Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Recreatief rijden mag, klopt maar doe het wel normaal en veilig. Ik doe het zelf iets minder nu, omdat het woon-werk op de motor ook al veel wegvalt vanwege thuiswerk, maar soms moet ik af en toe even eruit. Ik doe bv. mijn boodschappen met de zijspannen i.p.v. met de auto. Kom ik toch nog even buiten. Wat me wel opvalt is (net zoals vaak in het voorjaar als men weer begint te rijden) de dolle honden die ik af en toe tegenkom. Paar doden dit weekeinde door slecht inschatten vnl. Gisteren kwam ik bij ons in de buurt in een blinde bocht onder de snelweg door (donker tunneltje) bv. een groepje van een stuk of 6 malloten tegen die het helemaal super vonden om wheelys te trekken net voor de bocht, onder de tunnel. Dat ging dus maar net goed, was het een auto of tractor geweest (hier ook heel normaal) dan hadden er een paar extra in de krant gestaan. 10 minuten verderop waren het er drie die het nodig vonden om de 160+ aan te tikken op de provinciale weg.

Als we zo doorgaan houdt het snel op met ons privilege. Houd er rekening mee a.u.b.
 
Ik blijf gewoon rijden. Heb geen overheid nodig om mij te vertellen wat wel of niet goed voor me is :)
 
Gisteren hier pal aan de grens Berkelland met DL hele volksstammen motoren en cabrio’s gezien......en racefietsers en een tweetal solex’en...

Kortom, er waren mensen die een frisse neus gingen halen...en van Rutte mocht het.... :o
 
De vraag was is toch moet je nog zinloze kilometers maken op je brommertje
Als die kilometers nodig zijn om te voorkomen dat je omkomt van verveling, je een frisse neus bezorgen, je even een ander uitzicht geven of nodig zijn om te voorkomen dat de E10 in je tank vergomt dan zijn de kilometers niet zinloos.
Mocht dat allemaal niet van toepassing zijn dan zijn ze wel zinloos en kun je de motor beter laten staan. Dat geldt overigens ook zonder coronavirussen of overheidsmaatregelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf gewoon rijden. Heb geen overheid nodig om mij te vertellen wat wel of niet goed voor me is :)
ik krijg een dejavu
op het werk vaker iemand gewaarschuwd
aan de kolomboor geen handschoenen
je raad het al hè ;)
meneer komt kantoor op met een stuk duim met een meter pees eraan
 
Dacht eerst om vandaag een rondje te gaan motorrijden en dan even bij mijn vader te gaan zwaaien. Maar vond het toch ongepast met de adviezen die nu gelden. En als je dit dan leest ben ik blij dat ik het niet gedaan heb. De ziekenhuizen hebben het al
Druk genoeg.

Op de spoedeisende hulp is het nu rustiger dan anders.

 
Ik zag gister mijn overbuurman van 80+ met een alltrex trap uit zijn geboortejaar de dakgoot leegtrekken, terwijl de linker kant van de trap in zijn net omgeploegde tuintje stond...

Wat een gestuntel...

Ik geloof dat niemand motor rijd om op zn bek te gaan en/of op de IC te belanden... verantwoord rijden moet je altijd, zo ook nu.

Ik heb heerlijk gereden gister, en even Corona vergeten tijden het rijden, was het me meer dan waard... veel motorrijders gezien.
Wees verantwoord, de gevolgen zijn niet anders.
 
Als ik zo op de weg kijk normaal, zie en hoor ik er geregeld behoorlijk wat onveilig, en misschien onbewust, gebruik van maken.

Oh ja, ik zie velen op de weg rijden waarvan ik denk dat ze niet veilig rijden. Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand op zijn motor (of in de auto) stapt met de gedachte "vandaag ga ik eens even lekker een ongeluk maken".
 
Ik zag gister mijn overbuurman van 80+ met een alltrex trap uit zijn geboortejaar de dakgoot leegtrekken, terwijl de linker kant van de trap in zijn net omgeploegde tuintje stond...

Wat een gestuntel...

Ik geloof dat niemand motor rijd om op zn bek te gaan en/of op de IC te belanden... verantwoord rijden moet je altijd, zo ook nu.

Ik heb heerlijk gereden gister, en even Corona vergeten tijden het rijden, was het me meer dan waard... veel motorrijders gezien.
Wees verantwoord, de gevolgen zijn niet anders.
Als je zelf wel gezond van lijf en leden bent, had je natuurlijk ook even je hoogbejaarde buurman kunnen helpen om dat werkje veilig uit te voeren.

Geen gestuntel meer dan...
 
Ik snap die toevoeging "doe het veilig" niet. Rijden er mensen dan op andere momenten bewust onveilig?

Ik snap heel de discussie sowieso niet. De overheid legt ons bepaalde maatregelen op, daarin is motorrijden niet verboden, het RIVM geeft zelfs nog expliciet aan dat het is toegestaan mits je je aan die maatregelen houdt. Als iemand zichzelf vrijwillig nog strengere maatregelen wil opleggen moet je dat vooral doen, maar ga iemand die dat niet doet dan niet ook lopen bekritiseren. (Daarmee doel ik niet op een specifiek iemand hier, maar ik heb de afgelopen week genoeg van dat soort reacties voorbij zien komen).
 
Ik snap heel de discussie sowieso niet. De overheid legt ons bepaalde maatregelen op, daarin is motorrijden niet verboden, het RIVM geeft zelfs nog expliciet aan dat het is toegestaan mits je je aan die maatregelen houdt. Als iemand zichzelf vrijwillig nog strengere maatregelen wil opleggen moet je dat vooral doen, maar ga iemand die dat niet doet dan niet ook lopen bekritiseren. (Daarmee doel ik niet op een specifiek iemand hier, maar ik heb de afgelopen week genoeg van dat soort reacties voorbij zien komen).
:^
Mooi verwoord. 👍
 
Als je zelf wel gezond van lijf en leden bent, had je natuurlijk ook even je hoogbejaarde buurman kunnen helpen om dat werkje veilig uit te voeren.

Geen gestuntel meer dan...

Misschien heb je gelijk, maar ik geloof in hulpvraag. Ik ken deze meneer toevallig, en heb me ooit "bemoeit" om hem te helpen. Deksel goed op me neus gekregen, en terecht. Als hij hulp wilde, dan vroeg hij het wel.

Mijn oma is 87, woont op zichzelf, en vind het onprettig wanneer er continu werk uit dr hand getrokken word, vind dat een teken van onkunde, deze meneer is soortgelijk. Niks mis mee.

Mijn punt is dat een ongeluk in een klein hoekje zit, en waarom geen motorrijden, en wel je dakgoot doen, met als uitgangspunt de IC capaciteit?

Laten we niet alles in het zoetsappige trekken en overdrijven
 
Als die kilometers nodig zijn om te voorkomen dat je omkomt van verveling, je een frisse neus bezorgen, je even een ander uitzicht geven of nodig zijn om te voorkomen dat de E10 in je tank vergomt dan zijn de kilometers niet zinloos.
Mocht dat allemaal niet van toepassing zijn dan zijn ze wel zinloos en kun je de motor beter laten staan. Dat geldt overigens ook zonder coronavirussen of overheidsmaatregelen. ;)

Ha! Nou zijn de anti E10-ers even mooi uitgepraat! Die hebben allemaal E0 getankt tenslotte. Dus een excuus minder om te gaan rijden. Of zijn dat toch voornamelijk de motornietrijders en reden ze toch maar 253km per jaar?
 
Je kan op veel verschillende manier je bocht nemen. Van veilig tot onveilig en alles ertussenin, merk aan mezelf dat ik het nu ook wat meer aan de veilige kant hou dan normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan