Rijbewijs Foetsie: uitspraak rechtbank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet waar jij je info haalt, maar volgens mij is ziekenfondspremie veel lager dan particuliere verzekering. Ook als je alleen bent.

Met het nieuwe zorgstelsel wat ze per 2006 willen gaan invoeren komt er wel een gelijke basis premie voor iedereen.


dit word een off topic discussie :X
ik en vele collega's met mij zitten boven de ziekenfondsgrens.
ik heb de informatie dus uit eerste hand.
in het ziekenfonds betaal je een premie voor je hele gezin, man/vrouw en desnoods 8 kinderen.
particulier betaal je per gezinslid.
als je alleen bent betaal je alleen voor jezelf, dat kan minder zijn als in het ziekenfonds.
als je een gezin hebt en je partner werkt niet moet je dus meer betalen als een vrijgezel
 
dit word een off topic discussie :X
ik en vele collega's met mij zitten boven de ziekenfondsgrens.
ik heb de informatie dus uit eerste hand.
in het ziekenfonds betaal je een premie voor je hele gezin, man/vrouw en desnoods 8 kinderen.
particulier betaal je per gezinslid.
als je alleen bent betaal je alleen voor jezelf, dat kan minder zijn als in het ziekenfonds.
als je een gezin hebt en je partner werkt niet moet je dus meer betalen als een vrijgezel

Hoe bedoel je off topic :? ;)

Als alleenstaande betaalde ik toen ik in het ziekenfonds zat beduidend minder premie dan nu. :X
 
Als alleenstaande betaalde ik toen ik in het ziekenfonds zat beduidend minder premie dan nu. :X
mijn ega heeft een baan dus die is zelf verzekerd, ik zit niet meer in het ziekenfonds en dat is een stuk goedkoper dan er wel in zitten, maar ik werk dan ook bij een zorgverzekeraar/verz. maatsch. en heb flinke korting ;) :)
 
mijn ega heeft een baan dus die is zelf verzekerd, ik zit niet meer in het ziekenfonds en dat is een stuk goedkoper dan er wel in zitten, maar ik werk dan ook bij een zorgverzekeraar/verz. maatsch. en heb flinke korting ;) :)

Ik krijg ook een bijdrage van mn werkgever, maar als je puur naar het totaal van de premie kijkt ligt toch stuk hoger dan in het ziekenfonds, of niet :?
Aangezien jij bij een verz werkt weet jij vast wel wat tegenwoordig de ziekenfonds premie is, toch? Zoja hoe hoog is die dan?
 
Ik krijg ook een bijdrage van mn werkgever, maar als je puur naar het totaal van de premie kijkt ligt toch stuk hoger dan in het ziekenfonds, of niet :?
Aangezien jij bij een verz werkt weet jij vast wel wat tegenwoordig de ziekenfonds premie is, toch? Zoja hoe hoog is die dan?


Ik betaal samen met mijn vriendin al 74 euro per maand, en dan hebben we nog één of andere "matspolis" van Salland.
 
Ik krijg ook een bijdrage van mn werkgever, maar als je puur naar het totaal van de premie kijkt ligt toch stuk hoger dan in het ziekenfonds, of niet :?
Aangezien jij bij een verz werkt weet jij vast wel wat tegenwoordig de ziekenfonds premie is, toch? Zoja hoe hoog is die dan?
ik zit niet in die tak van sport , wij doen de IT dingen..........ik heb dus geen idee maar ik weet dat mijn ega zo'n 30 euri per maand betaalt.......zelf dus he, dat is dus zonder werkgeversbijdrage.....
 
Ik betaal samen met mijn vriendin al 74 euro per maand, en dan hebben we nog één of andere "matspolis" van Salland.

74 Euri voor 2 personen? Mijn totale premie is ruim 150 Euri, daar gaat de bijdrage van mn baas nog wel vanaf, maar dan zit ik nog steeds wat boven de 100 Euri per maand :X
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik er voor mezelf nou niet uit ben...óf betalen naar inkomen óf gewoon een vast bedrag.

Voor alletwee is een hoop te zeggen...

Kijk, dat iemand lachend een boete van €400 betaald, en dat zou belachelijk zijn vind ik wat makkelijk gezegd.
Misschien dat die persoon wel 15 jaar gestudeerd heeft en €50.000 geleend om zijn studie te betalen. Die man heeft dus meer 'geleden' dan de meeste andere mensen.
 
:^


Met een uitkering ben je hier zo langzaam aan beter af dan als je hard werkt.

Het word tijd dat daar eens wat aan gedaan word, niet WILLEN werken is ook niet eten!!!
Begin nou niet over geen baan in je beroep, je gaat maar wat anders doen totdat je een baan hebt gevonden waarvoor je geleerd hebt. Aan het werk met je luie kadaver in plaats van geld van de staat opvreten. |(

Zegt de snotneus :z ,net zoals alle allochtonen criminelen zijn, en alle vrouwen nie kunnen rijen, en alle koekblikkers moordenaars zijn, en alleen motorrijders nooit fouten maken ..........................................................

Je bent een zeikerd op dit gebied, ik kan hier uren over lullen, maar dit zal weinig opbrengen zolang jij met een paardebril rondloopt, en nee ik roep niet kom maar, kom maar....... :9
 
is idd een btje vreemd dat als je een uitkering hebt geen bekeuring hoeft te betalen.
<b>wel apart dat iemand met een uitkering toch een auto/motor kan onderhouden.</b>

Wat is er zo vreemd aan dat iemand een auto kan onderhouden die van een uitkering leeft.
Ikzelf zit in de wao en kan dus wel een auto onderhouden en heb ook nog m'n rijbewijs voor de motor gehaald.
Je moet op andere dingen zien te bezuinigen.

Dat komt omdat de uitkeringen hier veel en veels te hoog zijn. Het verschil tussen werken en van de staat vreten bedraagt in veel gevallen maar 100 - 200 euro per maand.

Dan heb ik het wel heel slecht met m'n wao uitkering. Of jij zit er naast. Van het minimum wettelijke loon zit ik toch zo'n 300 euro minder per maand.
Ik vind dit nogal wat! Ik word straks ook geherkeurd en word naar alle waarschijnlijkheid toch weer voor een groot deel goedgekeurd gelukkig, maar daar kunnen ook nadelen aanzitten. Mijn oude werk zal ik nooit meer kunnen doen en moet dus op zoek naar iets anders(ben ik wel mee bezig hoor, andere opleiding).
Mocht ik geen werk krijgen daarin kom ik eerst in ww, die krijgen nog minder hoor als een wao uitkering. Zo goed hebben die het niet!

Dit neemt niet weg dat ze geen boetes hoefen te betalen en ik betaal m'n boetes ook wel, als ik er eentje krijg.
Ik snap dan ook niet dat er geen werkstraf is gegeven. Tenzij zij ook een wao uitkering heeft en niet kan werken, maar dat geloof ik niet.

pfff
 
Zegt de snotneus :z ,net zoals alle allochtonen criminelen zijn, en alle vrouwen nie kunnen rijen, en alle koekblikkers moordenaars zijn, en alleen motorrijders nooit fouten maken ..........................................................

Je bent een zeikerd op dit gebied, ik kan hier uren over lullen, maar dit zal weinig opbrengen zolang jij met een paardebril rondloopt, en nee ik roep niet kom maar, kom maar....... :9


Goh je hebt weer lekker onderbouwd gereageerd, dank hiervoor :} :}

Ik kan wel een zeikerd zijn maar ik weiger te betalen voor alles en iedereen die te LUI zijn om te werken.

Het verhaal over koekblikkers, vrouwen en allochtonen heeft niets met deze discussie te maken. Sterker nog de dingen die je hier aanhaalt heb IK NOOIT GEZEGD :Z :Z

Weet waar je over praat (en onderbouw je mening) of hou je commentaar gewoon voor je :X
 
Goh je hebt weer lekker onderbouwd gereageerd, dank hiervoor :} :}

Ik kan wel een zeikerd zijn maar ik weiger te betalen voor alles en iedereen die te LUI zijn om te werken.

Het verhaal over koekblikkers, vrouwen en allochtonen heeft niets met deze discussie te maken. Sterker nog de dingen die je hier aanhaalt heb IK NOOIT GEZEGD :Z :Z

Weet waar je over praat (en onderbouw je mening) of hou je commentaar gewoon voor je :X
:^ :^
 
zowat alles gaat in dit land naar draagkracht dus op zich kan dat met boetes ook wel, maar........dan zit je met je uitkering nog redelijk geramd, relatief gezien ;)
Nederland is waarschijnlijk het enige land ter wereld waar mensen met een uitkering het uberhaupt kunnen veroorloven om een auto te rijden. Maar da's een andere discussie :o
Boete naar draagkracht: Of misschien punten-rijbewijs invoeren?

Ps: half jaar rijontzegging, 2 maanden al voorbij, over 2 weken rijbewijs terug? Hoe werkt dat? Sorry dat ik het zeg (bedoel het niet personlijk: ik heb zelf ook geen fraai bekeuringen-verleden) maar ik vind het ongelofelijk dat iemand die 120 te hard rijdt op een 70 km/u uur, wetend dat-ie afhankelijk is van z'n rijbewijs voor week, al weer na 2.5 maand op de openbare weg wordt losgelaten :(
 
Zegt de snotneus :z ,net zoals alle allochtonen criminelen zijn, en alle vrouwen nie kunnen rijen, en alle koekblikkers moordenaars zijn, en alleen motorrijders nooit fouten maken ..........................................................

Je bent een zeikerd op dit gebied, ik kan hier uren over lullen, maar dit zal weinig opbrengen zolang jij met een paardebril rondloopt, en nee ik roep niet kom maar, kom maar....... :9
:^
 
Ps: half jaar rijontzegging, 2 maanden al voorbij, over 2 weken rijbewijs terug? Hoe werkt dat? Sorry dat ik het zeg (bedoel het niet personlijk: ik heb zelf ook geen fraai bekeuringen-verleden) maar ik vind het ongelofelijk dat iemand die 120 te hard rijdt op een 70 km/u uur, wetend dat-ie afhankelijk is van z'n rijbewijs voor week, al weer na 2.5 maand op de openbare weg wordt losgelaten :(
Imho hangt dat nogal sterk van de situatie af. Neem nu de A325 vanaf Valburg tot de Nijmeegse brug. Dat was tot voor kort een snelweg, nu is dat ineens een 70km weg vanaf de nieuwe stoplichten bij Lent. We hebben het hier dan dus over een 4 baans weg, geen gelijkvloerse kruisingen. En toch is dat een '70 km/u'. Nou, daar zie ik het probleem niet zo van als het rustig is en je trekt een keer het gas open. :Z
 
Ik heb vandaag moeten voorkomen en kreeg een boete van 925,- 2 jaar proeftijd, 6maanden rijonzegging, waarvan er nu 2 maanden van voorbij zijn. Dan gaat over de rest 2 maanden voorwaardelijk van in.

Er was iemand die ik kende die ook moest voor komen die 100km te hard gereden had met de auto die kreeg het zelfde verhaal alleen die kreeg een boete van 635,- opgelegt. Alleen ze had een uitkering en hoefde daarom geen boete te betalen.
Ik weet dat justitie soms rekening lijkt te houden met rode of blauwe fietsjes....en soms komt dat op ons meer en soms minder eerlijk over, maar weet je zeker dat je dit allemaal wel goed verstaan hebt ??

Kan t me niet helemaal voorstellen nl...HELEMAAL GEEN boete of wat dan ook...lijkt me toch echt dat je t verkeerd begrepen hebt.
 
Ik kan wel een zeikerd zijn maar ik weiger te betalen voor alles en iedereen die te LUI zijn om te werken.

Ik ben vanaf Juli '04 werkloos na 18 jaar gewerkt te hebben bij een bedrijf is de zaak nu bankroet. Ik zit nu bijna 4 mnd. zonder werk, ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's en 24 sollicitatie brieven geschreven, bij 2 bedrijven ben ik vorige week uitgenodig voor een gesprek. Ik ben een ITer van beroep maar heb bijna op alle soorten functie's gesolliciteerd. Zeg niet dat ik te LUI ben om te werken. Het is te hopen dat jij niet zonder werk komt te zitten want het valt niet mee om vandaag de dag nog werk zien te vinden.

Oja..ik zit niet in het ziekenfonds. Men zei bij UWV dat ik het eerste jaar zelf mijn ziektekosten-verzekering moet betalen, niet véél hoor....maar 160 euro B| per maand. En toevallig gister heb ik een boete gehad voor te hard rijden, ik heb geen korting gekregen.....jammer eigenlijk ;)
 
Ik ben vanaf Juli '04 werkloos na 18 jaar gewerkt te hebben bij een bedrijf is de zaak nu bankroet. Ik zit nu bijna 4 mnd. zonder werk, ingeschreven bij een aantal uitzendbureau's en 24 sollicitatie brieven geschreven, bij 2 bedrijven ben ik vorige week uitgenodig voor een gesprek. Ik ben een ITer van beroep maar heb bijna op alle soorten functie's gesolliciteerd. Zeg niet dat ik te LUI ben om te werken. Het is te hopen dat jij niet zonder werk komt te zitten want het valt niet mee om vandaag de dag nog werk zien te vinden.

Oja..ik zit niet in het ziekenfonds. Men zei bij UWV dat ik het eerste jaar zelf mijn ziektekosten-verzekering moet betalen, niet véél hoor....maar 160 euro B| per maand. En toevallig gister heb ik een boete gehad voor te hard rijden, ik heb geen korting gekregen.....jammer eigenlijk ;)


Ik heb het dus ook over mensen die te lui zijn en niet willen werken. Voor mensen die gewoon hard aan het zoeken zijn en bereid alles te accepteren om weer aan de slag te komen heb ik alleen maar respect.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik je lui zou vinden maar ik hoop dat dit het één en ander ophelderd.

PS. Ken de situatie, UWV is een traag en log orgaan dat niet werkt en werk vinden valt momenteel vies tegen.
 
Ik heb het dus ook over mensen die te lui zijn en niet willen werken. Voor mensen die gewoon hard aan het zoeken zijn en bereid alles te accepteren om weer aan de slag te komen heb ik alleen maar respect.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik je lui zou vinden maar ik hoop dat dit het één en ander ophelderd.

PS. Ken de situatie, UWV is een traag en log orgaan dat niet werkt en werk vinden valt momenteel vies tegen.
Denk dat daar ook de spraakverwarring met Peetje vandaan komt ;)
 
Ik heb het dus ook over mensen die te lui zijn en niet willen werken. Voor mensen die gewoon hard aan het zoeken zijn en bereid alles te accepteren om weer aan de slag te komen heb ik alleen maar respect.

Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik je lui zou vinden maar ik hoop dat dit het één en ander ophelderd.

PS. Ken de situatie, UWV is een traag en log orgaan dat niet werkt en werk vinden valt momenteel vies tegen.
Oké ik had niet persoonlijk aan jou moeten reageren.
Dat als je niet werk lui zou zijn schoot mij even in de verkeerde keelgat.
Sorry mijn excuus hiervoor.

Ps. Weet jij misschien een baan voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan