Rijbewijs ingevorderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sterkte.
Soms heb je mazzel (we hebben bijna allemaal wel eens rijbewijs-invorderenswaardige handelingen verricht), soms heb je pech. En soms ben je gewoon een domme eikel.......

Ik heb 2 keer enorme mazzel gehad. Een keer geflitst met 220+ op een Nederlandse snelweg. Na beroep aangetekend te hebben (Securitel-arrest heette het meen ik mij te herinneren) heb ik er nooit meer iets over gehoord.
Een andere keer met ca. 240 op de ringweg Amsterdam kreeg ik alleen een waarschuwing. Ze konden mij niet meten, maar aangezien zij 160 reden en ik bij ze vandaan reed hadden ze mij daarvoor wel kunnen schrijven. Gelukkig vonden ze een waarschuwing voldoende.....
 
En dan was je droom een motortour door Amerika. Nou, wat het ook is dat je hebt uitgehaald: wees blij dat je dat hier hebt gedaan en niet daar. Want ik gok zomaar dat alles waarop hier invordering van je rijbewijs staat, aan de overkant van de plas wordt bestraft met invordering van je vrijheid.

Kom je er toch nog goed vanaf.

(Oh, en over al dat onzin commentaar dat we allemaal weleens door het oog van de naald zijn gekropen: bullshit. Voordat in dit land je rijbewijs wordt ingevorderd, moet je écht over de schreef zijn gegaan. Fijn die stoere praat dat dat er een keer bij hoort, maar next time rij je een kind te pletter. Stoer hoor.)
 
(Oh, en over al dat onzin commentaar dat we allemaal weleens door het oog van de naald zijn gekropen: bullshit. Voordat in dit land je rijbewijs wordt ingevorderd, moet je écht over de schreef zijn gegaan. Fijn die stoere praat dat dat er een keer bij hoort, maar next time rij je een kind te pletter. Stoer hoor.)
Op de A12???
 
Ik heb het elders eens omschreven...

Je wilt niet weten uit welke landen ze tegenwoordig de aupair's halen......
Pas geleden kwam mij nog een zonnebank"vluchteling", op de racefiets, over de "vluchtstrook" van de A28 tegemoet. Dan is een kinderwagen al niet zo'n hele grote stap meer..........

Dat zijn eigenlijk alle van vele ongevallen die ik onderweg heb mogen gadeslaan, met zo'n 1,5 ton per jaar kom je er wel eens enkele als eertse tegen. Het meest morbide vond ik nog een situatie waar ik 'snachts over een boel troep heen reed en vervolgens moest stoppen omdat de weg geblokkeerd was door een audi en een vrachtwagen. Die Audi bleek 2 fietsers met twee asielzoekers op beide fietsen dood gereden te hebben, en daar reed ik nogeens extra overheen, na die vrachtwagen en dan sta je daar tussen allemaal hoofden en armen en benen . Motorrijders nog nooit in ongelukken betrokken gezien
 
We kennen ze, de rijtjes motorrijders, ganzepas, achter elkaar, geheid van of naar een parkeerplaats onderweg om byzondere verrichtingen te gaan doen, blijkt uit de stapel pilonnejes die de instructeur op zijn Versys 1000 of BMW-GS met opengeklapte systeemhelm voor aan het rijtje achterop zijn motor gebonden heeft.

Dan heb je dat rijbewijs en je eerste motor, die je na een topic daarover op M.-F. geopend te hebben toch niet gekocht hebt maar een die je al langer op het oog had.
Hoe ga je dan rijden. Schrik je je eigen niet te barsten in dat verkeer? Het is ineens geen les meer, geen auto achter je met examinator.

Hou je die rijstijl aan? Vertel eens wat je anders bent gaan doen? Aanleiding voor deze vraag was dat ik bijvoorbeeld wegrijden bij het verkeerslicht dat rare draaien met die helm nergens op vind slaan.

Nou, Kees, ik ben benieuwd......:W
 
En dan was je droom een motortour door Amerika. Nou, wat het ook is dat je hebt uitgehaald: wees blij dat je dat hier hebt gedaan en niet daar. Want ik gok zomaar dat alles waarop hier invordering van je rijbewijs staat, aan de overkant van de plas wordt bestraft met invordering van je vrijheid.

Kom je er toch nog goed vanaf.

(Oh, en over al dat onzin commentaar dat we allemaal weleens door het oog van de naald zijn gekropen: bullshit. Voordat in dit land je rijbewijs wordt ingevorderd, moet je écht over de schreef zijn gegaan. Fijn die stoere praat dat dat er een keer bij hoort, maar next time rij je een kind te pletter. Stoer hoor.)
Één keer stevig gas geven op een 60 weg, flits, en je bent je pasje kwijt.. Dat is niet echt over de schreef gaan.
Overkomt heel veel (sportieve) motorrijders die zich niet zo bedacht op de populaire flitslocaties.
En die populaire flitslocaties zijn niet rondom speeltuinen of scholen ofzo, met je 'think of the children!' opmerking. _O-

Sterkte TS, rijbewijs kwijt raken is behoorlijk kut -O-
 
Één keer stevig gas geven op een 60 weg, flits, en je bent je pasje kwijt.. Dat is niet echt over de schreef gaan.
Overkomt heel veel (sportieve) motorrijders die zich niet zo bedacht op de populaire flitslocaties.
En die populaire flitslocaties zijn niet rondom speeltuinen of scholen ofzo, met je 'think of the children!' opmerking. _O-
Als je je niet kan beheersen en op een 60km weggetje stevig gas moet geven kan je beter stoppen met deel te nemen aan het verkeer en van het geld dat je niet aan boetes uitgeeft op het circuit gaan rijden.

Of een motor kopen die niet hard kan. Dan leer je echt lekker sturen.
 
Als je je niet kan beheersen en op een 60km weggetje stevig gas moet geven kan je beter stoppen met deel te nemen aan het verkeer en van het geld dat je niet aan boetes uitgeeft op het circuit gaan rijden.

Of een motor kopen die niet hard kan. Dan leer je echt lekker sturen.

je hoeft op een 60 km weg zeker 180 te scheuren.....maar ik ken zat wegen waar 80 of 90 op zulke wegen helemaal niet absurd aanvoelt....

veel voormalige 80 kilometerwegen zijn tegenwoordig terug geschroefd naar 60 km
soms terecht Maar soms ook volkomen zinloos.
 
Ik rij zeker niet altijd de toegestane snelheid maar 50km (maar waarschijnlijk meer) erboven vind ik toch flink te hard. Er zijn zeker nuances, met 150 over een verlaten autoweg rijden vind ik minder hevig dan met 100km door een 50km drukke stadsweg. Desalniettemin blijft het veel te hard.

Daarnaast is de snelheidsdiscussie een aanname, we weten niet of de invordering komt door een snelheidsovertreding.
 
je hoeft op een 60 km weg zeker 180 te scheuren.....maar ik ken zat wegen waar 80 of 90 op zulke wegen helemaal niet absurd aanvoelt....

veel voormalige 80 kilometerwegen zijn tegenwoordig terug geschroefd naar 60 km
soms terecht Maar soms ook volkomen zinloos.
Helemaal waar en volkomen mee eens. Hier in de buurt zijn heel wat wegen van max 80 naar max 60 en vervolgens zelfs afgesloten voor verkeer terwijl er helemaal niets aan de sutuatie veranderd is.
Puur om te ontmoedigen en de verkeersstroom te centraliseren. Dan hoeven ze die gesloten wegen minder te onderhouden.

Maar als je het niet eens bent met de gedachten van de wegbeheerder vind ik dat je daar werk van moet maken of je aan zijn regels houden.
 
Ik heb een ouwe Harley waarbij 100 al hard lijkt
Hier zijn veel polderwegen en daar rij ik nooit 60
Meestal een km of 80
Met de auto of met de Ducati gaat het wel wat harder
Maar als je smorgens om 5 uur naar huis rijdt kom je niks tegen dus dan mag 120 ook
In de bebouwde kom hou ik en netjes aan de 50 ( 30km is belachelijk)
 
Ik ben staande gehouden en mijn rijbewijs is ingevorderd. Er is mij verteld dat ik zsm. bericht thuis krijg met hoe en wat. Wat kan ik verwachten?

Daar is pas een antwoord op te geven op grond waarvan je rijbewijs is ingevorderd. Er zijn legio manieren waarop je je rijbewijs kunt kwijtraken.

Zonder de aanleiding te weten is de uitkomst natuurlijk niet te voorspellen.




_O-


Weleens gehad dat ik voor een rood stoplicht even mn telefoon checkte, stond er ineens een motoragent naast me met een serieuze blik. Woops! Geen prent gelukkig:t

Waarschijnlijk omdat je stilstaand voor een rood verkeerslicht op je telefoon MAG kijken cq je telefoon mag vasthouden ;) , daar kun je dus niet voor bekeurd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan