Remprobleem

NinjafyThis

MF'er
13 sep 2010
230
0
Diemen
Beste Motor-Forum , ik heb al een tijdje een probleem met mijn voorremmen. Allereerst, het gaat om een Kawasaki ZX6R uit 1995. De remmen hebben het eigenlijk altijd goed gedaan tot op een dag ik mijn motor aanzette en de remhandel tot op de clipon kon aandrukken. Als eerst heb ik de remmen ontlucht maar dat maakte nauwelijks verschil. Daarna heb ik de rempomp vervangen maar dat had ook geen resultaat. Ik was op een gegeven moment de wanhoop nabij en dus had ik via marktplaats een tweedehands setje remklauwen gekocht waarvan de verkoper zei dat ze het deden. maar helaas, geen verschil. Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde probleem ~
gehad: geen remdruk maar wel na een paar keer pompen, dit bleef na het verwisselen van al deze onderdelen het zelfde. Ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat een van jullie forumleden misschien een suggestie heeft. :)
 
Ik ontlucht met een vacuum systeem op de compressor........je kunt ook een grote spuit pakken er een leiding aan knutselen en hem van onderaf naar boven vullen en louis heeft een handmatig pompsysteem voor 50 eu dat ook goed werkt die heb ik hier ook liggen. En als je je systeem ontlucht hebt zet hem dan een nachtje met een ty rap weg (handle inknijpen vast ty rappen)
 
Ik heb de HEL leidingen geïnstalleerd, ziet er superstrak uit en je merkt duidelijk verschil. Het probleem is echter nog niet opgelost. Ik moet denk ik toch het systeem nog ns machinaal ontluchten.
P.S: stalen remleidingen zijn echt een aanrader!
 
Ik zeg het nog een keer ..... de rubbers in je rempomp zijn versleten......daardoor verlies je druk.........de 600 rr had het zelfde probleem met mijn oude 1000rr rempomp revisie kitje erin en opgelost.
 
Ik zeg het nog een keer ..... de rubbers in je rempomp zijn versleten......daardoor verlies je druk.........de 600 rr had het zelfde probleem met mijn oude 1000rr rempomp revisie kitje erin en opgelost.

Ok, ik denk dat ik die als volgende ga vervangen. Ik had niet gedacht dat het daar aan zou liggen omdat ik de orginele rempomp had vervangen.
 
Okay, ik heb de rempomp net gereviseerd, heeft geen effect gehad =[. Het probleem ligt dus hoogst waarschijnlijk bij de remklauwen. Heeft iemand een suggestie wat ik het beste als eerst kan vervangen? Zelf dacht ik aan het vervangen van de keerringen in de remtangen.
 
Okay, ik heb de rempomp net gereviseerd, heeft geen effect gehad =[. Het probleem ligt dus hoogst waarschijnlijk bij de remklauwen. Heeft iemand een suggestie wat ik het beste als eerst kan vervangen? Zelf dacht ik aan het vervangen van de keerringen in de remtangen.
Dat lijkt me ook logisch maar het lijkt me ook dat je dan op die plek remvloeistof verliest.
 
het zou best kunnen dat je remklauwen aan revisie toe zijn.

als er erge vervuiling op de remzuigers zit, schuiven ze bijna niet door de keerringen maar vervormen ze deze heel erg.
als je je rem weer loslaat trekken de remzuigers dus weer ver naarbinnen waardoor je remhendel (bijna) tegen je handvat aan te knijpen is.

bij mijn eigen klauwen kwamen de stofringen mee naar buiten toen ik de remzuigers schoon wilde maken.
 
:Y

Remzuigers schoonmaken zou je probleem al kunnen oplossen.

Edit: ik neem aan dat je de buitenkant al schoon gemaakt hebt. Je zou ze dan helemaal uit de klauwen moeten halen en rondom poetsen. Ik heb ze gepoetst met chroom poets van Belgom ofzo. Daarna remde hij weer super. :9
 
Laatst bewerkt:
Beste Motor-Forum , ik heb al een tijdje een probleem met mijn voorremmen. Allereerst, het gaat om een Kawasaki ZX6R uit 1995. De remmen hebben het eigenlijk altijd goed gedaan tot op een dag ik mijn motor aanzette en de remhandel tot op de clipon kon aandrukken. Als eerst heb ik de remmen ontlucht maar dat maakte nauwelijks verschil. Daarna heb ik de rempomp vervangen maar dat had ook geen resultaat. Ik was op een gegeven moment de wanhoop nabij en dus had ik via marktplaats een tweedehands setje remklauwen gekocht waarvan de verkoper zei dat ze het deden. maar helaas, geen verschil. Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde probleem \
gehad: geen remdruk maar wel na een paar keer pompen, dit bleef na het verwisselen van al deze onderdelen het zelfde. Ik ben een beetje ten einde raad dus ik hoop dat een van jullie forumleden misschien een suggestie heeft. :)


klinkt toch een beetje als niet 100% goed gangbare remzuigers. noem het maar te veel slip-stick op de afdichtrubbers.
mijn triumph sprint st 1050 had ook van last van rem oppompen/sponsige remdruk(een bekent euvel).oplossing is de remzuigers van de dytona erin zetten. die zuigers hebben een speciale coating die ze minder laten kleven op de rubbers.

btw heb je al het trekbandje om remhandel en handvat geprobeerd?
als je na het eraf halen in eerste instantie wel goed remdruk hebt en even later is dat weg zal je toch moeten kijken naar de remzuigers.​
 
klinkt toch een beetje als niet 100% goed gangbare remzuigers. noem het maar te veel slip-stick op de afdichtrubbers.
mijn triumph sprint st 1050 had ook van last van rem oppompen/sponsige remdruk(een bekent euvel).oplossing is de remzuigers van de dytona erin zetten. die zuigers hebben een speciale coating die ze minder laten kleven op de rubbers.

btw heb je al het trekbandje om remhandel en handvat geprobeerd?
als je na het eraf halen in eerste instantie wel goed remdruk hebt en even later is dat weg zal je toch moeten kijken naar de remzuigers.

ja, ik heb niet het idee dat er nou erg veel lucht in mn remsysteem zit, door al dit gedoe ben ik vrij bekwaam geworden in het ontluchten van mn remmen (er is inmiddels al iets van 1,5L aan remvloeistof doorheen gegaan). Ik denk dat ik mn keerringen maar ga vervangen, alleen wat is nou een goede manier om die *** zuigers eruit te halen? (4 zuigers/klauw)
 
ja, ik heb niet het idee dat er nou erg veel lucht in mn remsysteem zit, door al dit gedoe ben ik vrij bekwaam geworden in het ontluchten van mn remmen (er is inmiddels al iets van 1,5L aan remvloeistof doorheen gegaan). Ik denk dat ik mn keerringen maar ga vervangen, alleen wat is nou een goede manier om die *** zuigers eruit te halen? (4 zuigers/klauw)

Klauwen splitsen.
zuigers zo verwijderen indien mogelijk, en anders met een beetje persluct uitblazen.
Hou er wel een doek of zo achter, moest je toch meer druk zetten dan nodig, vliegen ze niet om je oren. ;)
 
Klauwen splitsen.

Zou wel even nakijken of dat uberhaupt gaat en of het nodig is. Kan ook zijn dat je ze er gewoon uit kunt halen zonder de klauw te splitsen en bij eendelige klauwen gaat dat helemaal niet. Eerst proberen ze eruit te krijgen door gewoon met de handel te pompen, als dat niet lukt voorzichtig met perslucht. Ik doe er zelf dan altijd een heel dun stukje hout tussen, kun je de ene kant tegen houden en als de zuigers eruit springen loop je minder risico op beschadiging.
 
Zou wel even nakijken of dat uberhaupt gaat en of het nodig is. Kan ook zijn dat je ze er gewoon uit kunt halen zonder de klauw te splitsen en bij eendelige klauwen gaat dat helemaal niet. Eerst proberen ze eruit te krijgen door gewoon met de handel te pompen, als dat niet lukt voorzichtig met perslucht. Ik doe er zelf dan altijd een heel dun stukje hout tussen, kun je de ene kant tegen houden en als de zuigers eruit springen loop je minder risico op beschadiging.

Als het eendelig is kan je ze inderdaad niet splitsen, anders werden ze ook niet eendelig genoemd dacht ik zo.
Indien ze wel te splitsen zijn, raad ik je wel aan om ze dan ook te splitsen.
Werkt een pak aangenamer, en deftiger bij een revisie
 
Terug
Bovenaan Onderaan