Is het niet veel eenvoudiger om een krukas uit 1 stuk te maken met gedeelde drijfstangen?
Is al meerdere keren gedaan, of een poging daartoe.
Maar de beschikbare ruimte tussen en in de carterdelen maakt de glijlager keuze erg moeilijk.
Moet er foto materiaal van hebben maar even zoek op dit moment.
De drijfstangen staan echt naast elkaar maar met verschoven drijfstang zuigerpenogen.
Het leek te gaan lukken maar was gebasserd op standaard HD onderdelen.
U weet wel van de ruime tuimelaars/assen en nokvolgers.
Wel een gerotor oliepomp maar die garanderen geen zekerheid over druk en capaciteit.
Nooit een verslag, over de eerste test ritten, gelezen, maar ik kan het ook gemist hebben.
Hierbij beeldmateriaal van een Vincent één cilinder krukas.
Zie hoeveel materaal er is gebruikt voor stijfheid en stabiliteit.
Ben alijd blij als ik voorbeelden zie van beter doorgedachte constructies.
Het geeft ook het gevoel van; Ik mag het ook zo doen, want anderen hebben het voor mij gedaan.
Het is maar dat het maaiveld glad blijft.
Ben er wel erg druk mee bezig, vindt u ook niet?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------