Hoe dik zijn je blokken nog? Al een keer andere blokken geprobeerd?
Wat ik ooit van Hayabusa rijders heb gehoord (die serieus hard over een circuit gingen) hadden die ook vaan fading. Een van de oplossingen was een plaatje uit de remklauw halen zodat er meer lucht doorheen kon en de remmen net even koeler bleven.
Weet niet of de Brembo's van je Mille die optie ook hebben.
waar bleef dat belletje dan hangen?Had ik zelf ook, bleek er toch nog een belletje lucht in te hangen ookal was ik al een dag bezig geweest met ontluchten. Toen dat belletje er eenmaal uit was geen last meer van gehad.
waar bleef dat belletje dan hangen?
hoe heb je het er uiteindelijk uit gekregen?
na ontluchten en ff rijden doe ik het meestal nog een x checken en komt er niets uit
Monteer dan gewoon even goede remblokken, dan is je probleem ook weg.
Remblokken die geschikt zijn voor circuit gebruik.
Oja vergeet maar even de term carbonblokken.
Rempunten verleggen, de meeste gaan te vroeg voor een bocht remmen.
Laat remmen maar krachtiger remmen, zal je zien gaat je tijd ook nog wat omlaag.
Nooit last gehad van fading.
naar mijn weten zijn deze wel echt voor circuit gebruik gemaakt.
volgens mij waren ze van dit merk:
[afbeelding]
hoe zou ik ze dan moeten noemen?
moet zeggen dat ik nog niet hele vaste rempunten heb maar ik rem mensen er over het algemeen wel uit.
remmen zouden toch gewoon onder alle omstandigheden moeten remmen, of je nou te vroeg remt of net op tijd??
nee, ik bedoel wel echt die van gold.... alleen ik heb maar 2 blokken per rem tang
Het belletje kwam er na verloop van tijd toch nog bij mn rempomp uit terwijl ik er daarvoor toch echt genoeg vloeistof uit had zien komen zonder luchtbelletje (daar zat nog een extra nippeltje). Denk dat door het rijden, de druk en het trillen dit belletje toch nog naar boven is gekomen. Hiernaast heb ik mn remklauwen losgehaald en alle kanten op bewogen om de overige lucht eruit te proberen te krijgen en afdichtmiddel (speciaal voor hydraulische systemen zodat het niets kan verstoppen) rond de nippels gedaan zodat ze daar iig geen valse lucht konden happen.
Ik denk trouwens ook dat SBS dual carbon blokken zwaar k zijn voor op het circuit en veel te heet worden terwijl ze toch voor circuit gebruik zouden moeten zijn, maar dat is weer een andere discussie.
weet wat je bedoelt.Een lange remweg met weinig vertraging [zeg maar slepend] zorgt voor veel
warmere schijven en remvloeistof waardoor idd fading kan optreden. In 1 x
kort krachtig remmen voor de bocht geeft minder warmte. Ervan uitgaande dat
je remsysteen voor de rest picobello in orde is. Mijn schijven worden niet warmer
dan ca 130 graden, in dezelfde sessie rijden gasten waar de schijven zowat krom staan
van de hitte [190 graden of daar omtrend]
Heb je dat gemeten ?Een lange remweg met weinig vertraging [zeg maar slepend] zorgt voor veel
warmere schijven en remvloeistof waardoor idd fading kan optreden. In 1 x
kort krachtig remmen voor de bocht geeft minder warmte. Ervan uitgaande dat
je remsysteen voor de rest picobello in orde is. Mijn schijven worden niet warmer
dan ca 130 graden, in dezelfde sessie rijden gasten waar de schijven zowat krom staan
van de hitte [190 graden of daar omtrend]
ga dat ook voor de zekerheid nog een x checken maar dat zal het denk niet zijn.
begin ook een beetje mijn twijfels te krijgen over die blokken, heb nog een setje sportieve gesinterde liggen dus ga die er binnenkort maar in zetten.(al was het met mn vorige gesinterde blokken ook niet top)
Als je nu nog niet de oorzaak van je rem probleem weet dan blijf je gewoon zoeken.
Gooi die Gold fren blokken maar in de kliko.
Ik weet het dit type remblok ( elke remzuiger een blokje ) zijn nogal prijzig en die Gold fren zijn denk ik weer zo,n e bay of internet koopje met de nadruk op amazing.