Rijbewijs ingenomen

Smoke123

MF'er
4 jan 2004
182
0
H
Donderdag avond is mijn rijbewijs ingenomen. Ik heb op een dijk bij ons netjes de hele weg mijn aan de snelheid gehouden ivm de grote hoeveelheid fietsers en wandelaars.
Kom ik op het laatste stukje uit een bocht en heb ik ietsje meer gas gegeven maar de motor meteen weer laten afzakken omdat er een stukje verder op een wandelaar liep.
Ik wist al geruime tijd dat er een BMW achter mij reed die dus van een agent was.
Nu beweerd deze goede man dat ik op dat stukje 130 heb gereden en ik weet zeker dat ik niet boven de 110 ben geweest ( we praten over een stukje van nog geen 500 meter wat de agent zelf ook aan gaf). De bocht voor het rechte stuk ligt vaak vol met grind dus daar ben ik rustig doorheen gegaan.
Dus die agent heeft ook moeten optrekken mijn snelheid moeten meten en dit alles binnen 500 meter (met een snelheid van 130km/h zou dat dan minder zijn dan 5 seconde).Mijn snelheid is op het proces verbaal neergezet op 124KM/h. Dezelfde avond heb ik een brief naar de officier van justitie gestuurd omdat ik mijn rijbewijs nodig heb voor mijn werk. Kan hier iemand aangeven of ik dit moet laten voorkomen of bezwaar moet aantekenen? Zou tevens iemand kunnen aangeven wat de verwachte doorlooptijd is wanneer ik mijn rijbewijs weer terug krijg.
 
zo dan gaat lekker.. volgens mij ben je de vierde deze week die z'n rbw mag inleveren
 
Ik scheld niet snel op die gasten, omdat ze ook hun werk moeten doen.
Als het echt zo gegaan is heb je dus echt een hufter getroffen :(

iig veel succes met de afhandeling
 
Ik heb zeker niet harder gereden dan 110 hij heeft mijn zoals hij aangaf over 500 meter gemeten dat is onmogelijk omdat ik vanuit een bocht met grind heb opgetrokken en max 300 meter verder weer heb geremd omdat er een voetganger in de berm stond dus tijdens die 300 meter heb ik opgetrokken heeft hij een meting moeten doen en heb ik weer afgeremd
daarna stonden er veel auto's langs de dijk waar je zo ie zo niet snel langs kon omdat daar altijd mensen tussen doorkomen met fietsen en dergelijke.Zou ik mijn rijbewijs binnen 10 dagen terug hebben omdat ik nog nooit in de 11 jaar een bon heb gehad?
 
de maximale snelheid ter plaatse was 60km/h ik reed volgens hem gecoriceerd 124km/h
 
Ik heb zeker niet harder gereden dan 110 hij heeft mijn zoals hij aangaf over 500 meter gemeten dat is onmogelijk omdat ik vanuit een bocht met grind heb opgetrokken en max 300 meter verder weer heb geremd omdat er een voetganger in de berm stond dus tijdens die 300 meter heb ik opgetrokken heeft hij een meting moeten doen en heb ik weer afgeremd
daarna stonden er veel auto's langs de dijk waar je zo ie zo niet snel langs kon omdat daar altijd mensen tussen doorkomen met fietsen en dergelijke.Zou ik mijn rijbewijs binnen 10 dagen terug hebben omdat ik nog nooit in de 11 jaar een bon heb gehad?
Waarom rij je over een dijkje 110 :?

Je moet genieten van het uitzicht en als je hard wil rijden ga je maar naar de snelweg of Duitsland.......... })
 
Ik scheld niet snel op die gasten, omdat ze ook hun werk moeten doen.
Als het echt zo gegaan is heb je dus echt een hufter getroffen :(

iig veel succes met de afhandeling
Juist, dacht er precies t zelfde over!
 
ik ben de hele dijk niet boven de 80 geweest zoals meneer de agent ook heeft gezien en ben vooral rustig langs fietsers en wandelaars gegaan
 
Ik heb zeker niet harder gereden dan 110 hij heeft mijn zoals hij aangaf over 500 meter gemeten dat is onmogelijk omdat ik vanuit een bocht met grind heb opgetrokken en max 300 meter verder weer heb geremd omdat er een voetganger in de berm stond dus tijdens die 300 meter heb ik opgetrokken heeft hij een meting moeten doen en heb ik weer afgeremd
daarna stonden er veel auto's langs de dijk waar je zo ie zo niet snel langs kon omdat daar altijd mensen tussen doorkomen met fietsen en dergelijke.Zou ik mijn rijbewijs binnen 10 dagen terug hebben omdat ik nog nooit in de 11 jaar een bon heb gehad?

Om je van dienst te zijn, wat meer info nodig, wat is de maximum toegestane snelheid terplaatse, die 124 km/u gaat daar nog correctie vanaf ?

Begrijp ongeveer de situatie en hoelang je te hard gereden heb, maar zo'n agent ziet dat heel zwart/wit.

In dat topic van andy-morf staan veel goeie tips, ook in de mijne trouwens.

suc6 ( medeverkeerscrimineel) :W
 
geccorigeerd heb ik 124km/h gereden volgens de agent en te lezen op politie.nl
Je mag 60km/h op de dijk daar. zou ik mijn rijbewijs terug krijgen aankomende week?En zouden jullie beroep aantekenen of zouden jullie de schikking die waarschijnlijk komt betalen?
 
geccorigeerd heb ik 124km/h gereden volgens de agent en te lezen op politie.nl
Je mag 60km/h op de dijk daar. zou ik mijn rijbewijs terug krijgen aankomende week?En zouden jullie beroep aantekenen of zouden jullie de schikking die waarschijnlijk komt betalen?

McGuiness komt zo voor de 81e keer met zn tabel( *O* )

je hebt 64km overschrijding, dus je valt onder de officier, die zal wel met een transactie voorstel komen. Kans bestaat dat je je rijbewijs terug heb binnen 10 dagen. Volgende week, elke dag gaan bellen met justitie of je je rijbewijs terug kan krijgen. Pas als je hoort dat je je rijbewijs niet terug krijgt wordt het tijd voor actie. Wat je alvast kan gaan doen, (just in case) goede steekhoudende argumenten gaan verzinnen ig dat je toch moet voorkomen, zorg dat je copie van procesverbaal krijgt.

:W
 
Rijbewijs kwijt

Wijdenes, donderdag 14 juli 2005.

Rond 22.00 uur is op de Zuiderdijk een 29-jarige man uit Hoorn aangehouden wegens te hard rijden. Op een stuk reed hij 124 km/u waar 60 km/u is toegestaan. Zijn rijbewijs is ingevorderd en hij krijgt een proces-verbaal.
 
raar, allemaal MF-ers die volhouden dat ze niet zo hard hebben gereden :?
Be a man
 
Ik zou heus wel een man zijn als ik het daadwerkelijk gereden heb maar over dat kleine stukje kan ik die snelheid nooit gehaald hebben en kan meneer agent mijn nooit hebben kunnen meten. Zelf baal ik er ook verschrikkelijk van
 
ik zou over dat stuk wat volgens mij niet meer is als 300 meter (dit moet ik nog nameten)dus 130Km/h hebben gereden dit is inclusief optrekken en afremmen. Als ik dit omreken zou je dat traject afleggen met 36 meter per seconde en zou ik er dus 8.33 seconde over gedaan hebben. die dienstdoende ambtenaar heeft dus ook moeten optrekken en naar mijn toe moeten rijden een meting moeten doen en weer heeft ook weer moeten stoppen omdat daar een voetganger liep waar ik rustig voorbij ben gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan