Rennen dieven weg voor een alarm?

Als 'pro's' op jacht zijn is er maar weinig wat ze tegenhoudt als ze een motor willen hebben. Ik heb brandplekken op de vloer gezien van de brander waarmee ze de sloten verwijderden. Ik ben niet technisch, maar is dat een draagbare thermische lans of zo?
:)

Ze gebruiken tegenwoordig ook hydraulische knipscharen op een accu.

zoiets, maar dan profi


mu16.jpg
 
ja je bent extreem! de enige reden dat er op mijn motoren alarm zit is om de verzekering tevreden te stellen. ik maak mij totaal geen illusies dat het helpt tegen criminelen. toen alarmen nieuw waren en iedereen er van op keek en er nog sociale controle was werkte het. tegenwoordig is bijna iedereen bang en grijpt niemand meer in (zelfs de politie niet). je mag al blij zijn als mensen de helderheid van geest hebben dat ze een foto maken van de crimineel zodat hij/zij opgespoord kan worden en eventueel veroordeeld wordt tot een taakstraf als zijn jeugd niet al te slecht was.
verder koop je voor een paar euro een apparaatje waarmee je mobile telefoons kan opsporen en de GPS tracker is ook zo gevonden.
en geluid is zo makkelijk te verzwakken of uit te schakelen dat het al helemaal geen belemmering meer vormt.
en als ik als gewone burger zonder criminele inslag al zoveel truukjes ken om beveiligingen om zeep te helpen dan maak ik mij over criminelen helemaal geen illusies.
en hij zal thuis zoals die nu staat waar hij door de keuken moet best veilig staan met of zonder alarm behalve als hij in de achtertuin staat en ze hem even over het hek tillen om in de brandgang te komen want dan is hij nog zo weg. maar hoe doe je dat als je eens ergens anders bent.
 
Laatst bewerkt:
Voor 15 euro heb je een GPS-jammer. Dus veel succes ermee.

Neem gewoon een diefstalverzekering (WA extra / beperkt casco). Het is nooit leuk als ze je motor stelen maar ik lig er echt niet wakker van. Alles verzekeren is geen optie, maar diefstal verzekeren van je motor is gewoon noodzakelijk. Of tegen vernieling (iemand geeft een flinke duw tegen je motor en die ligt op het grond. Met alleen WA verzekering kan je dan ook fluiten naar je centen.

Serieus niet slapen omdat je bang bent dat die gestolen gaat worden? :') Het is en blijft maar een object die je kunt vervangen.

iedereen ziet dingen op een andere manier he, daar kun je eigenlijk niet over oordelen vind ik.
voor sommige mensen hebben de motoren bijna evenveel waarde als een huisdier. en huisdieren behandelen sommige mensen weer als een kind dus...


er is veel te verzinnen om het de dieven lastig te maken
-goed alarm op de motor geinstaleerd
-slot met alarm
-vorm van startonderbreking
-goede verlichting, eventueel extra verlichting met bewegingssensor
-cameratoezicht in de desbetreffende ruimte en eromheen
-alarm op de ruimte waar de motor staat

bedenk goed dat alles wat standaard is aan motor / auto beveiliging lang en breed bekend is bij de dieven. dus zorg dat je of zelf iets knutselt of rondom de motor een aantal dingen verzint. zolang het niet standaard is word het al lastiger voor een dief

je kunt ook iets met een alarm verzinnen wat veel herrie maakt... mijn toeter deed het laatst niet helemaal goed dus ik alles nameten, terwijl ik naast de motor gehurkt zit gaat hij af en blijft aan staan. mijn reactie?
de multimeter lag naast de motor (liet ik vallen) en ik rolde achterover met mijn handen over mijn oren. kon er niets aan doen, hoefde ik niet voor na te denken...
als je dus een luid iets combineert met een strobe kun je wel zorgen dat de dieven een beetje gedesoriënteerd raken
 
iedereen ziet dingen op een andere manier he, daar kun je eigenlijk niet over oordelen vind ik.
voor sommige mensen hebben de motoren bijna evenveel waarde als een huisdier. en huisdieren behandelen sommige mensen weer als een kind dus...


er is veel te verzinnen om het de dieven lastig te maken
-goed alarm op de motor geinstaleerd
-slot met alarm
-vorm van startonderbreking
-goede verlichting, eventueel extra verlichting met bewegingssensor
-cameratoezicht in de desbetreffende ruimte en eromheen
-alarm op de ruimte waar de motor staat

bedenk goed dat alles wat standaard is aan motor / auto beveiliging lang en breed bekend is bij de dieven. dus zorg dat je of zelf iets knutselt of rondom de motor een aantal dingen verzint. zolang het niet standaard is word het al lastiger voor een dief

je kunt ook iets met een alarm verzinnen wat veel herrie maakt... mijn toeter deed het laatst niet helemaal goed dus ik alles nameten, terwijl ik naast de motor gehurkt zit gaat hij af en blijft aan staan. mijn reactie?
de multimeter lag naast de motor (liet ik vallen) en ik rolde achterover met mijn handen over mijn oren. kon er niets aan doen, hoefde ik niet voor na te denken...
als je dus een luid iets combineert met een strobe kun je wel zorgen dat de dieven een beetje gedesoriënteerd raken

Is het allemaal kostentechnisch waard? Ik betaal voor diefstal verzekering (en vernieling) 2 euro per maand meer. 24 euro per jaar. Het is maar hoe belangrijk het voor je is.

Er zijn ook verhalen dat ze gewoon in een garagebox openbreken en de motor meenemen. Een dief die wat verstand heeft zal niet zo gauw met z'n gezicht de camera inkijken, doet die het wel, dan heb je er nog steeds niets aan. Want tegen de tijd is je motor al weg en staat die misschien al ergens in polen of in een sloot gedumpt. Je moet jezelf niet in een illusie laten leven. Illusie dat je iets kan doen tegen diefstal.

Ook bij bekende gehad met hun auto. In de nacht gaat alarm af, ze staan op en er blijkt niets aan de hand. De ochtend erna, auto weg ;) Je kan ervoor zorgen dat ze gedesoriënteerd worden maar uiteindelijk komen ze toch ervoor terug. En als je motor elke keer een tyfus lawaai maakt (doordat een kat tegen aanloopt) heb je binnen de kortste keren geïrriteerde buren die toch je motor gaan vernielen.

Is het waard voor 24 euro meer per jaar? :N Maar natuurlijk dat is mijn persoonlijke mening.
 
en geluid is zo makkelijk te verzwakken of uit te schakelen dat het al helemaal geen belemmering meer vormt.
wanneer dit geluid niet aan de motor maar aan de ruimtekant... zit op een plek waar je niet makkelijk bij kan...
en als ik als gewone burger zonder criminele inslag al zoveel truukjes ken om beveiligingen om zeep te helpen dan maak ik mij over criminelen helemaal geen illusies.
die trucjes die jij kent kun je toepassen, als jouw trucjes niet meer werken om je eigen systeem te omzeilen zullen een hoop standaard manieren van de dieven ook niet meer werken

Is het allemaal kostentechnisch waard? Ik betaal voor diefstal verzekering (en vernieling) 2 euro per maand meer. 24 euro per jaar. Het is maar hoe belangrijk het voor je is.
natuurlijk is het meeste wat je kunt doen erg duur :Y
maar je denkt nu alleen aan je motor, is dat het enige wat er in die ruimte zal staan?
voor mij is het straks al gauw 2 a 3 motoren (al dan niet in gedemonteerde staat) en een hoop gereedschap.
neemt niet weg dat je dingen kunt doen die een dubbelfunctie kunnen hebben en niet eens zo duur hoeven te zijn. een strobe kan bijvoorbeeld ook een ledlamp zijn welke zowel als strobe als als gewone lamp gebruikt kan worden ;)
Er zijn ook verhalen dat ze gewoon in een garagebox openbreken en de motor meenemen. Een dief die wat verstand heeft zal niet zo gauw met z'n gezicht de camera inkijken,
meer dan 1 camera en niet elke camera hoeft van het opvallende soort te zijn :9
doet die het wel, dan heb je er nog steeds niets aan. Want tegen de tijd is je motor al weg en staat die misschien al ergens in polen of in een sloot gedumpt. Je moet jezelf niet in een illusie laten leven. Illusie dat je iets kan doen tegen diefstal.
ja, mijn motor is dan misschien wel pleite maar de kans dat de dief hiervoor ooit kan worden aangehouden is ook groter geworden. het zal niet genoeg zijn (mijn beeldmateriaal) om de dief enkel voor mijn gestolen goed aan te houden maar het kan een deel van een dossier zijn. hoe meer bewijs..
daarbij komt dat ook hier een goed werkend en goed geplaatst camera systeem niet alleen uitwerking heeft op de mogelijke diefstal van je motor, ook je huis kun je ermee uitrusten. dit kan zelfs een positief effect hebben op je premie
Ook bij bekende gehad met hun auto. In de nacht gaat alarm af, ze staan op en er blijkt niets aan de hand. De ochtend erna, auto weg ;)
ja, dat is inderdaad erg vervelend, ze zullen net zo vaak het alarm af laten gaan tot je zat bent geworden van de "valse alarmen" en hem uit zet. als je dan opnames hebt van je auto kun je zien dat die alarmen zo vals nog niet zijn :9
Je kan ervoor zorgen dat ze gedesoriënteerd worden maar uiteindelijk komen ze toch ervoor terug.
waarom zouden ze terug komen? het was kennelijk de eerste keer al lastig om de motor te stelen, zo lastig zelfs dat ze weer weg gegaan zijn na de poging. misschien zijn ze zelfs wel gezien en worden ze herkend als ze weer in de buurt van het object komen. het laatste wat een professionele dief wil is een confrontatie met een eigenaar of getuige
En als je motor elke keer een tyfus lawaai maakt (doordat een kat tegen aanloopt) heb je binnen de kortste keren geïrriteerde buren die toch je motor gaan vernielen.
vandaar ook alleen dat soort dingen toepassen in een afgesloten ruimte ;)
Is het waard voor 24 euro meer per jaar? :N Maar natuurlijk dat is mijn persoonlijke mening.
gevoel van veiligheid, al dan niet vals, is ook wat waard toch?
daarom doen we toch ook onze deuren op slot.
 
Laatst bewerkt:
Vaak 'testen' ze even: bewust het alarm af laten gaan om te zien of en wie er reageert.
Als jij na twee keer weer voor Jan L*L bij je motor/ auto staat omdat het alarm afging en jij dus denk 'ding is blijkbaar gevoelig ofzo' dan weten ze genoeg.
De keer erop is het voertuig gewoon pleite..
Of ze houden je een tijdje in de gaten en weten zodoende of je brommer van een alarm is voorzien..

Er is echt maar één ding dat helpt, maar helaas mag dat niet: gewoon 230V (met een trage zekering) op je brommer zetten 'snachts (wel eerst even je accu loskoppelen uiteraard). ;)
Vervelende is alleen dat jij je mag gaan verantwoorden op het bureau als er 'smorgens iemand gegrild aan je brommer staat...bewijs maar dat hij hem jatten wou..
Maar toch.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Maar 24 euro meer??? Bij mij was het wel even wat anders..
Misschien dat ik maandag maar even naar mijn assurantiekantoor loop, want zo'n bedrag zou ik er zeker voor over hebben.
 
Niet extreem hoor:

[afbeelding]

Maar met mijn leeftijd is het all-risk verzekeren van deze motor erg duur en die hoge maandlasten zijn teveel... dus daarom wa verzekering en goede sloten etc.

Daarnaast is dit het type motor dat ik al laaaang wilde en voor heb gespaard.
De kleuren vind ik ook erg mooi en zie je niet zoveel.
Ben echt heel blij met dit motortje, is echt een jongensdroom elke keer als ik opstap ookal heb ik hem al een tijdje.
En je krijgt er toch een band mee ofzo... toch?

Dus: volgegooit met beveiligingsspul/... als ze hem bewegen wordt ik ge-sms't :')
En daarnaast kun je die beveiliging overbouwen mocht je ooit iets nieuws kopen dus het is de investering waard.

Maar goed.. dat blijft door de keuken rollen :Y

Allrisk is leuk, maar voor diefstal niet noodzakelijk. WA+ is dan reeds voldoende.

Leuk om te weten dat er op deze motor alarm en GPS zitten.. Boefjes lezen hier ongetwijfeld ook mee op het forum.

Maar ik zou 'm dus WA+ verzekeren en 'm lekker op straat zetten. Dat door de keuken rollen zou ik niet zien zitten..
 
gevoel van veiligheid, al dan niet vals, is ook wat waard toch?
daarom doen we toch ook onze deuren op slot.

Ja ik begrijp het. Ik heb op mijn motor ook een alarm op zitten alleen maak ik mij gewoon niet druk om. Standaard beveiliging zodat het 'petjes'volk het niet gaat proberen. Maar om allerlei gedoe uit te halen om jezelf te beschermen tegen georganiseerde misdaad... nee daar begin ik niet mee.

Ik bedoelde meer van, het is niet waard om slapeloze nachten eraan over te houden. Zoveel moet een motor je niet waard zijn. Je gaat abnormale gevoelens stoppen in een object en uiteindelijk als die gestolen wordt, word je extra verdrietig.

Maar 24 euro meer??? Bij mij was het wel even wat anders..
Misschien dat ik maandag maar even naar mijn assurantiekantoor loop, want zo'n bedrag zou ik er zeker voor over hebben.

Ja ik heb gehoord dat bepaalde verzekeringen wel een feestje van maken. KNMV is er ook een van. Ze vragen abnormale hoge kosten voor een diefstal dekking. Het loont dan echt om rond te kijken bij andere verzekeraars. Ik zit in ieder geval bij IAK verzekering. En natuurlijk speelt bouwjaar en dagwaarde een rol hierin! Een motor van 10.000 en bouwjaar >2008 ben je inderdaad wel wat meer kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik begrijp het. Ik heb op mijn motor ook een alarm op zitten alleen maak ik mij gewoon niet druk om. Standaard beveiliging zodat het 'petjes'volk het niet gaat proberen. Maar om allerlei gedoe uit te halen om jezelf te beschermen tegen georganiseerde misdaad... nee daar begin ik niet mee.

Ik bedoelde meer van, het is niet waard om slapeloze nachten eraan over te houden. Zoveel moet een motor je niet waard zijn. Je gaat abnormale gevoelens stoppen in een object en uiteindelijk als die gestolen wordt, word je extra verdrietig.

Dat petjes volk heeft mijn vorige motor gestolen, heb ze later bij m'n motor aangetroffen in een achterstandsbuurt en die zouden er denk ik wel door afgeschrikt zijn als ik toen een alarm had. Het is puur dat ik weet dat als ik hem vaak buiten zet er een keer weer zo'n gastje langsloopt en het gaat proberen.
Die lui probeer ik tegen te houden, als ik een keer bij iemand slaap oid zet ik hem daar ook gewoon buiten voor een nachtje.
Het is meer dat je het niet regelmatig moet doen, en toen dat wel het geval was bij mij omdat ik de keukenroute nog niet had ontdekt had ik echt het gevoel dat het een kwestie was van tijd.

Tjah, en dat was toch wel een naar gevoel hoor.
Als deze gejat wordt kan ik weer jaaaaren gaan sparen...
 
Ik zou hem wa+ verzekeren. (inclu diefstal).
kostte bij mij maar paar tientjes extra per jaar..
Zal bij jouw motor misschien wat duurder zijn, maar dat zal echt niet 100 euro extra kosten in een jaar lijkt me...
Kun jij iig weer rustig slapen..

Verder wel baas dat je hem volgepompt heb met alarmen en sms bij poging tot diefstal XD
 
Laatst bewerkt:
Niets helpt tegen dat soort types.

Je kan en mag alleen maar hopen dat ze zich ermee te pletter rijden......
 
Er is echt maar één ding dat helpt, maar helaas mag dat niet: gewoon 230V (met een trage zekering) op je brommer zetten 'snachts (wel eerst even je accu loskoppelen uiteraard). ;)
Vervelende is alleen dat jij je mag gaan verantwoorden op het bureau als er 'smorgens iemand gegrild aan je brommer staat...bewijs maar dat hij hem jatten wou..
Maar toch.. O-)
ik heb een 12 volt schrikdraadapparaat, zat gemonteerd tussen zadel en handvat maar dat moest ik er op last van de politie dus van af halen...
valt onder mishandeling of zelfs doodslag als de dief zich ermee te pletter zou rijden..
het argument dat niemand er last van heeft als ze van mijn spullen afblijven houd geen stand...
ik sprak de politie vanwege het feit dat mijn andere motor gejat werd en in mijn kwaadheid omdat er werkelijk helemaal niets gebeurde zei ik dat het ding op mijn andere fiets zat( zelfs de aangifte kon niet dezelfde avond gedaan worden maar daar moest ik de volgende dag onder kantooruren voor terugkomen)
 
Jammer dat zoveel van jullie art 4 & 5 sloten heilig achten, al is het niet om je verzekering tevreden te houden. We weten volgens mij allemaal dat ze zo open zijn met een doorsnee betonschaar, dus hang er nog een degelijk dik slot naast met muuranker. Niet van de weekendstunter op internet maar écht spul. Er zit veel verschil of een dief een betonschaar bij zich heeft of een thermische lans, maar verzekerd of niet je moet het de boeven niet te makkelijk maken anders blijven er motoren bij bosjes gestolen worden :( én word elk jaar gek genoeg de verzekerings premie duurder B|
 
ik heb een 12 volt schrikdraadapparaat, ik sprak de politie vanwege het feit dat mijn andere motor gejat werd en in mijn kwaadheid omdat er werkelijk helemaal niets gebeurde zei ik dat het ding op mijn andere fiets zat( zelfs de aangifte kon niet dezelfde avond gedaan worden maar daar moest ik de volgende dag onder kantooruren voor terugkomen)

Dat is inderdaad het trieste: dat de Hermandad je het gevoel geeft dat er naast je aangifte niets meer gebeurt met je zaak...en vaak is dat ook zo.
Er wordt meestal doodleuk verteld dat 'het ding waarschijnlijk al in het buitenland staat'.
Ook al weet je dat als agent (of als aangever/ slachtoffer), laat ze in ieder geval iets opbeurends zeggen als : "we gaan ermee bezig" ofzo...
 
De enige manier om een goede kans te hebben dat jouw motor niet wordt gejat, is om een oudere, lelijkere motor te hebben en hem beter op slot te zetten, op een lastigere plek neer te zetten en op wat voor manier dan ook moeilijker te jatten te maken dan de meeste andere motoren in je buurt. Dan jatten ze die andere namelijk, zo simpel is het.

Overigens zijn er maar weinig dieven die met busjes werken, en zijn er genoeg die het geen probleem vinden om gezien te worden. Ze komen namelijk in volledig motorpak inclusief integraalhelm aanlopen voordat ze met jatten beginnen. Dan lijkt het net alsof het hun motor is, geen haan die er om kraait.
 
Om de mannen met betonscharen en elektrische knippers al uit te sluiten, gebruik een >16 mm schakel ketting. Door de dikte past de doorsnee betonschaar niet en hebben die elektrische dingen een flinke buts in hun bek - als deze al past. En liefst niet van een "goed" merk als Abus want youtube bewijst hun "sterkte" -O-
 
Dat is inderdaad het trieste: dat de Hermandad je het gevoel geeft dat er naast je aangifte niets meer gebeurt met je zaak...en vaak is dat ook zo.
Er wordt meestal doodleuk verteld dat 'het ding waarschijnlijk al in het buitenland staat'.
Ook al weet je dat als agent (of als aangever/ slachtoffer), laat ze in ieder geval iets opbeurends zeggen als : "we gaan ermee bezig" ofzo...

Valse hoop geven.. alsof je daar wel blij van wordt. Politie kan gewoon niets doen; zo'n ding is nu eenmaal snel verdwenen.
 
Schrikdraadtoestel er op dat is een goede dan wel een heele zware
Dan wel zo dat er geen onschuldgen aan kunnen kommen
Heb voor dieven geen medelijden heben ze ook niet met jouw
 
Om de mannen met betonscharen en elektrische knippers al uit te sluiten, gebruik een >16 mm schakel ketting. Door de dikte past de doorsnee betonschaar niet en hebben die elektrische dingen een flinke buts in hun bek - als deze al past. En liefst niet van een "goed" merk als Abus want youtube bewijst hun "sterkte" -O-

goede tip, niet over nagedacht eigenlijk.

ik bedacht al een dikke buis welke je door de motor heen schuift en aan beide kanten aan iets hards en zwaars vast zit (liefst erdoorheen)
daar een dik slot op, 1 waarvan de bek niet bij de pen kan komen dus
m-producten-1918-2.jpg

welke ervoor zorgt dat die buis niet schuiven kan. door de dikte van die buis kan knippen onmogelijk nog met een draagbaar toestel (30 mm +).
helaas alleen mogelijk in een (grotere) schuur

voor de trapfiets kun je dit doen:
c7aac2e5-e72b-48d4-9f85-923ea9d0713f.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan