Rijden en/of schieten

Das heel veel, ik ken politiezones die 2x per jaar 100 patronen schieten, statisch op de vuurlijn

Heel belangrijk zijn technieken als step-back, modified ready etc. als je volgens de Taylor methode trained om te overleven in een onverwachte situatie.

Ben jij ook Marinier of BBE-er??

Dan weet je ook wat de gemiddelde levensverwachting is in combat |( |(
 
Als je je niet laagdunkend over sommige groene jongens uitlaat mis je toch een belangrijk stuk algemene informatie, van sommigen denk ik ook wel eens: tjonge jonge, als je daarmee een oorlog moet winnen :? Die collega's heb jij ook.

C7 is de canadese variant van de Colt
Hou nou ff op met dat gedoe over blauw en groen. Je veralgemeende in je eerdere post betreffende de politie en dat is waar Baksteen m.i. tegen in ging. Terecht.
 
Way over my head, Sig :) , maar wij trainen enkel de eerste 20 of zo statisch vanop de vuurlijn. Opwarmertjes, zeg maar. Ik ken de exacte terminologie niet meer, maar de rest wordt steeds in allerhande situaties gegoten, met verschillende manieren van vorderen, herladen, enz. De laatste keer ging het bijzonder snel stappend (opzij, voor- en achteruit). Ook leuk én tot m'n eigen verbazing nog redelijk efficiënt.

[Edit]Vraag me al lang af wat jij exact doet. Is iets sterk aanleunend bij wat ik doe, dacht ik, maar wat?[/Edit]

Relax en efficient in één zin :z jeah right :+
 
Als je je niet laagdunkend over sommige groene jongens uitlaat mis je toch een belangrijk stuk algemene informatie, van sommigen denk ik ook wel eens: tjonge jonge, als je daarmee een oorlog moet winnen :? Die collega's heb jij ook.
:Z
Je grossiert in laagdunkende opmerkingen over politie. Dus ook over mij.
Begin dan niet zelf over "Laten we mekaar maar in elkaars waarde laten".

Tuurlijk zijn er "sommige" collega's, maar t meerdendeel zijn goeie gasten.
Laat die dan ook in hun waarde ipv die aan te kijken op een minderheid.
Oftewel....laat elkaar in elkaars waarde.

Bovendien zal ik mij nooit laagdunkend uitlaten over een groep mensen, want dan laat ik mij laagdunkend uit over alle individuen uit die groep en meestal ken ik ze niet allemaal individueel, hoogstens laat ik mij laagdunkend uit over met name genoemde personen.
 
Tuurlijk schiet die ernstig te kort, temeer omdat de hedendaagse agent al in paniek raakt als hij naar zijn walther P5 kijkt, laat staan dat hij, denkend aan zijn hachie, rechtzaken en gezinnetje, gericht op iemand moet schieten. Nee, hij doet liever met zijn rug naar die overval of verkrachting een fietser zonder licht bekeuren. (waar heb ik dat toch eerder.....)

Als je de politie al ineffecient vindt... Kijk eens naar je eigen maatjes ;) :

250 kogels geschoten waarvan 1 raak...

Laat op de avond van dinsdag 10 augustus doet zich in Ar Rumaythah een schietincident voor waarbij militairen van de B compagnie betrokken zijn. De Nederlandse militairen worden beschoten en verkeren in de veronderstelling - het loopt tegen middernacht en het is donker - dat het vuur uit of van nabij een langzaam naderende vrachtauto komt met bewapende personen er omheen. Naar later blijkt wordt de vrachtwagen vanwege motorpech geduwd door bewakers van het gerechtsgebouw, die wel bewapend zijn maar niet schieten. Het vuur is dus afkomstig geweest van een andere positie. Tijdens het schietincident vuren de Nederlandse militairen ongeveer 250 patronen op de vrachtauto af. Daarbij raakt de Irakese burgerchauffeur gewond. Aan Irakese zijde leidt het incident tot zeer negatieve reacties. Zo verklaart de plaatselijke politiecommandant aanvankelijk dat Nederlandse militairen het vuurgevecht waren begonnen. De 'blauwe' marechaussee wordt zoals gebruikelijk belast met het onderzoek naar de Nederlandse betrokkenheid bij het incident.
 
Klopt, toen was het nog flauwekul, nou is het serieus
Wat exact was dan flauwekul? Gezien het nou serieus is en je gewoon de lijn doortrekt, is het mij niet echt duidelijk.
Dat zegt me dunkt trouwens heel wat over je standpunten en argumentatie.
 
trek de lijn niet door, mijn echte standpunt hierin is dat ik in beide disciplines een heleboel mensen liever achter een buro had gezien, Zowel bij de politie als in het leger. Gasten die ook echt niet verder willen, geen inspiratie, geen inventiviteit tentoonstellen. Huilen als ze door een beekje (goed, 15 mtr breed) moeten. Nou ligt MI de doelstelling, en daarmee de grens bij de politie heel anders als in het leger, zodat je eigenlijk appels met peren vergelijkt. Maar ik denk dat de politie en het leger te -door die appels en peren- te ver uit mekaar staan.
Ook haalde ik al aan dat de tegenwoordige diender misschien wel veel te veel bezig is met dingen die hij liever niet doet. en dan effe tussen hele grote aanhalingstekens: "iets wat in het leger niet voorkomt". Met dien verstande. je moet je als diender toch niet voorstellen dat je de hele dag in een flitswagen aan de A58 moet gaan staan terwijl je weet dat het in hartje Rotterdam hommeles is. Misschien denkt de politieagent wel: je moet je toch niet voorstellen dat je tracks aan het smeren bent op de werkplaats terwijl het in irak oorlog is. Ik las net het stukje van dat incident uit irak: belachelijk dat je met de beschikbare apparatuur niet met 5 schoten toe kan om het júiste doel te raken... Ook op 400 meter met die .223
 
Laatst bewerkt:
Way over my head, Sig :) , maar wij trainen enkel de eerste 20 of zo statisch vanop de vuurlijn. Opwarmertjes, zeg maar. Ik ken de exacte terminologie niet meer, maar de rest wordt steeds in allerhande situaties gegoten, met verschillende manieren van vorderen, herladen, enz. De laatste keer ging het bijzonder snel stappend (opzij, voor- en achteruit). Ook leuk én tot m'n eigen verbazing nog redelijk efficiënt.

[Edit]Vraag me al lang af wat jij exact doet. Is iets sterk aanleunend bij wat ik doe, dacht ik, maar wat?[/Edit]

Ik ben een beetje "interne politie" op een Ambassade in Brussel en alles wat er bij hoort en vuurwapeninstructeur voor dit stelletje ongeregeld

Ben daarvoor 5 jaar bij het LRRP geweest...
 
Ben jij ook Marinier of BBE-er??

Dan weet je ook wat de gemiddelde levensverwachting is in combat |( |(

De manier van trainen voor een BBE'r ed en een straatagent is helemaal anders, de eerste weet dat er gevaar zal zijn, de tweede loopt er meestal onwetende in
 
Ik las net het stukje van dat incident uit irak: belachelijk dat je met de beschikbare apparatuur niet met 5 schoten toe kan om het júiste doel te raken... Ook op 400 meter met die .223


Alleen al uit dit zinnetje kan ik opmaken dat je nog nooit van je leven in een reeel vuurgevecht hebt gezeten :X
 
Ik ben een beetje "interne politie" op een Ambassade in Brussel en alles wat er bij hoort en vuurwapeninstructeur voor dit stelletje ongeregeld

Ben daarvoor 5 jaar bij het LRRP geweest...
LRRP??? da's toch virtueel??? Of zat je bij de 101 luchtlandingen
 
Al die mensen die verstand blijken te hebben van vuurwapens, fantastisch.

Ik vraag me af of ze überhaupt de roos raken met een handvuurwapen op 25 meter of met een M16 op 100 meter.
 
Al die mensen die verstand blijken te hebben van vuurwapens, fantastisch.

Ik vraag me af of ze überhaupt de roos raken met een handvuurwapen op 25 meter of met een M16 op 100 meter.
Panrider, misschien verzamelden de deskundigen zich wel in dit topic.

Vind je grouperen rond de 12 op 400 meter een acceptabele score??? Met de Diemaco?
die colt gebruiken we hier niet zo vaak hoor
 
Al die mensen die verstand blijken te hebben van vuurwapens, fantastisch.

Ik vraag me af of ze überhaupt de roos raken met een handvuurwapen op 25 meter of met een M16 op 100 meter.

Tuurlijk, op een schietstand, lekker relaxed...200 meter ook :P


Maar dan kom je in een reeele situatie, knallen ze naar jou en blijkt die roos nog over en weer te lopen ook, dan wordt het iets moeilijker O-)
 
Panrider, misschien verzamelden de deskundigen zich wel in dit topic.

Vind je grouperen rond de 12 op 400 meter een acceptabele score??? Met de Diemaco?
die colt gebruiken we hier niet zo vaak hoor
Bedoel je een groep met een diameter van 12cm en 10 schoten? Met de M16, AR15 of andere afgeleide goedkopere versies, dat maakt me niet uit.

Ik weet alleen dat iedereen die ooit een echt vuurgevecht heeft meegemaakt snapt hoe je 250 keer kan missen, kijk maar eens naar die post hierboven
Tja, die schijf die schiet niet terug.

Waarom dacht je dat de "three burst" op de M16 zit? In Vietnam hebben de Amerikanen dacht ik 32.000 patronen per dode Vietamees verschoten. Ze hadden het land beter kunnen kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
trek de lijn niet door, mijn echte standpunt hierin is dat ik in beide disciplines een heleboel mensen liever achter een buro had gezien, Zowel bij de politie als in het leger. Gasten die ook echt niet verder willen, geen inspiratie, geen inventiviteit tentoonstellen. Huilen als ze door een beekje (goed, 15 mtr breed) moeten. Nou ligt MI de doelstelling, en daarmee de grens bij de politie heel anders als in het leger, zodat je eigenlijk appels met peren vergelijkt. Maar ik denk dat de politie en het leger te -door die appels en peren- te ver uit mekaar staan.
Ook haalde ik al aan dat de tegenwoordige diender misschien wel veel te veel bezig is met dingen die hij liever niet doet. en dan effe tussen hele grote aanhalingstekens: "iets wat in het leger niet voorkomt". Met dien verstande. je moet je als diender toch niet voorstellen dat je de hele dag in een flitswagen aan de A58 moet gaan staan terwijl je weet dat het in hartje Rotterdam hommeles is. Misschien denkt de politieagent wel: je moet je toch niet voorstellen dat je tracks aan het smeren bent op de werkplaats terwijl het in irak oorlog is. Ik las net het stukje van dat incident uit irak: belachelijk dat je met de beschikbare apparatuur niet met 5 schoten toe kan om het júiste doel te raken... Ook op 400 meter met die .223

:Z , wat je over die groene jongens weet...Geen idee, maar je blijft steeds duidelijker maken dat je uberhaupt geen inzicht in de wereld van de politie hebt.
Daar dan toch meningen over geven zijn dan dus alleen domme vooroordelen. Zoals ik dan zou kunnen zeggen "zoals ik van een groene jongen zou kunnen verwachten"...ALS ik jou manier van gesprekstechnieken zou overnemen.

Heb ik ook wat over in mijn signature staan.
Vertel over dingen waar je wat van weet, niet over dingen die je dus duidelijk niet kent.
 
Panrider, misschien verzamelden de deskundigen zich wel in dit topic.

Jij wilt jezelf deskundig noemen? Ik weet niet op welk vlak jouw deskundigheid moet blijken, maar deskundig over politiewerk ben je zeker niet. Denk dat je maar moet schrijven over dingen waar je echt verstand van hebt (als die er zijn).
 
Jij wilt jezelf deskundig noemen? Ik weet niet op welk vlak jouw deskundigheid moet blijken, maar deskundig over politiewerk ben je zeker niet. Denk dat je maar moet schrijven over dingen waar je echt verstand van hebt (als die er zijn).
Lachas???
 
:} :} :}
Vorige week met de (schiet)club een wedstrijdje tegen de politie geschoten.
Waren best goede schutters bij. Geschoten met club- en politiewapens.
We wonnen uiteraard
Greetz
Kropatchek
 
Paar weken geleden toevallig een demo gezien door een arrestatieteam. Twee motoren met bijrijders en een auto die het doelwit was. De bijrijders schoten terwijl ze achterop zaten met een MP5 op de betreffende auto. Waren overigens allemaal burger voertuigen. Volgens mij was het een demonstratie over hoe criminelen te werk gaan bij liquidaties.

Maar de Nederlandse politie schiet dus wel degelijk vanaf motoren! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan