theredone51
Big Red
- Onderwerp starter
- #326
Ja, dat hoop ik dus niet dat het dat is zegmaar, dan zal het een werkje zijn voor als de garage klaar is en ik gewoon lekker op de brug kan werken en het blok op de werkbank kan gooien Meen dat ik die assen er ook niet uit heb gehaald toen ik het blok uit elkaar heb getrokken, specifiek om de reden dat het een k*twerkje is om te doen, maar zoals altijd komt dat werk uiteindelijk toch weer boven... Goed, ik kwam laatst de spreuk tegen 'als hij moet werken, dan mag hij ook zweten', dusEr zit verder geen kanaal (heb bij de mijne net alle olie kanalen helemaal schoon gespoten dus weet precies hoe de olie door de kop en cilinder heen zou moeten gaan.)
Olie bij de specifieke bout zou alleen kunnen als er een lek is vanuit beneden (voetpakking of koppakking) maar dan zou de olie een zeer rare route af leggen.
Die O-ringen bij de tuimelaaras is een heel bekend probleem dus dat zou heel goed kunnen. Vervangen is wel echt een K klus. De kopdeksel moet eraf en als ik het me goed herinner moet dan bij de XL het blok er ook uit. Ook die pinnetjes die de tuimelaar as op zn plek houden zijn een crime om eruit te krijgen.
Het zou ook nog uit de naad tussen kopdeksel en kop kunnen komen of zelfs uit de naad tussen kleppensteldekseltje en de kop deksel (makkelijkste te vervangen) al zou je wel meer een olie spoor verwachten.
Wat betreft lekken tussen kop en kleppendeksel, daar zit lichtjes vloeibare pakking tussen. In de klepsteldekseltjes zitten dan weer nieuwe O-ringen, dus zou ik ook niet verwachten dat die het zijn. Dus als er iets lekt zal het wellicht de tuimelaaras zijn, bij nadere inspectie van de foto's is dat ook best plausibel: