Residu van uitlaatpakking blijft achter

Simo

MF'er
18 jun 2023
32
17
Den Haag
Ik heb de uitlaatpakkingen van mijn honda CBF600 (2004) er af kunnen krijgen waarbij ik niet alles heb kunnen verwijderen. Bij 2 cylinders er wat van de pakking achter gebleven. Op de foto' s hieronder is dat goed te zien. Op een foto is het allumium goed te zien, bij de andere er er rondon een hele dunne ring achter gebleven, alsook verdere aanslag. De foto is wellicht niet heel duidelijk. Wat er nog op zit is een hele dunne stop rondom die echt tegen het oppervlakte aan geplakt lijkt. Wat zou een goede manier zijn om dit op te schonen?

Een doek en brake-cleaner haalt niks uit. Ik zat zelf te denken aan wat verwarmen (met een creme brullee brander die ik nog heb liggen) of wellicht wat locktight Freeze and release om het snel te verkoelen (indien het metaal is). Vervolgens wat borstelen met een messing borsteltje ( voorbeeld) om het aluminum oppervlakte maar niet verder te beschadigen. Dit zijn echter pure gokken, mogelijk dat jullie meer inzicht hebben :)

Een filmpje van hoe het er uit zag met pakking zie je hier (andere vraag).

P.s. Excuus voor het maken van een 2e topic. Het leek mij los staan van mijn vraag hier.

klep_lelijk.jpeg
klep_echt_lelijk.jpeg
 
Als ik er 100% zeker van was dat er geen oude pakking meer zat had ik er nieuwe pakkingen ingedrukt en die uitlaat er op gezet. Dat beetje aanslag/verkleuring gaan echt niet voor lekkage zorgen.
 
afhankelijk van het type pakking kan het nog wel afsluiten.

Hier heb ik een hard hoofd in. Bijgevoegd de ring die ik er af heb gehaald. Aan een kant, de kant aan het blok, zit een dun metalen plaatje. dat is het oppervlakte dat de sluiting moet regelen. De kras die er op is gekomen toen ik de ring los wrikte is ongeveer de grote van dit plaatje. ;( Ik voorzie daar al wel een probleem, dat gaat niet sluiten. Is daar nog iets voor/tegen te doen? Heb bij nr1motor nieuwe pakkingen besteld, maar ik vermoed dat ik hetzelfde type terug krijg.

Wat voel ik mij nu dom dat ik zo heb zitten wrikken... zelfs al zat 'ie muurvast.
 

Bijlagen

  • 20230723_172333.jpg
    20230723_172333.jpg
    70,5 KB · Weergaven: 35
  • 20230723_172327.jpg
    20230723_172327.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan