RDW keuring

sm-dummy

MF'er
22 dec 2005
154
1
vlissingen
Ik weet niet of ik het goed doe om een nieuw topic te open (maar alles wat ik kan vinden is zo oud)
Wie heeft er recent (2006) een motor laten keuren, er schijnt wat veranderd te zijn.
Ik hoor mensen zeggen dat ze alleen schouwen? ( als er papieren bij zijn uit de eu)

Ik hoor graag tips
 
ik ben pas nog weg geweest met een motor naar de rdw
val wel mee hoor je moet iig wel de papieren goed in orde hebben
en ja hij moet technisch in goede staat zijn maar dat is logisch
de motor waar ik mee was, was niet van mij zelf (gelukkig)
die was in princiepe goed gekeurd alleen had de eigenaar niet de orginele
kenteken papieren van de motor maar kopiën en dat was dan weer niet voldoende
|( |( |( de eigenaar was niet blij nu opzoek naar ander frame
 
Ik weet niet of ik het goed doe om een nieuw topic te open (maar alles wat ik kan vinden is zo oud)
Wie heeft er recent (2006) een motor laten keuren, er schijnt wat veranderd te zijn.
Ik hoor mensen zeggen dat ze alleen schouwen? ( als er papieren bij zijn uit de eu)

Ik hoor graag tips
Keuringsprocedure voor motoren is al jaren onveranderd, schouwen doen ze bij auto's.
Een auto kan daarna bij een normale garage een APK krijgen.
 
Er zit een groot verschil in keuren bij invoer uit het buitenland,en keuren voor kenteken van zelfbouw, die regels zijn namelijk grondig veranderd. maar de regels zijn te verkrijgen via het RDW (www.rdw.nl)
 
Nee het gaat om het in voeren , papieren en zo is ok, alleen verlichting (geen richting aanwijzers,geen groot licht).
De rdw site zoek je je rot en ik kan niet vinden wat de eisen zijn, ben ook al eens bij de rdw geweest, die keurmeester was wel behulpzaam maar wist zelf ook niet alles. Hij deed niet zo vaak motors
 
Nee het gaat om het in voeren , papieren en zo is ok, alleen verlichting (geen richting aanwijzers,geen groot licht).
De rdw site zoek je je rot en ik kan niet vinden wat de eisen zijn, ben ook al eens bij de rdw geweest, die keurmeester was wel behulpzaam maar wist zelf ook niet alles. Hij deed niet zo vaak motors
Richtingaanwijzers zijn sinds Bj. 1996 verplicht. Verlichting moet uiteraard wel in orde zijn. E keurmerk in uitlaat is keurmeester afhankelijk. Ik heb mijn motor met een Akrapovic Full Race zonder E keur door de keuring gekregen, maar wel met een dB killer erin want ze luisteren wel even naar het geluidsnivo.
Denk aan de rode reflector op je achterspatbord. Verder moet de motor gewoon veilig zijn, lijkt me voor jezelf ook wel belangrijk.
O, ja, je houding is ook bepalend, ga dus niet arrogant zitten doen, maar praat gewoon met die man mee ;)
 
De eisen die gesteld worden hangen ook af van het bouwjaar van de motor die je wilt invoeren (en uit welk land de motor komt).
In 2001 heb ik een fireblade uit '93 uit duitsland ingevoerd.
Waar werd onder andere op gelet:
-olielekkage blok, vering.
-koelvloeistoflekkage.
-remvloeistoflekkage.
-brandstoflekkage
-dikte remschijven/blokken
-kettingslijtage en spanning.
-uitlaatgeluid.
-verlichting.
-richtingaanwijzers.
-claxon.
-relector achter.
-profieldiepte banden.
-speling op lagers balhoofd en wielen.
-papieren van de motor.

Ik vond het allemaal best meevallen. De motor moet technisch gewoon goed in orde zijn.
 
Ik heb mijn motor met een Akrapovic Full Race zonder E keur door de keuring gekregen, maar wel met een dB killer erin want ze luisteren wel even naar het geluidsnivo.
B| Mijn originele dempers zaten al boven de 93db...(Weet alleen even de afstanfd niet meer waarom hij de meter hield = vaste afstand) Keurmeester deed gelukkig niet al te moeilijk... *O*
 
B| Mijn originele dempers zaten al boven de 93db...(Weet alleen even de afstanfd niet meer waarom hij de meter hield = vaste afstand) Keurmeester deed gelukkig niet al te moeilijk... *O*

Meestal doen ze niet zo moeilijk.
DE keurmeesters die ik bij verschillende invoeracties trof waren steeds zelf ook motorrijder.
Dus lekker over motoren lullen tijdens de keuring. Iz goed voor de sfeer ;)

Overigens: ook vandaag er weer gladjes doorgerold 8-)
 
Klopt ik kan het ook niet meer vinden,ze hebben altijd een regelement gehad.
je moet werkende knipperlichten hebben behalven als het een klassieker is.
groot, klein licht met E-keur reflector (dus geen engelse koplamp gebruiken)
claxon boven de 80DB ,rode reflector in het midden achter of links en rechts 1
probeer een originele demper te pakken te krijgen,snelheids meter , verder moet hij veilig zijn voor op de weg,

quote]
Op zondag 30 april 2006 15:58 schreef sm-dummy het volgende:
Nee het gaat om het in voeren , papieren en zo is ok, alleen verlichting (geen richting aanwijzers,geen groot licht).
De rdw site zoek je je rot en ik kan niet vinden wat de eisen zijn, ben ook al eens bij de rdw geweest, die keurmeester was wel behulpzaam maar wist zelf ook niet alles. Hij deed niet zo vaak motors
[/quote]
 
Heb laatst een hele strenge keuring gehad. M'n eeste keuring (CBR600F) was een eitje, maar dit was echt een grondig onderzoek.

Er is niets dat niet geinspecteerd is. Profieldikte, uitlaatgeluid, afstelling lichten, e-keur knipperlichten, claxon, etc. etc. etc. en ga maar door. Duurde ook heel lang.

Uiteindelijk niet goedgekeurd omdat m'n stadslicht niet werkte, tsja, had ik ook niet op gelet. Mocht 'm nog diezelfde dag repareren en terugkomen dus dat was wel matsen.

Maar viel me absoluut tegen, dus zorg dat je alles in orde hebt. Máár je kunt natuurlijk ook mazzel hebben, denk dat ik gewoon pech heb gehad :)
 
Reken er wel op dat het meerderre weken duurt voordat je een andwoord krijgt waar je wat aan hebt.
Balkenende en Bos kunnen nog wat van hun gedraai en slap gelul leren..
:N

Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een keuringsstation rijden en vragen naar een technisch teamleider en je verhaal doen ipv. hier een hoop waardeloze klets te verkopen. Neem van mij aan dat je dan een eerlijk antwoordt krijgt mits jijzelf ook duidelijk aangeeft wat je wil!!! :Y
 
E-keur in verlichting is geen keuringseis, heb zelf een fzr ingevoerd, een koplamp uitgeschakeld, een vervangen door kyoto met e-keur, werd mij door de keurmeester verteld dat dat niet had gehoeven, en 2e lamp werd ter plekke weer aangesloten. beeld moet gewoon goed zijn , meer niet
 
E-keur in verlichting is geen keuringseis, heb zelf een fzr ingevoerd, een koplamp uitgeschakeld, een vervangen door kyoto met e-keur, werd mij door de keurmeester verteld dat dat niet had gehoeven, en 2e lamp werd ter plekke weer aangesloten. beeld moet gewoon goed zijn , meer niet
*O* *O* *O*

Hier spreekt iemand uit eigen ervaring!!!
Dit is al in verschillende topics verteld maar er zitten hier zoveel beetweters die het allemaal zoveel beter weten........
Lichtbeeld dat telt, geen e-keur in lampjes,reflectors,uitlaat. Er moet gewoon verlichting op zitten,goed lichtbeeld,uitlaatgeluid binnen de norm(die voor elke fiets weer anders),banden min. 1mm. profiel, enz.enz.
 
*O* *O* *O*

Hier spreekt iemand uit eigen ervaring!!!
Dit is al in verschillende topics verteld maar er zitten hier zoveel beetweters die het allemaal zoveel beter weten........
Lichtbeeld dat telt, geen e-keur in lampjes,reflectors,uitlaat. Er moet gewoon verlichting op zitten,goed lichtbeeld,uitlaatgeluid binnen de norm(die voor elke fiets weer anders),banden min. 1mm. profiel, enz.enz.
Heren ik weet toch 100% zeker dat de keurmeester naar een E-keur zocht op m'n knippers vooraan, aangezien deze overduidelijk niet standaard waren (kwamen van een ZX6R en heb zelf een 7R)... Toen hij de E-keur zag was het oké.
 
snap ik niks van, hebben ook een zx7r ingevoerd, met van die hele kleine koplampjes, werd ook niet naar gekeken..... dus zal dan wel per keurmeester verschillend zijn. Trouwens bij auto's wordt daar bij apk ook niet naar gekeken
 
snap ik niks van, hebben ook een zx7r ingevoerd, met van die hele kleine koplampjes, werd ook niet naar gekeken..... dus zal dan wel per keurmeester verschillend zijn. Trouwens bij auto's wordt daar bij apk ook niet naar gekeken

bij de APK wordt gekeken naar de veiligheid, en niet naar voortuigkenmerken.

Bij invoering wordt gekeken naar het voertuig regelement, en daar wordt naar andere punten gekeken als bij APK.

TS, lees anders dit eens door: Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg
 
bij de APK wordt gekeken naar de veiligheid, en niet naar voortuigkenmerken.

Bij invoering wordt gekeken naar het voertuig regelement, en daar wordt naar andere punten gekeken als bij APK.

TS, lees anders dit eens door: Motor importeren vanuit Duitsland, een uitleg

Ik kan dat wel doorlezen, maar ik heb met zowel motoren als auto's heel andere ervaringen als jullie hier doen geloven.
Bij de laatste zx7r zat er een heel andere bodywork op, en was zelfs het bloknmmer niet te lezen, was geen probleem, (keurmeester had trouwens zelf net voor zijn eigen een motor geimporteerd) als je maar netjes en heel beleefd bent, dan zijn het heel plezierige mensen hoor. Maar ik moet wel zeggen, met LPG keuringen heb ik ook nooit problemen, terwijl andere bijna jankend daar vandaan komen.
Ik ga dus wel met een technisch goed voertuig daar naartoe, dus daar heb ik zowieso nooit problemen mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan