Sp33ddragon
MF'er
- 5 sep 2012
- 48
- 1
UPDATE: zie mijn laatste post, het heeft iets te maken met de rempomp/remhendel combinatie..
Een maand geleden een ER-5 gekocht die een jaar in een tuin had stilgestaan.
Start perfect, maar toen ik hem van de aanhanger naar de schuur reed viel me op dat de voorrem aanliep.
Begonnen met de remklauw: deze gleed helemaal niet meer, van de 4 rubber ringen miste bij alle 2 de zuigers de stofring, dus zuigers ook verrot. Terugdrukken van de zuigers lukte eigenlijk ook niet fatsoenlijk, pas toen ik de banjobout aan de onderkant losmaakte lukte het pas goed om de remklauw van de schijf te halen
Om te proberen de zuigers schoongemaakt en weer in elkaar gezet-> proberen te onluchten door te pompen, hendel dicht en ontluchtingsnippel open. Geen enkele reactie.
Ondertussen een in nieuwstaat verkerende remklauw gekocht hier in de buurt omdat ik geen remzuigers met diepe pitten wil en deze gemonteerd
Nu lukt het me niet om te ontluchten, wat heb ik geprobeerd:
-De standaard methode: nippel dicht,pompen, remhendel in, ontluchtingsnippel open, nippel dicht etc..
Dat dit niet werkt begrijp ik nog wel aangezien het hele systeem leeg was. dus maar een goede spuit en slangetje gekocht
-Spuit helemaal vullen met vloeistof en op de nippel aansluiten, nippel open en proberen vloeistof er doorheen te drukken. Dit lukte niet.
Nu heb ik nergens op internet gevonden of je hierbij de remhendel los of ingedrukt moet houden (qua beredenatie dacht ik los maar zou hier graag een bevestiging voor hebben), maar ik krijg er geen vloeistof doorgedrukt (best hard gedrukt, slangetjes sluiten goed aan)..
-Vervolgens de banjobout bij het rempotje losgemaakt, nu kon ik er wel vloeistof doorheen drukken tot daar. Maar nog steeds niet tot bij het rempotje.
-Spuit gebruiken (met wat teflon op de ontluchtingsnippel) om de vloeistof er doorheen te trekken, dan komt er wel vloeistof uit, maar alleen uit de leiding niet uit het rempotje (ook dit weer geprobeerd met remhendel in en uit), het niveau in de rempot zakt niet
-Gekeken naar de gaatjes in de rempot, ik heb het idee dat ze gewoon open zijn.
Nu viel het me ook op dat wat ik ook doe het niveau in het rempotje niet echt zakt. Ook als ik de remleiding los maak van de hoofdremcillinder/pot dan kan ik nog steeds kei vaak knijpen zonder dat er wat gebeurt
Doe ik nu echt iets grandioos fout (ik ontlucht trouwens met het dekseltje van het rempotje open) of is die hoofdremcillinder gewoon niet lekker meer?
Een maand geleden een ER-5 gekocht die een jaar in een tuin had stilgestaan.
Start perfect, maar toen ik hem van de aanhanger naar de schuur reed viel me op dat de voorrem aanliep.
Begonnen met de remklauw: deze gleed helemaal niet meer, van de 4 rubber ringen miste bij alle 2 de zuigers de stofring, dus zuigers ook verrot. Terugdrukken van de zuigers lukte eigenlijk ook niet fatsoenlijk, pas toen ik de banjobout aan de onderkant losmaakte lukte het pas goed om de remklauw van de schijf te halen
Om te proberen de zuigers schoongemaakt en weer in elkaar gezet-> proberen te onluchten door te pompen, hendel dicht en ontluchtingsnippel open. Geen enkele reactie.
Ondertussen een in nieuwstaat verkerende remklauw gekocht hier in de buurt omdat ik geen remzuigers met diepe pitten wil en deze gemonteerd
Nu lukt het me niet om te ontluchten, wat heb ik geprobeerd:
-De standaard methode: nippel dicht,pompen, remhendel in, ontluchtingsnippel open, nippel dicht etc..
Dat dit niet werkt begrijp ik nog wel aangezien het hele systeem leeg was. dus maar een goede spuit en slangetje gekocht
-Spuit helemaal vullen met vloeistof en op de nippel aansluiten, nippel open en proberen vloeistof er doorheen te drukken. Dit lukte niet.
Nu heb ik nergens op internet gevonden of je hierbij de remhendel los of ingedrukt moet houden (qua beredenatie dacht ik los maar zou hier graag een bevestiging voor hebben), maar ik krijg er geen vloeistof doorgedrukt (best hard gedrukt, slangetjes sluiten goed aan)..
-Vervolgens de banjobout bij het rempotje losgemaakt, nu kon ik er wel vloeistof doorheen drukken tot daar. Maar nog steeds niet tot bij het rempotje.
-Spuit gebruiken (met wat teflon op de ontluchtingsnippel) om de vloeistof er doorheen te trekken, dan komt er wel vloeistof uit, maar alleen uit de leiding niet uit het rempotje (ook dit weer geprobeerd met remhendel in en uit), het niveau in de rempot zakt niet
-Gekeken naar de gaatjes in de rempot, ik heb het idee dat ze gewoon open zijn.
Nu viel het me ook op dat wat ik ook doe het niveau in het rempotje niet echt zakt. Ook als ik de remleiding los maak van de hoofdremcillinder/pot dan kan ik nog steeds kei vaak knijpen zonder dat er wat gebeurt
Doe ik nu echt iets grandioos fout (ik ontlucht trouwens met het dekseltje van het rempotje open) of is die hoofdremcillinder gewoon niet lekker meer?
Laatst bewerkt: