Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Restauratie BSA A7

De voorrem is ook een 8 inch IPV 7 inch bij de voorgaande jaren, scheelt toch aardig wat remoppervlak. Achter zit er een 7 inch op.
 
Die veer herinner ik me nog van mijn M21, daar zat de dikkere variant nog op.. Was een kreng op de krukas te krijgen..
 
Die is voor de trillingsdemper van het blok, die heeft mijn AJS indd ook, was trouwens een feest om te monteren......
 
Nou hier heb ik het geluk dat de krukas lang genoeg is om de moer erop te draaien een paar slagen voordat hij de veer indrukt. Daarna word het wel een beetje lastig maar dan zit de moer er tenminste al wel goed op
 
Nieuwe bronzen lagers voor de versnellingsbak, de assen zijn afgeslepen en een kleine overmaat lager.

Oliegroef: finish is in het echt gladder
 
Nou hier heb ik het geluk dat de krukas lang genoeg is om de moer erop te draaien een paar slagen voordat hij de veer indrukt. Daarna word het wel een beetje lastig maar dan zit de moer er tenminste al wel goed op.
Je moet hem alleen niet te strak aandraaien, dan is de dempende werking minimaal.
 
Je moet hem alleen niet te strak aandraaien, dan is de dempende werking minimaal.
De moer moet tot de aanslag aangedraaid worden, dit omdat de sleeve over de krukas anders gaat wiebelen en zo de krukas splines uitslijt.