restauratie suzuki T500J

voor de spaken is er voor mij maar 1 oplossing }) rvs

ik heb gezien dat ep een setje heeft laten spuiten zag er redelijk uit :9~ ( je blijft er mee zitten dat je de inkt goed krijgt of de meeste bedrijven mogen het niet eens spuiten |( |( schijnt te maken met milijeu ofzo :r
 
Ep heeft ze wel, maar soms zijn ze goed en soms minder. Heeft Erik ook ooit zelf aangegeven. En de laksets zijn niet goedkoop bij Erik.

Maar je hebt gelijk wat betreft inktlakken. Zijn lastig te spuiten en de meeste spuiterijen wagen zich er niet aan. Heb ooit eens originele lak voor een suzuki T500 gekocht via ebat USA en de spuiterij, helemaal niet de eerste de beste heeft na 3 keer opnieuw spuiten bezworen om dit nooit meer te doen. Te dun, te lastig en gewoon te tijdrovend. Maar was wel perfect gespoten.

Dus candy kleuren van Suzuki perfect laten spuiten is altijd belachelijk duur.
 
Ik weet dat Hans Smid ook een extra lakset in groen/wit heeft liggen, maar of hij die kwijt wil betwijfel ik en daarnaast vraagt Hans ook forse prijzen voor zijn spullen. Ik weet daarnaast waar het gespoten is en wat het gekost heeft. Ik gok een bedrag tussen de 1500 en 2000 euro (voor een tank, zijkapje en oilietank) als eventuele verkoopprijs, maar waarschijnlijk houd hij hem lekker zelf.


Ik weet ook niet hoe Cindy gaat restaureren. Echt helemaal origineel, dus kostbaar, of gewoon een mooie rijdbare. Mijn eerste echte complete restauratie kostte me in 2001 toen al ruim 5000 euro, die met die originele blauwe lak dus en op één uitlaatdemper na alles NOS en die bracht toen met pijn en moeite bij verkoop 1800 euro op. Prijzen liggen nu wel iets gunstiger, maar dan nog....
 
Laatst bewerkt:
Overigens zijn er op MF ook hobbyspuiters die een perfecte kwaliteit leveren voor een beduidend lager bedrag. Informeer eens in het spuittopic.
 
Tsja..........je moet ook niet gaan restaureren om er aan te verdienen :N -O-

Moet je alleen doen als je weet dat de motor niet wordt verkocht omdat je er "iets" mee hebt *D *D

Ik heb 3-brikken waar ik iets mee heb en zijn niet te koop :N
 
nou schijnt (gelukkig voor cindy) dat de j 1 van de gewildste t500 is ( en nee we houden de cobra er buiten)

Dat komt omdat de J (= "72) de meeste "nukken/scherpe-kantjes" m.b.t. tot de afstelling en betrouwbaarheid onder controle had :Y

Ik heb zelf de T350J.....("72) en die is daarna nog een aantal jaren geleverd en is in princiepe behoorlijk betrouwbaar :Y Het (onder) blok is eigenlijk bijna ongewijzigd overgegaan naar de GT250 *O*
 
Ik ga dus echt naar orgineel restaureren, half heeft geen zin bij mij, dan kan je beter niks doen.

Het heeft me al veel geld gekost tot nu toe, maar heb er dan ook mooi spul voor in de plaats.

Het enige dat ik nog moet laten doen is, het spuitwerk( of een nieuwe kopen), velgen en spaken (banden heb ik al, nos), het zwart laten zandstralen en spuiten, nog wat laten verchromen.
 
Leuk leuk! Ben zelf ook een T500 aan het opknappen, maar dan in een ombouw naar caferacer.

Mocht je dat accuklepje nou niet kunnen vinden, laat het dan even weten. Volgens mij heb ik zo'n ding nog, maar die ligt dan bij mijn ouders aan de andere kant van het land ergens in een krat achterin de schuur. Je snapt 'm...die tover ik niet zo tevoorschijn. Als ik er weer eens ben en ik heb tijd zal ik eens voor je graven.
 
@ RobW moest je dat nog hebben liggen, koop ik het graag van je over.
Ik zoek er eigenlijk nog 2, op de 73 zat er ook geen op, maarja eerst de 72 in orde brengen.
Dus ben al blij moest ik er 1 hebben.
Ik hoor het wel moest je het gevonden hebben.
In ieder geval al bedankt.
 
Tsja..........je moet ook niet gaan restaureren om er aan te verdienen :N -O-

Moet je alleen doen als je weet dat de motor niet wordt verkocht omdat je er "iets" mee hebt *D *D

Ik heb 3-brikken waar ik iets mee heb en zijn niet te koop :N


Volkomen mee eens, maar ik kon toen, vlak na de restauratie, onverwachts een originele GT750J kopen. En had extra cash nodig, want die 750 ers wachten niet.

Maar verdienen was niet en is niet de insteek bij mijn restauraties. Gaat je ook nooit lukken lijkt mij. Restaureren doe ik uit liefde voor die ouwe tweetakten van Suzuki die mij zo'n onbezorde jeugd hebben gegeven en voor mij de wereld openden, omdat je met een motor makkelijker naar Spanje reed dan met een fiets.

Maar ik heb al zo vaak gezegd hier dat voor veel wat je nooit meer weg doet, er in de toekomst toch een tijd komt dat het weg gaat. Door allerlei oorzaken: geen interesse meer, geldgebrek, andere hobby enz, enz. En nooit is eeuwig en dat kunnen mensen niet zo goed, dingen eeuwig houden.

Kortom, de GT750J kwam er en die ging ook nooit meer weg en nu heeft Meester Vic hem al weer jaren en de Turbo Suzuki's kwamen, gingen ook nooit meer weg en staan nu te koop, en de oude BMW R100RT's kwamen en gingen weer, staat er nu nog één te koop enz, enz.......(overigens , de laatste BMW R100RT was 23 jaar in het bezit van de tweede eigenaar, ging nooit meer weg. Voel je hem?)

Hoezo, gaan nooit meer weg......denk er nog steeds aan (al jaren weten insiders) om AL mijn tweetaktspullen en motoren en brommers op te ruimen. Gewoon door verschuiving van interesse. Ik ben het nog niet zat na 38 jaar klungelen aan motoren ofzo, maar heb gewoon zo weinig tijd. En teveel projecten.....

Zucht, ik word ben gewoon een ouwe lul die heeft leren relativeren. Door schade en schande wijs geworden misschien.....
 
Laatst bewerkt:
Volkomen mee eens, maar ik kon toen, vlak na de restauratie, onverwachts een originele GT750J kopen. En had extra cash nodig, want die 750 ers wachten niet.

Maar verdienen was niet en is niet de insteek bij mijn restauraties. Gaat je ook nooit lukken lijkt mij. Restaureren doe ik uit liefde voor die ouwe tweetakten van Suzuki die mij zo'n onbezorde jeugd hebben gegeven en voor mij de wereld openden, omdat je met een motor makkelijker naar Spanje reed dan met een fiets.

Maar ik heb al zo vaak gezegd hier dat voor veel wat je nooit meer weg doet, er in de toekomst toch een tijd komt dat het weg gaat. Door allerlei oorzaken: geen interesse meer, geldgebrek, andere hobby enz, enz. En nooit is eeuwig en dat kunnen mensen niet zo goed, dingen eeuwig houden.

Kortom, de GT750J kwam er en die ging ook nooit meer weg en nu heeft Meester Vic hem al weer jaren en de Turbo Suzuki's kwamen, gingen ook nooit meer weg en staan nu te koop, en de oude BMW R100RT's kwamen en gingen weer, staat er nu nog één te koop enz, enz.......(overigens , de laatste BMW R100RT was 23 jaar in het bezit van de tweede eigenaar, ging nooit meer weg. Voel je hem?)

Hoezo, gaan nooit meer weg......denk er nog steeds aan (al jaren weten insiders) om AL mijn tweetaktspullen en motoren en brommers op te ruimen. Gewoon door verschuiving van interesse. Ik ben het nog niet zat na 38 jaar klungelen aan motoren ofzo, maar heb gewoon zo weinig tijd. En teveel projecten.....

Zucht, ik word ben gewoon een ouwe lul die heeft leren relativeren. Door schade en schande wijs geworden misschien.....



Amen :P

ben wss wel enkel jaren jonger maar toch ook al een 19 jaar bezig met motors en brommers en ik ken het gevoel,ook nog doordat er door het grote tijdsgebrek ook al weinig tijd is om te rijden

en de t500 blijft een van de beste fietsen die ik ooit gehad heb en die ging ook "nooit "weg
 
Heeft of weet iemand waar ik de grote rubber voor onder de tank nieuw kan kopen.
full
 
Wat dacht je ervan om in het onderdelenboek het nummer eens op te scharrelen en het te vragen bij de plaatselijke Suzuki dealer? Bij het restaureren van mijn Yamaha RD250 (1975) stond ik er versteld van hoeveel er nog gewoon te leveren is, tegen normale prijzen. Gewoon informeren.
 
tis een idee :Y mocht je geen boek hebben B| 44541-15000 cushion, tank rear :W

Al jaren discontinued bij de dealer. Komt al jaren? niet voor op Ebay. Wel gebruikt, maar vaak in dezelfde staat als de jouwe.

Zelf wel eens geprobeerd bij CMS, maar helaas speculaas......

Zullen er best nog wel ergens zijn, maar er zoeken er meer naar.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan