Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

Hallo jullie daar.
Ja, ik leef nog.
Kreeg een bericht van "iemand", maar ben het kwijt geraakt.
Weet iemand wie die iemand is?
Hij had het over een soort schoonmaak onder moderators en gelijk gezinde.
Hij vroeg of ik in een schoon veld weer zin had om met mijn verhaal verder te gaan.
Ik ben nu alleen thuis.
Nel is opgenomen in een langdurig verpleeg tehuis.
Ik heb het er erg moeilijk mee.
Kan er bijna niet over praten, ondanks de belangstellenden en deskundigen die mij willen helpen om het verlies te verwerken.
Er over schrijven gaat redelijk.
Ik sta er versteld van hoeveel goede mensen mij willen helpen.
Maar ik moet er zelf doorheen om te herstellen en de nieuwe situatie te accepteren.
Ach , Zo gaat dat in het leven.
Misschien een nieuwe invulling van het "waarom en voor wie".
HD en andere motor techniek met stomme plaatjes en kromme teksten?
Ik hoop dat die IEMAND reageert.
Het was een mooi bericht met de goede instelling en geaardheid.
Een geheel nieuwe sfeer voor het Motor-Forum.NL
Groeten van Mij en Nel er ook bij,
Welkom terug hier! Ook ik heb met belangstelling je berichten hier gelezen destijds, maar de sfeer werd niet echt prettig door sommigen hier op MF helaas.
Degene wie ik denk dat je bedoelt, is volgens mij @Rammelende Bak , die was erg aardig in zijn berichten tegen je, en ook richting je vrouw Nel.
Hij had het inderdaad ook over een schoonmaak hier op het forum, qua leden en moderators.
Als het klopt wat ik vertelde, zijn bericht staat hier flink wat berichten boven die van jou, dan kun je hem natuurlijk een PB sturen.

In ieder geval veel sterkte met je vrouw, en de bijkomstige moeilijkheden die het met zich mee zal brengen.

Groeten, Coert.
 
Hoi Max, welkom terug. Veel sterkte met Nel.
Over de sfeer, ik heb de indruk dat het wel veranderd is, maar niet helemaal positief. Trek je er niets van aan maar ga van het positieve uit van de mensen die je waarderen.
 
Vervanging voor de lamphouders/lenskapjes die in een ossekop/nacelle/koplamphuis kunnen zitten. Ik heb er wel een tijdje naar gezocht. Deze lenskapjes passen 1op1 op de originele HD fittingen.
Niet getest: De fitting is volgens mij een 1op1 vervanging van het origineel
 

Bijlagen

  • IMG_2846.jpeg
    IMG_2846.jpeg
    115,9 KB · Weergaven: 3
  • IMG_2847.jpeg
    IMG_2847.jpeg
    168,3 KB · Weergaven: 3
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Bedankt voor het kattebelletje @Coert65 , ik was al weer lang niet online geweest. Ik ben niet degene geweest die claimt dat het motor-forum weer gezelliger is geworden. Sterker nog, er was niet veel boeiends voor mij op dit forum, weinig vernieuwend en adviezen worden vaak afgedaan als overdreven en onzin. Hopelijk brengt Joop er weer wat echt leven in de brouwerij.
 
Hallo MAX-JVA, dit topic is al meer dan 90 dagen oud. Weet je zeker dat je nog wilt reageren?
Nee, ik weet het niet zeker.
Heb wel tijdens de grote opruiming erg veel foto/video materiaal gevonden.
Verrassend veel van grote waarde en betrouwbare beelden.
Een stap voor stap beeldverhaal waar de firma S&S fouten maakt in een krukas van meer dan € 1800,00.
Ook de uitleg van het "waarom zo dom".
Een soort "HD testimony".
Maar dan zonder streepje tussen de H en de D.
Hard Disc getuigenis.
Zonder AI en fotoshop.
Ben nog opzoek naar iemand die op mij let.
Mag een paar jaar ouder zijn.
 

Bijlagen

  • DSC00884.JPG
    DSC00884.JPG
    439,8 KB · Weergaven: 0
  • DSC00898.JPG
    DSC00898.JPG
    285,8 KB · Weergaven: 0
  • DSC00909.JPG
    DSC00909.JPG
    365,1 KB · Weergaven: 0
Bedenk mij opeens dat mijn bericht "niet aardig" is.
Er was niemand die op mij lette "Doe geen domme dingen".
S&S mag dat wel, ze kunnen niet anders.
Waarom, zo dom?
Ik vind dit een mooie kreet.
Waarom zet S&S de zijassen niet eerst recht in de vliegwielen?
En waarom zet Keenan geen KLOKtasters op de zijassen. De oem tasters zijn nauwelijks zichtbaar.
Bedankt Tomruig voor de aandacht en moeite.
Zie ineens dat ik toch wel aardig kan doen, zowaar.
Het tussen centers zetten van de krukas doet deze al vervormen.
Het gewicht duwt de assen op de 30 graden van de centers al naar elkaar toe.
Waarom zo dom.
Waarom niet in twee V blokken?
Sorry kon het niet laten.
 
Ik vind Keenan een leuke vent.
Het lijkt of hij ons wil doen geloven dat S&S goede spullen maakt.
De spullen zien er echt fantastisch uit echt nieuw, ja toch?
En dan al die dozen vol met die magie en geschiedenis.
Op een paar details na zijn het echte kopieën van wat HD ooit maakte.
Een firma in de .De maakt ook van die fantastische kopieën van alles wat ooit echt was.
Het zal veel mensen, erg veel mensen, vertrouwen geven.
Het is zo goed nagemaakt, dat moet wel goed zijn, misschien zelfs beter.
Waarom zou je het anders maken als het goed is, zoals het was.
Dat ik het al meer dan 60 jaar anders ziet, dat speelt geen rol.
Ik kijk al vanaf 1960 "tot en met nu" naar HD techniek. Maar waar de bekende en vermaarde kwaliteit is, weet in nu nog niet.
Nog even en we kunnen 100 jaar HD problemen vieren.
Weet zeker dat er ook dan, nog steeds, mooie namaak kwaliteit te koop is.
Nu nog een leuk plaatje vinden, één waar je de kwaliteit vanaf ziet stralen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Door middel van vier stelschroeven kan het rechterhoofdlager op de 0,01 nauwkeurig gecentreerd worden.
In het midden van de twee rollager rijen is een deel van de bus nog niet ingelopen.
Daarop kunnen we het carter centreren zonder uit de hartlijn te gaan.
Ook het carterdeelvlak wordt afgedraaid en we schrikken vaak van de vormfouten die er in zitten.
Op zoek naar kwaliteit?
Je moet het er zelf instoppen.
 

Bijlagen

  • videowerk rt std carter (9).JPG
    videowerk rt std carter (9).JPG
    479,7 KB · Weergaven: 0
  • videowerk rt std carter (10).JPG
    videowerk rt std carter (10).JPG
    459,6 KB · Weergaven: 0
Met veel belangstelling heb ik dit forum van in het begin doorgelezen en ben onder de indruk. Bedankt Max/Joost om uw ervaring hier te delen. Weet wat het is als “ze” het probleem niet zien en de oplossing niet snappen. Ik was bij een werkgever zes maanden in dienst als ik met een oplossing kwam voor een probleem waar ze al een tijd mee zaten, loste het op met een ring en steeksleutel van 7mm, een scherp mes en dubbelzijdige plakband…dit kon niet…kan niet waar zijn…aan deze oplossing verdienen we niets..enz..

De VVT-krukas techniek interesseert me fel en ben er over aan het nadenken, denk wel dat de raakvlakken van de krukas pen en vliegwielen zuiver op elkaar moeten ingeslepen worden, een beetje “hol” of “bol” en het effect is weg.
Het floating bus lager hebben ze ook toegepast op het drijfstang lager van de Enfielts bullet 500 en 350 motoren.
 
Ben nog in de "Waarom en voor wie " fase.
De "Waar en wanneer", is er ook nog.
Maar deze reactie had ik niet verwacht. Het verrast me!
Maar er moet toch eens een keer een einde komen aan de 100 jarige HD problemen.
Of gewoon doen of ze er niet zijn?
Ben nu bezig met mijn eigen archief van beeld en geluid te doorzoeken.
Een aantal oude H.S. van verouderde PC's aan het doorzoeken op echte problemen en ervaringen.
Als een verzameling getuigenissen tegen het ontkennen.
Even een leuk plaatje erbij zoeken.
 

Bijlagen

  • RT VVT vliegwiel bewerking veerschotelvlak.jpg
    RT VVT vliegwiel bewerking veerschotelvlak.jpg
    346,1 KB · Weergaven: 0
  • DSC00902.JPG
    DSC00902.JPG
    286,3 KB · Weergaven: 0
Begin tot het besef te komen dat het misschien toch nuttig is om alle fouten en tekortkomingen in beeld te brengen.
Net op tijd heb ik het gevoel.
Anders staan alle oude HD 's in musea.
Of in schuurtjes onder een dekzeil en een paar AH kratten vol kwaliteit nostalgie en narigheid.
In 1973 begonnen en er waren toen al veel mensen met de vraag; Wanneer gaat HD echte motoren bouwen?
Mijn enige antwoord was ; tweeduizend tien. Met daar achter "Misschien"
Het rijmde maar dat hat niemand in de gaten.
Ben met een ploeg H-D's twee keer naar Noorwegen geweest, 1976 en 1979.
De laats rit naar huis was het einde van de droom.
Ik reed, als laatste van de ploeg, over de carterdelen van de voorste HD.
Het was een gevoel alsof je iets dood reed.
Na 15.000 km stuk gaan?
Zowat? Het was toen heel normaal.
Later zie je de logica van stuk gaan.
Maar op dat moment was het een drama.
Rond dat bouwjaar zijn er tientallen zo van de weg gehaald.
Toch ben ik IN 1980 gaan zoeken naar het waarom.
Nu zeg ik H-D TECHNIEK; Waarom zo dom?
De drijfstang die brak was niet de schuldige.
En het drijfstanglager was nog spelingvrij.
En dat was de oorzaak.
Normaal slijt het drijfstanglager vanaf de eerste km.
De afwijkingen in de krukas zorgen voor drijfstangen die met iedere omwenteling kantelen en verdraaien.
Dat zorgt ervoor dat de rollen ruimte maken en de drijfstangen vrij laten draaien zonder het kantelen en verdraaien.
Dat is te zien aan de ingevreten rolloopvlakken van de krukaspen en drijfstang voeringen.
Stuk gaan is dus heel normaal, toch?
Conclusie; geef afwijkingen de ruimte.
Slijpwerk aan de eerste VVT krukaspen. 2018.
 

Bijlagen

  • DSC00897.JPG
    DSC00897.JPG
    314,6 KB · Weergaven: 0
  • DSC00898.JPG
    DSC00898.JPG
    285,8 KB · Weergaven: 0
  • DSC00901.JPG
    DSC00901.JPG
    293,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan