Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Vandaag toch weer 200 corona-km's toegevoegd.
Utrechtse heuvelrug- 25km lekdijk-Gelderse Vallei-stuk over de Veluwe.
De ijsboer in Hoenderlo maar snel voorbij gereden. Stond wel een hele lange rij. Thuis toen maar een Magnum uit de vriezer gehaald!
Holterberg een ijsje gehaald, viel mij mee met drukte..in de rij dan, wel veel motoren onderweg.
 
Druk op de weg idd. Het is wel prettig trouwens dat op de snelweg mensen nu elkaar in gaan halen met 1 km/u verschil, omdat ze bang zijn voor een boete. Liefst halen ze dan tegelijk maar 5 auto's in, met 1 km/u verschil. Binnendoor is leuker, maar ook steeds drukker. En drukker betekent ook meer slome mensen in het verkeer. Het is wachten op de 2e golf, dan is het weer even rustig. :+
 
Vandaag. Rit gemaakt in NRW oa Xanten en Kevelaer. Tot mijn verbazing alles open. Bediening had mondkapjes. De rest niet.
09EDD2DA-16C6-4A45-A5EB-C84F8EEA1183.jpeg
 
Vandaag. Rit gemaakt in NRW oa Xanten en Kevelaer. Tot mijn verbazing alles open. Bediening had mondkapjes. De rest niet. Bekijk bijlage 1501697

Gisteren in aken wezen eten...werd alles zeer strikt nageleefd...perfect. op de terrassen was het puinhoop...veel te druk en veel te kort op elkaar...dus maar overgeslagen...geen zin in. Doet vrezen voor de nabije toekomst...zum kotzen...
 
Gister rondje Biesbos, Brabant, Betuwe en Utrechtse Heuvelrug gedaan. Over het algemeen relaxed rond gereden met 4 pontjes :) in de route. Redelijk wat fietsers, wandelaars en mede motorrijders. Hier en daar een dijkje afgezet, maar daardoor nieuwe weggetjes aangeboord. Wel af en toe de paardenmest ontwijken:P

Ben mij op een paar dijkjes wel een slag in de rondte geschrokken van plots opduikende racers. Groepjes van 5 a 10 open pijpen die er knalhard langs, over, onder en tussendoor moesten. Alles en iedereen moest wijken, beetje zoals een selfmade peloton wielrenners. Daarmee is het straks snel afgelopen voor de rest, ongeacht Corona.
Ik vind een dikke Duc of Priller twin op zijn tijd ook best lekker klinken, maar dit gaat zo echt niet werken. Misschien toch wat rustiger rijden op de dijken en ook niet in een groep? Maar ja, die discussie loopt al een tijdje en gaan we niet uitkomen, vrees ik.
 
Misschien toch wat rustiger rijden op de dijken en ook niet in een groep?
Maar ja, die discussie loopt al een tijdje en gaan we niet uitkomen, vrees ik.
Het wordt tijd dat de overheid HARD ingrijpt.
Kwestie van tijd dat het voor ons 'Game Over' gaat worden. Dan natuurlijk huilie-huilie!
Veel mensen willen niet, maar mss kunnen ook niet, begrijpen dat ze de eigen ramen ingooien.
 
nu is het verhaal al anders.
Eerst zei je dat je hem bewusteloos had geslagen...

Mwoah, iemand die niks zinnigs meer kan zeggen. Ik had hem niet vast hoeven te houden denk ik hoor, maar ter preventie van verdere escalatie en uit instinct. Hij sliep niet, ben tenslotte geen mr Hari.



Afijn, ik heb weer nieuwe bandjes: S22 van bridgestone, dusver een upgrade tov de Rosso 2
 
Het was een beetje ruk vandaag in die heimat. 🧐 😒
Eerst een navigatie die een kudt route uitstippelde ,door de "randstad" van Aachen.............
Daarna toch maar weer een,voor mij,bekende route : monschau ,schleiden,blankenheim ,adenau.
Ligt de weg tussen blankenheim en adenau dicht.........teloops verlies ik ook nog eens een voet mat (inlay in de treeplank van het hok...)
Bij adenau aangekomen,enorm druk, lijkt het wel of de halve duitse motorgemeenschap daar aan het samenscholen is🥳
Dus geen spagel schnitsel😡
Toen was ik het beu,je kom ook nergens vreten en drinken kopen zonder zo'n mondkapje op,dus korste weg naar huis.
Op een gegeven monument moest ik enorm pissen.
Dus ik een parkeerplaats op,vermoeid en hongerig tik ik per ongeluk ook nog eens een trottoir rand aan,gevolg : kras op de onderkuip🙁
Nu is dit redelijk makkelijk te fixen ,maar toch.
Ik ben wel even klaar met die heimat.

Ik heb eigenlijk ook veel meer zin in Letzeburg,maar dan zou ik door den belgique moeten🤔
IMG_20200519_131716.jpg


IMG_20200519_150402.jpg
 
Ik rij zelf ook gewoon nog. Er zijn genoeg mensen die overdag wandelen of de fiets pakken, de hond 100x uitlaten op een dag. Zolang je niet op drukke plaatsen stopt moet het gewoon kunnen.
 
Het jachtseizoen is geopend....

Overlast, controle, te hard gereden, boete...terecht toch? Wel lekker tendentieuze koppen van hen en hier.

wat is dat toch, die angst van mensen dat motorrijden verboden gaat worden ofzo.. Ik denk dat veel mensen zich gewoon realiseren dat die overlast er is en dat zij die zelf misschien ook gewoon veroorzaken. Maar laat mij gewoon lekker doen wat ik wil hé. 🙄
 
Het was een beetje ruk vandaag in die heimat. 🧐 😒
Eerst een navigatie die een kudt route uitstippelde ,door de "randstad" van Aachen.............
Daarna toch maar weer een,voor mij,bekende route : monschau ,schleiden,blankenheim ,adenau.
Ligt de weg tussen blankenheim en adenau dicht.........teloops verlies ik ook nog eens een voet mat (inlay in de treeplank van het hok...)
Bij adenau aangekomen,enorm druk, lijkt het wel of de halve duitse motorgemeenschap daar aan het samenscholen is🥳
Dus geen spagel schnitsel😡
Toen was ik het beu,je kom ook nergens vreten en drinken kopen zonder zo'n mondkapje op,dus korste weg naar huis.
Op een gegeven monument moest ik enorm pissen.
Dus ik een parkeerplaats op,vermoeid en hongerig tik ik per ongeluk ook nog eens een trottoir rand aan,gevolg : kras op de onderkuip🙁
Nu is dit redelijk makkelijk te fixen ,maar toch.
Ik ben wel even klaar met die heimat.

Ik heb eigenlijk ook veel meer zin in Letzeburg,maar dan zou ik door den belgique moeten🤔
Bekijk bijlage 1502449

Bekijk bijlage 1502451
WQUOTE]
Wel goedkoop kunnen tanken in DLD . Dat dan weer wel.
 
Ik wil morgen eens gaan kijken bij de Ring, met de nadruk op kijken.
Weet iemand of dat vrij toegankelijk is en of ik gewoon de grens over kan wippen?
Lees nergens dat het niet mag en dat in Rijnland-Palts, de deelstaat waar de Ring zich bevindt, geen beperkingen zijn.
Echter laat mijn Duits te wensen over en wil ik het even zeker weten.
 
Het was een beetje ruk vandaag in die heimat. 🧐 😒
Eerst een navigatie die een kudt route uitstippelde ,door de "randstad" van Aachen.............
Daarna toch maar weer een,voor mij,bekende route : monschau ,schleiden,blankenheim ,adenau.
Ligt de weg tussen blankenheim en adenau dicht.........teloops verlies ik ook nog eens een voet mat (inlay in de treeplank van het hok...)
Bij adenau aangekomen,enorm druk, lijkt het wel of de halve duitse motorgemeenschap daar aan het samenscholen is🥳
Dus geen spagel schnitsel😡
Toen was ik het beu,je kom ook nergens vreten en drinken kopen zonder zo'n mondkapje op,dus korste weg naar huis.
Op een gegeven monument moest ik enorm pissen.
Dus ik een parkeerplaats op,vermoeid en hongerig tik ik per ongeluk ook nog eens een trottoir rand aan,gevolg : kras op de onderkuip🙁
Nu is dit redelijk makkelijk te fixen ,maar toch.
Ik ben wel even klaar met die heimat.

Ik heb eigenlijk ook veel meer zin in Letzeburg,maar dan zou ik door den belgique moeten🤔
Bekijk bijlage 1502449

Bekijk bijlage 1502451
Gelukkig maak je je niet zo druk... Allemaal pret km's
 
Ik wil morgen eens gaan kijken bij de Ring, met de nadruk op kijken.
Weet iemand of dat vrij toegankelijk is en of ik gewoon de grens over kan wippen?
Lees nergens dat het niet mag en dat in Rijnland-Palts, de deelstaat waar de Ring zich bevindt, geen beperkingen zijn.
Echter laat mijn Duits te wensen over en wil ik het even zeker weten.

Als je mijn relaas had gelezen dan weet je het.
Neem wel een mondkapje mee en een berg geduld bij de restaurants/imbiss bij adenau/der grune holle
 
vanmiddag met drie motoren een rondje midden Brabant (120km) en een softijsje in Loon op zand.
 
Net terug van bijna vier uur enduro in het heuvelland, vroeg vertrokken, lekker koel en niet te druk. Meerdere duimpjes gehad en nog een leuk gesprek gehad met een stel wandelaars op leeftijd, gaven aan dat ik het keurig netjes deed door met gepast tempo langs wandelaars te rijden. Gewoon even helm af, gezicht laten zien en aangeven dat we allen onze hobby willen beoefenen. Charme offensief zeg maar ;). Volgens mij zwaaien ze nu nog :W
 
Snelweg is kut tegenwoordig. Ik vreet me helemaal op met die 100 km/u maatregel en hoe de automobilisten nu rijden qua rijstijl. Inhalen gaat met MINIMAAL verschil en als ze een gaatje zien ter grootte van een auto, dan gooien ze 'm er ook echt zo tussen en houden geen rekening met jouw snelheid. Nu heb ik er op de motor minder last van, want dan schiet ik er links of rechts wel langs, maar in de auto vreet ik mezelf overdags echt helemaal op. Zeker als het druk is. De rijstijl is nu een beetje zoals bij trajectcontroles waar je 80 km/u mag op de snelwegen. Men denkt dat de overal op de snelheid kunnen worden gecontroleerd. Ik ben nog steeds van mening dat als je iemand wil inhalen, dat je dat snel doet en dan weer lekker terug gaat naar je strookje en niet met 1 km/u verschil. Persoonlijk denk ik dat het gevaarlijker is geworden dan voorheen. De snelheidsverschillen waren wellicht groter, maar men lette beter op en probeerde niet elk gaatje te dichten zodra ze de kans kregen om iets in te halen. Toen wachtte je netjes dat er voldoende ruimte was. Ook zitten automobilisten nu trouwens meer op je reet, als je op de motor zit. Blijkbaar hebben mensen tegenwoordig auto's met superremmen en beschikken ze over superreflexen. Dat op de reet zitten komt dan weer omdat je zelf ook niet sneller kan dan je voorganger. Nadeel is dat je door deze klote-onzin ook langer in een dode hoek kan blijven hangen, dus nog meer afstand houden (want daar wil je absoluut niet in terecht komen), zodat anderen dat gat toch weer kunnen vullen.

Uiteraard is binnendoor rijden veel mooier en leuker, maar ik moest er weer een keer op uit met vrouw en auto voor babyspullen in een andere stad. Dat gaat lastig op de motor. Ik kan gerust zeggen dat ik het autorijden niet heb gemist. :]

Zo, ik ben het weer even kwijt. :+
Doorwaai-jasje aan en zo weer een mooi stukje (binnendoor) knallen op een Z900.
 
Terug
Bovenaan Onderaan