Reviseren en verbeteren van een HD shovelhead

Wat erg voor z'n ouders hé.
Wat een gezeur.
Ben de videootjes van Kevin aan het bekijken.
Kost me heel veel moeite, maar toch een aantal leuke beelden er uit weten te halen.
Het is echt op z'n Amerikaans, veel geschreeuw en weinig techniek.
Deelt een onderwerp in drie/vier delen en zo kijk je urenlang naar z'n rug en schouders.
Het is duidelijk dat hij er zelf niet naar kijkt want het is niet om aan te zien.
Hij weet echt niet waar je naar moet kijken en hoe het in beeld te brengen.
Haalt een M8 cilinder van het carter en laat niet zien wat voor een stootrand erin de cilinder te zien is.
Hij geeft wel veel aandacht aan vlekken in de cilinder maar daar is op de video niet veel van te zien.
De twee koppen van de M8- 80.000 mijl geeft een goed beeld van de temperaturen in de kop.
Zie de bijlagen.
Ben benieuwd hoeveel uren ik deze nacht weer kwijt zal raken.
Ga er morgen wel naar zoeken.
Opvallend de kleur verschillen tussen de beide cilinders.
De voorste duidelijk heter dan de achterste.
Maar wel leuk, toch?
M 8 verbr.kamer..jpg
 
Laatst bewerkt:
Wie weet wat we nog verder vinden.
Kevin geeft ons veel info maar eigenlijk niet de juiste beelden.
Op zoek naar de oorzaak van een duidelijk aanwezig motorgeluid vindt hij alleen veel ruimte op het Big-End lager.
Maar hij laat het niet duidelijk zien.
Toch erg leuke beelden op ons SH topic.
Het blijkt dat de HDMOCO er toch in is geslaagd om na 75 jaar er iets bruikbaars van de maken.

Kevin zuigerbodum kleur en loopvlak beelden.jpg
 
Zo is het Buell 32...... verhaal begonnen.
Solo rijdend nooit last van olie uit de ontluchting.
Maar met zijn zoon achterop, even de grote weg op, was ineens de hele achterkant van de Buell onder de olie.
Net dat beetje meer gas geven was genoeg om de lekkage van de cilinderwand te doen toenemen.
En die hoeveelheid lucht nam de olie in het carter mee naar buiten.
Zich maar net weten te redden om op de weg te blijven.
Had ook nog een Show winnende Evo staan.
Deze was alleen met kickstart opgebouwd.
Maar niet te starten met de voet.
Het hele project had meer dan 40.000,= euro gekost en stond al jaren stil te staan.
Ook nog een SH met een vreselijke gier in de motor.
Genoeg om minofmeerteneinderaad mij te bellen.
Was rondom voorzien van HD vrienden maar er was niet de minste vorm van kennis aanwezig.
Hij voelde zich op een zeer verraderlijke manier door zijn Buell motor in de maling genomen.
Ik weet zeker dat dit een verhaal is dat iedere HD Rijder kan vertellen;
Je door je HD in de steek gelaten voelen.
Dit soort opmerkingen maakt van een potentieel interessant technisch topic een Libelle achtig iets met gevoelens en emoties en al die bullshit.
Ik heb 11 jaar een Evo gereden en nooit problemen, natuurlijk weet ik dat Harley's weleens stuk gaan, zeker als je ze opfokt of en verkeerd aan sleutelt, en een beetje research door mij heeft er voor gezorgd dat ik geen Shovel heb gekocht maar een Evo ook al vond ik een Shovel gewoon mooier.... maar er zijn ook zat verhalen bekend van mensen die er veel mee rijden en om de anderhalf a twee ton weer een nieuwe kopen.

Misschien komt het doordat je als zaak alleen de probleemgevallen ziet, de rest rijdt gewoon lekker rond.
 
Totnutoe is er bij Kevin geen meet apparatuur gezien.
Vandaar dat het lijkt op veel poeha maar weinig echt meet en onderzoekwerk.
De titels van de video's doet veel vermoeden of verwachten, maar uiteindelijk stelt het niet veel voor.
Zelfs de speling van de zuigerpennen in de drijfstangogen ziet er erg slordig uit.
Veel handbeweging ziet er dan uit als ruimte in de lagering.
Zal toch de moeite nemen om meerdere leuke zaken van deze Kevin te gaan bekijken en beluisteren.
Ik denk dat we moeten gaan concluderen dat Kevin een gewone dozen verkoper zal zijn.
Misschien aan de Libelle vragen of zij een mooi verhaal kunnen verzamelen van de vele probleemloos rijdende oude harley's.
Al is het maar ter nagedachtenis.
Waar of niet waar doet er dan niet zoveel toe.
Als het maar lekker leest.
Ik bedank Robinjo voor de waarschuwing van te emotioneel bezig zijn.
Al is het Buell verhaal nog zo waar, het doet er weinig toe.
Uiteindelijk zijn maar weinig verhalen de moeite waard.
Misschien helemaal niets of van geen waarde.
 
Is de HDMOCO tot inzicht gekomen.
Een desaxatie vrije zuiger?
Na vele jaren van rammelende zuigers, en de eeuwige herrie in de motor?
Kan dat zomaar waar zijn?

Kevin zuiger loopvlakken desaxatie vrij..jpg
 
Het blijkt dat de HDMOCO er toch in is geslaagd om na 75 jaar er iets bruikbaars van de maken.
Toch ook weer de nodige vraagtekens.
Kan ook niet anders, ze weten van problemen helemaal niets.
Zelfs een algemene kennis basis ontbreekt.
Kevin br dr ogen.jpg

Gelukkig de drijfstangen zonder de scheef geslepen bronzen bussen. Gewoon in het drijfstangmateriaal.
Zoals ik al jaren geleden heb toegepast doen ze nu toch ook. Als een ander maar het voorbeeld geeft.
Dan mag het? Een mooi voorbeeld van de technische voorsprong van de firma Mahle.
 
Laatst bewerkt:
Misschien komt het doordat je als zaak alleen de probleemgevallen ziet, de rest rijdt gewoon lekker rond.
Gelukkig zien we nu de werkelijkheid van alle dag.
Vroeger wist je nauwelijks hoe en wat over HD techniek.
Ook het BT blad is een commerciële papier verkoper.
Al geven ze een vorm van voorlichting, het blijven zakelijke belangen die de hoofdrol spelen.
Als particulier rijder sta je verloren in een bos vol list en bedrog.
Robinjo probeer meer HD rijders hier naartoe te trekken en opent een afdeling "Libelle voor HD rijders"
Voor het broodnodige tegengas.
En de probleem gevallen?
Die moeten op zoek gaan naar de laatste ZGAN 1985 Evo's.
Na 35 jaar zullen er zeker nog wel ergens een paar staan.
Einstein imagination.jpg

Kon het niet laten, sorry.
 
Na 35 jaar zullen er zeker nog wel ergens een paar staan.

Een stuk of 4 op marktplaats.:)
 
Waarom al na 200 K?
En staan die ZGAN ergens te wachten?
Je maakt er zelf een Libelle verhaal van.
Nou nou, heb je twee dagen gedaan over die strakke comeback joh?

Ga lekker technische plaatjes posten i.p.v. mensen tegen je in het harnas te jagen en dan te zeiken dat je aangevallen wordt.
 
maar er zijn ook zat verhalen bekend van mensen die er veel mee rijden en om de anderhalf a twee ton weer een nieuwe kopen.
Verhalen van mensen.
En die mensen kopen na 1/2 ton weer een nieuwe?
Een nieuwe '85 Evo?
Kan toch niet waar zijn?
Let op je reactie tijd!
 
kan een mod de topic-titel wijzigen in "random vragen in de groep gooien die mogelijk een verband hebben met HD's maar evengoed over phylosophy kunnen gaan en waarop je in geen geval een antwoord mag verwachten, en waarin ook veel foto's staan maar het is niet toegestaan daar verder op in te gaan" ?
 
Laatst bewerkt:
kan een mod de topic-titel wijzigen in "random vragen in de groep gooien die mogelijk een verband hebben met HD's maar evengoed over phylosophy kunnen gaan en waarop je in geen geval een antwoord mag verwachten, en waarin je ook veel foto's staan maar het is niet toegestaan daar verder op in te gaan"
Kan het wat korter Jan.
"Het is niet toegestaan" waar komt dat vandaan?
Het was maar om het te laten rijmen
 
Milwaukee 8 tear down. M8 problems found. Sumping problems. Follow along with this M8 teardown and find out why its sumping. We tear down this Harley Milwaukee 8 step by step. This is part 1 of a series following the build of a Skunkworks 124 M8. You can support our efforts to provide content by ordering your parts from us. Call us at 678 226 9651 to order any of the parts or tools seen in the video. Get your new vintage shirts at https://www.teespring.com/stores/baxt... Visit our website at https://www.baxtersgarage.com If you'd like to support the channel thru membership and take advantage of special features, click here to find out how. https://www.youtube.com/channel/UC8vz... Pro Twin Performance and Baxter's Garage 723 W Winder Industrial Pkwy Winder, GA 30680 (678) 226-9651
KB M 8 koppen warmte verschillen.jpg

Alweer een duidelijk verschil in de warmte huishouding van de koppen.
Ik hoor KB er niet over praten.
Zeker niet belangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan