rijbewijs 25 kw nu 35 kw??

en in het zelfde artikel staat ook dat dat niet zo is. Je mag 35 KW rijden als de datum van afgifte van je rijbewijs A-Beperkt VOOR 19 januari is afgegeven. Kijk de meerdere topics er maar op na. Maar in de praktijk heb je gewoon heel weinig mensen die er wat aan hebben, als je motor origineel 35 KW heeft, mag je hem nu ontgrenzen, zit je daar boven? dan wordt het op de oude manier. Op een of andere manier begrenzen tot 35 KW, en dan verzekeren op een vermogensuitdraai. (mits je voldoet aan de overige eisen)

:^
 
Geachte heer Motorfreak11,

Uw e-mail is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van IenM. Hierbij geef ik u een reactie op uw e-mail.

"betrokkene heeft in juni 2012 A-light gehaald. Op grond van de tot 19-januari 2013 geldende regelgeving betekende dat dat hij tot 2 jr na die datum een motorfiets mag besturen van max. 25 kW.
Met ingang van 19-1-2013 verandert de regelgeving. Als gevolg van die regelgeving wordt hij bevoegd tot 2 jr na het halen van zijn rijbewijs een iets zwaarder motorvoertuig te besturen, nl een motorfiets tot maximaal 35 kW, minder dan 0,2 kW per kg en niet afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen.
Na die twee jaar vervalt de beperking en mag betrokkene automatisch de bevoegdheid tot het besturen van alle motorrijwielen, dus ook de zware.

De informatie die in de brochure staat en die ook kan worden gedownload van de site van het ministerie, is juist. Voor u is van toepassing de kolom " Nieuwe situatie voor rijbewijscategorieën afgegeven voor 19-01-2013, A beperkt/licht"."


Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?


Met vriendelijke groet,

M.J. Smit-Nijdam
juridisch administratief medewerker


De begrenzer kan uit mijn Honda FMX: 2,6 kw erbij, dikke 10% vermogenstoename YESS!!!XD

Helaas in september 2012 25kw kit gekocht voor €450(gasding bij de carbu + cdi) waar ik nu niks meer mee kan, HUULN!!
 
(motorfiets tot maximaal 35 kW, minder dan 0,2 kW per kg en niet afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen) maar welk vermogen ? krukas of achterwiel ?
een bankuitdraai is altijd achterwielvermogen en op kenteken ? das niemand echt duidelijk toch ?
 
(motorfiets tot maximaal 35 kW, minder dan 0,2 kW per kg en niet afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen) maar welk vermogen ? krukas of achterwiel ?
een bankuitdraai is altijd achterwielvermogen en op kenteken ? das niemand echt duidelijk toch ?

Niet meer als 70kw fabrieksopgave.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon wat er op je papieren staat, dat checken ze. Ze gaan echt niet bij iedereen onder de 24 eerst de fiets op een roller zetten als je aangehouden word.
 
taat dat ergens in de regelgeveing ??

Er staat in de regelgeving dat het originele vermogen niet meer mag zijn als 70 kw. De controlerende instanties zullen uitgaan van het vermogen dat bekend is bij de RDW en wat dus op je papieren staat.

Je kan ook te ver door gaan graven om een kw of twee meer te mogen rijden.
 
~
Geachte heer Motorfreak11,

Uw e-mail is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van IenM. Hierbij geef ik u een reactie op uw e-mail.

"betrokkene heeft in juni 2012 A-light gehaald. Op grond van de tot 19-januari 2013 geldende regelgeving betekende dat dat hij tot 2 jr na die datum een motorfiets mag besturen van max. 25 kW.
Met ingang van 19-1-2013 verandert de regelgeving. Als gevolg van die regelgeving wordt hij bevoegd tot 2 jr na het halen van zijn rijbewijs een iets zwaarder motorvoertuig te besturen, nl een motorfiets tot maximaal 35 kW, minder dan 0,2 kW per kg en niet afgeleid van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen.
Na die twee jaar vervalt de beperking en mag betrokkene automatisch de bevoegdheid tot het besturen van alle motorrijwielen, dus ook de zware.

De informatie die in de brochure staat en die ook kan worden gedownload van de site van het ministerie, is juist. Voor u is van toepassing de kolom " Nieuwe situatie voor rijbewijscategorieën afgegeven voor 19-01-2013, A beperkt/licht"."


Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?


Met vriendelijke groet,

M.J. Smit-Nijdam
juridisch administratief medewerker


De begrenzer kan uit mijn Honda FMX: 2,6 kw erbij, dikke 10% vermogenstoename YESS!!!XD

ik vind maar een raar verhaal zoals ik het nu allemaal bekijk en situatie lees ga ik er van uit dat 25 kw ook hetzelfde blijft want de 35 kw rijbewijs is het rijbewijs a2 en mag ik een upload van iemand die dat nu sinds 19 jan dat op zijn rijbewijs heeft oude regels blijven gelukkig van kracht. anders zou er als dat zo was ook de verandering zijn dat we voor zwaar nog een examen zouden doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan