Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

ach overdrijf niet zo... rook van sigaretten vergelijken met covid19 is het meeste idiote wat ik tot nu toe al gelezen heb hierover.
@HighKing heeft wel een punt. Meeroken is even zo goed schadelijk als roken zelf. En dat het dan ook bij de ingang van een ziekenhuis gebeurd is helemaal van het zotte! Meeroken vergelijken met Corona is natuurlijk geen vergelijk. Corona veroorzaakt uiteraard o.a. geen longkanker!

Net zo zot is het om tegen een (terminale) longkanker patient te zeggen dat ie moet stoppen met roken... Alsof daarmee ineens alle kwalen mee verdwijnen!




Maar goed, dit is allemaal off-topic gereutel, voor corona is er een andere topic beschikbaar op deze forum. En ik heb mijn on-topic reactie al gegeven.
 
Als ik het ff zat ben om thuis te zitten slinger ik mijn gemotoriseerde paard ondermijn kont en ga lekker een stukkie tuffen. Voor onderweg neem ik eigen flesjes drinken mee en stop alleen daar waar niemand te vinden/te zien is. En waarom zou dat niet mogen?
Kijk jij goed uit voor mij.....


Dat ik niet van je ga houden...
 
Groetjes vanuit Rotterdam , hoog, droog en virusveilige afstand van alles.
082B21BD-6655-4595-99D6-F6401D51BC0D.jpeg
 

Bijlagen

  • 1793ECEB-B426-4A60-BDFB-9718F71E8389.jpeg
    7,2 MB · Weergaven: 4
  • D0DD4C84-6A93-416C-AB99-5FF0C0F36262.jpeg
    8,7 MB · Weergaven: 3
Net zo zot is het om tegen een (terminale) longkanker patient te zeggen dat ie moet stoppen met roken... Alsof daarmee ineens alle kwalen mee verdwijnen!
Nope. M'n vader liet ik lekker roken toen het zover was...
Dat m'n broertje rookt heb ik wat meer moeite mee.

Als klein jochie vond ik 't roken van m'n vader wel vervelend... maarja, in de jaren 80 was het ook doodnormaal om in de auto te roken met je kinderen op de achterbank. Ik kreeg het daar benauwd van.

Gek he... mensen die nooit gerookt hebben geven er niks om, moeilijke stoppers lopen tegen iedere roker aan te trappen
Die zijn wel wat fanatieker ja... ik heb nooit gerookt en vind het echt heel smerig. Gelukkig moeten we nu minstens anderhalve meter afstand houden. ;)
 
ik wil geen kostbare bronnen aan anderen onttrekken terwijl ik dat had kunnen voorkomen.

Had ik al verteld dat ik ook na meerdere stoppogingen nog steeds rook? :$ ;) :t

Da's wel beetje dubbelhartig, vind je ook niet?

Nouja, je hebt het in ieder geval meedere keren geprobeerd. Ik ken het inmiddels wel.

Ben zelf net goed en wel 6 weken gestopt, na ca. 15 jaar lang een half-pakje-tot-een-pakje per dag en minstens 20 eerdere pogingen variërend in duur van succes tussen 2 dagen en circa 3 weken. Toevallig dat m'n meest succesvolle poging tot nu toe vlak voor de eerste besmetting in Nederland was begonnen, maar van wat ik lees worden rokers doorgaans zwaarder getroffen door het virus, dus het is wel een goeie motivatie voor me om vol te houden.
 
Hier in Belgie mag het niet meer. En ik kom ook bijna niemand meer tegen. Ook geen auto‘s.
Ik heb wel een attestje dat ik naar mijn werk mag blijven rijden, dat is 32 km van hier. En ik reed voordien ook mijn woon werk met de motor. Nu wordt het hier echter heel erg, met boetes tot 4000€.. Mijn a band was op en de dealer dus dicht. Ik gebeld, maar ze wilden niet opendoen, politie was er al twee keer geweest. Zit je dan mee...
 
Laatst bewerkt:
Da's wel beetje dubbelhartig, vind je ook niet?

Nouja, je hebt het in ieder geval meedere keren geprobeerd. Ik ken het inmiddels wel.

Ben zelf net goed en wel 6 weken gestopt, na ca. 15 jaar lang een half-pakje-tot-een-pakje per dag en minstens 20 eerdere pogingen variërend in duur van succes tussen 2 dagen en circa 3 weken. Toevallig dat m'n meest succesvolle poging tot nu toe vlak voor de eerste besmetting in Nederland was begonnen, maar van wat ik lees worden rokers doorgaans zwaarder getroffen door het virus, dus het is wel een goeie motivatie voor me om vol te houden.
Stoppen is net zo makkelijk als beginnen.
De 1maak je aan ,de ander uit 👍
 
Zegt de niet-roker waarschijnlijk :W
Jaren gerookt, van sigaretten tot zware van Nelle.
2006 gestopt, jaren niet gerookt. Nu haal ik een pakje sigaretten als ik ga stappen, rook de hele avond tijdens het drinken een peuk.
Ga ik naar huis en is het pakje niet leeg dan gooi ik het in de vuilnisbak en rook ik weer langere tijd niet tot ik weer een keer ga stappen.
 
En dat het voor jullie makkelijk is/was betekent dat het voor de rest van de wereld ook makkelijk is? Lekker naïef.

Geloof me, ik weet hoe makkelijk stoppen kan zijn. De laatste keer dat ik gestopt ben was erg makkelijk. Die tien keer daarvoor echter dat het niet gelukt is?...
 
Hier in Belgie mag het niet meer. En ik kom ook bijna niemand meer tegen. Ook geen auto‘s.
Ik heb wel een attestje dat ik naar mijn werk mag blijven rijden, dat is 32 km van hier. En ik reed voordien ook mijn woon werk met de motor. Nu wordt het hier echter heel erg, met boetes tot 4000€.. Mijn a band was op en de dealer dus dicht. Ik gebeld, maar ze wilden niet opendoen, politie was er al twee keer geweest. Zit je dan mee...
Dat zijn de boetes voor de tweede inbreuk. Als ze je pakken omdat je niet essentieel met de motor rijdt is dat 250 euro. Tweede keer? Dan correctionele rechtbank met gevangenisstraf van mij 8 dagen tot max 3 jaar. Plus boete van 380 tot 4000 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan