Regen.... heerlijk ?

GS-Her

Rookie
28 mei 2011
8
0
Guys, Ben ik nou de enige die dit weer heerlijk vind...(FYI: het is nu grauw en het regent, hard)
Heb nu geen motorfiets, maar hopelijk duurt dat niet lang meer...
Maar in de jaren dat ik woonwerkverkeer deed, op de motorfiets, genoot ik altijd van regen.
Motregen is niet lekker; dat plakt aan je vizier en belemmerd het zicht, maar normale regen.. heerlijk (mits juist gekleed).


Je voelt je 1 met de natuur. Alle geuren komen vrij, de lucht voelt schoon, je voelt de natuur op je pak... De spettertjes die door de kier van je vizier/helm naar binnen komen bij een windvlaag.

Ik mis het hoor, rijden door de regen.

Herfst is dan ook mijn favoriete jaargetijde...

Als ik dit wel 's tegen iemand zeg, kijken ze me echt raar aan... Logisch ook wel.
Maar neem aan dat ik niet de enige ben, die dit heerlijk vind??


:?
 
Redelijk herkenbaar, hoewel ik nou niet direct sta te springen om in de regen te rijden kan ik er zeker wel van genieten :Y
 
Vanochtend naar huis gereden uit het werk... werd er niet gelukkig van om eerlijk te zijn :) Alles zeiknat aangezien ik nog geen regenpak heb aangeschaft. Dan merk ik toch dat ik de motor nog niet goed ken in de bochten, toch even wat rustiger gereden dan normaal.

Vroeger daar in tegen, kaplaarzen aan, regenpak en lekker springen in de plassen *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het kut..

En waarom? Vrijwel mijn hele pak is mooi waterdicht, behalve bij mijn kruis. En waar loopt altijd dat verd*mde water heen? Juist :+
 
Op de motor vind ik het maar matig. Ik ga rijden als een dweil (hoewel automobilisten vaak nog langzamer gaan rijden). Maar verder vind ik 't prima; mijn pak is waterdicht genoeg.

Op de trapfiets vind ik het gaaf en rij ik rond met een megasmile. Vooral als ik langs allerlei mensen fiets die doornat onder een afdakje staan te schuilen (den sukkelaars). Als het even aan kan neem ik droge kleding mee van huis en laat ik me verder natplenzen. Ik heb een gruwelijke hekel aan regenpakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik stap niet doelbewust op de motor als het regent, maar onderweg een bij tegenkomen vind ik niet erg. mits goed gekleed uiteraard.

En door het niet te veel te mijden krijg je vanzelf meer vertrouwen voor het regenrijden.
Enige punt is natuurlijk regen na een lange tijd van droogte. Dan wordt het vaak erg glibberig. oppassen is dan wel gewenst.
 
regen = verschrikkelijk. kan ik de motor weer gaan poetsen als ik thuiskom :(

voor alle stoere mannen die meteen zeggen dat een motor er niet is om gepoetst te worden .... ja hij wordt gewoon gebruikt, en ja ik wil de motor gewoon netjes houden .
 
Geen probleem met een beetje regen, maar zon plens bui als gister werd mij toch iets wat overdreven toen vond ik het even niet leuk meer.

Moet alleen eens een keer waterdichte handschoenen aan schaffen.
 
Beter dan ijzel en kou, maar ik heb liever wind...

wind is een uitdaging, liever storm dan een briesje. :}
Zo heeft iedereen een afwijking. ;)
 
Liever droog weer met eens in de paar weken een lekkere bui. Waarom? Dan heb ik het idee dat de wegen weer wat schoner worden en vooral mijn pak. Mijn motor poets ik toch al nauwelijks.

Alles beter dan die stomme wind.
 
ik vind het in de zomer soms heerlijk dat het na een paar dagen hitte ff regent.
lekker fris maar dan wil ik wel binnen zitten.

rijden door de regen heerlijk vinden... je bent een beetje prettig gestoord denk ik :')

(de laatste keer dat ik door de regen reedt was toen we verrast werden op de autohbahn met een wolkbreuk, rij je dan 25...)
 
Liever droog maar regen vind ik ook geen probleem. Moet altijd aan collega's opnieuw uitleggen dat ik niet als een verzopen kat thuiskom omdat ik erop gekleed ben. Pak uit en ik ben weer helemaal droog.
 
Liever droog maar regen vind ik ook geen probleem. Moet altijd aan collega's opnieuw uitleggen dat ik niet als een verzopen kat thuiskom omdat ik erop gekleed ben. Pak uit en ik ben weer helemaal droog.

En toch.. je kan er behoorlijk klam van worden.
Net zoals een broeirige zomerdag :')


Nee, regen is niet erg maar liever niet op de heenweg.
Terugweg boeit me dan totaal niet of ik er op gekleed ben of niet.
Thuis gaat alles dan uit en onder de douche weer op temperatuur komen :X
 
Ik ben nog lessende en zie net op het weerbericht dat het flink zou kunnen gaan plenzen morgen tijdens de les en heb er eigenlijk best zin in *O*
 
Liever regen dan 20+

En idd wel goed gekleed.
Pak ook wel eens de motor als t regent.
Weet je ook gelijk wie de die-hard motorrijders zijn. :+

Helemaal lekker om dan de bossen in te rijden lekker rustig overal en gaan waar je zelf wilt.

HEERLIJK donkere en sombere dagen !!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Net nog een stukje door lichte regen. Vind alleen stukken weg eng waar veel witte strepen liggen of van die zwarte 'lijm' waarmee ze de weg repareren :P
 
Liever regen dan 20+
En idd wel goed gekleed.
Pak ook wel eens de motor als t regent.
Weet je ook gelijk wie de die-hard motorrijders zijn. :+

Helemaal lekker om dan de bossen in te rijden lekker rustig overal en gaan waar je zelf wilt.

HEERLIJK donkere en sombere dagen !!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*


Als je nu 30+ had geschreven :+


Oh en die-hard motorrijders zijn makkelijk te herkennen.
die hebben zelfs bij 33+ een lederen overal aan :Y :]
 
Als je nu 30+ had geschreven :+


Oh en die-hard motorrijders zijn makkelijk te herkennen.
die hebben zelfs bij 33+ een lederen overal aan :Y :]
Bij 33+ rijd ik niet meer.
Dus zo een die-hard ben ik nou ook weer niet. _O- _O- _O-

Afgelopen zaterdag was gewoon echt veel te warm voor mij doen.
Maar ik rijd ook alleen maar in motor pak (Textiel).

Regen is dus veel lekkerder en aantrekkelijker voor mij om in te rijden. :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan