probeer eens je remschijven te ontvetten? met thinner of remmenreiniger. tevens kan je kijken of je remblokjes niet verglaasd zijn. dit kan gebeuren met nieuwe remblokken en schijven als deze niet netjes in geremd zijn.
dichte schijven...
tegenwoordig zitten er gaatjes of groven in, is dat nou om ze te koelen of water af te voeren? of beide
ik lul maar wat
...
EN
Op het moment dat je remt met een natte schijf ontstaat er een filmlaagje water tussen de schijf en de klauw. Deze film wordt door de gaatje "weggedrukt".
Hallo allemaal,
Ik heb een nogal gevaarlijk probleem met mijn suzuki GS550 ('79).
...
Tsja: da's logisch
Ne effe zonder gekkigheid: dit is het bekende probleem met RVS schijven en remmerij uit de seventies.
Wel vreemd dat je er nu pas wat van verneemt, zolang jij al met brikkies rondtuft....?
Perforatie helpt heel veel, alleen zijn die dikke schijven vaak lastig te boren.
Ik kan me jouw probleem nog levendig herinneren van vroeger. Ik had er -in de tijd dat brikken nog geen brikken maar moderne motoren waren- ook last van.
Zoals terecht al is opgemerkt heeft de perforatie in de schijven naast gewichtsbesparing ook de functie om de waterfilm die zich bij het rijden onder natte omstandigheden manifesteert door de openingen weg te persen. Ik deed toen hetzelfde als jij : om de zoveel tijd even de rem inknijpen om de waterfilm te verwijderen. Je merkt het ook, in eerste instantie gebeurt er niets (omdat de blokken aquapalaneren) en dan, als de film weg is, bijten ze weer.
Deze set schijven zit er nu een half jaar op, daarvoor had ik andere die vrij snel bruin werden van de roest. Dus dat was waarschijnlijk een ander materiaal en ik denk dat die er dus beter tegen bestand waren.
Perforatie wil ik nog niet aan beginnen i.v.m. de balancering, ik heb gehoord dat het vrij makkelijk mis kan gaan.
Deze set schijven zit er nu een half jaar op, daarvoor had ik andere die vrij snel bruin werden van de roest. Dus dat was waarschijnlijk een ander materiaal en ik denk dat die er dus beter tegen bestand waren.
Perforatie wil ik nog niet aan beginnen i.v.m. de balancering, ik heb gehoord dat het vrij makkelijk mis kan gaan.
Mijn schijven zijn ook dicht, en bij mij doen de schijven de eerste seconde ook niet veel als het regent. Daarna wel.
Dat het bij jou zo lang duurt moet wel ergens anders aan liggen
Dichte schijven op een ZZR?
Dichte schijven op een ZZR?
Euh, woeps, nee dus
'k bedoelde eigenlijk m'n Aprilia RS50.