Heeft iemand een idee hoe ik de klepveren veilig kan indrukken om ze te kunnen verwijderen?
Weet iemand wat het nut is van de verbrandingskamer te polijsten tot een spiegel. Haynes geeft aan dat je dit kan doen, maar is dit zinvol? En wat met de kleppen, in hoeverre polijst je deze. [
afbeelding]
Voordeel van de verbrandingskamer polijsten is dat de kool zich minder makkelijk hecht
aan het metaal,verder heeft het weinig nut,klepveren verwijderen is makkelijk ,neem een
passend stuk pijp van de zelfde diameter als de klepveer schotel en plaats die daar bovenop
pak een hamer en sla op de pijp ,als je dat hard genoeg doet vliegen de klepspietjes
er uit en kan je de veer en klep verwijderen,monteren is een ander verhaal dat gaat het beste met een klepveer tang,als je die niet heb kan je het beste langs een motorzaak gaan
en vragen of hun de boel weer monteren,dat is hooguit een halfuurje werk en zal dus
niet veel kosten,controleer nu je de kop er toch af heb of de kleppen goed afdichten,dat
kan je doen door benzine in de verbrandingsruimte te gieten en dan kijken of het
doorstroomt ,schuur ook de kleppen in met kleppenslijppasta als je ze weer monteerd,zodat ze weer netjes afdichten op de klepzitting.