Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

KNMV en ANWB hadden motorrijders beter niet kunnen oproepen om niet de weg op te gaan, daardoor krijg je nu koppen als 'veel ergernis over motorrijders die oproep om niet de weg op te gaan negeren'. Ik verbaas me nogal over de oproep (en had die ook niet gezien, voordat ik vanmorgen de weg op ging voor een rondje van 280km). Want motorrijden is toch bij uitstek een solitaire bezigheid, waarbij eventuele hoestdruppels ook nog eens binnen het vizier blijven. Genieten van een auto of motorrit is dus juist een van de dingen die nog wel kunnen. Met je neus tegen het vizier zitten is eigenlijk hetzelfde als de hele dag in huis blijven, met je neus tegen het raam. De oproep vanuit de overheid om zoveel mogelijk thuis te blijven is ingegeven om het besmettingsgevaar te verkleinen en niet met de gedachte dat thuis het risico op een ongeval kleiner is. Op korte termijn is er namelijk nog genoeg capaciteit beschikbaar in de ziekenhuizen. Alleen als we het besmettingsgevaar niet weten in te dammen, dan zou het virus exponentieel blijven groeien. Vandaar de noodzaak om het besmettingsgevaar in te dammen.
 
KNMV en ANWB hadden motorrijders beter niet kunnen oproepen om niet de weg op te gaan, daardoor krijg je nu koppen als 'veel ergernis over motorrijders die oproep om niet de weg op te gaan negeren'. Ik verbaas me nogal over de oproep (en had die ook niet gezien, voordat ik vanmorgen de weg op ging voor een rondje van 280km). Want motorrijden is toch bij uitstek een solitaire bezigheid, waarbij eventuele hoestdruppels ook nog eens binnen het vizier blijven. Genieten van een auto of motorrit is dus juist een van de dingen die nog wel kunnen. Met je neus tegen het vizier zitten is eigenlijk hetzelfde als de hele dag in huis blijven, met je neus tegen het raam. De oproep vanuit de overheid om zoveel mogelijk thuis te blijven is ingegeven om het besmettingsgevaar te verkleinen en niet met de gedachte dat thuis het risico op een ongeval kleiner is. Op korte termijn is er namelijk nog genoeg capaciteit beschikbaar in de ziekenhuizen. Alleen als we het besmettingsgevaar niet weten in te dammen, dan zou het virus exponentieel blijven groeien. Vandaar de noodzaak om het besmettingsgevaar in te dammen.

Statistisch gezien is een ongeval thuis waarschijnlijker.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou me niet teveel druk maken over de meningen van de klets organisatie en de publieke opinie.
Alleen als deze direct gevolg heeft op beleids voering ,dan worden ze bedankt,evenals de randdebielen die hun rechter pols verre van onder controle hebben 🤔 😏
Nu zit zo'n sufkut op npo1 (op1) stampij te maken 🧐
 
Bij mij in de buurt werd er behoorlijk gegast, hoorde de motoren regelmatig flink huilen/brullen. Als het overal zo was, komt daar beslist commentaar op. Rijden prima, maar doe dat niet op een manier, dat de groenknuffelaars en dijkbewoners een stok hebben om mee te slaan. Voor de rest was het heel rustig, dus motorrijders vallen extra op.
 
Ik heb net even gereden, geen hond op de weg, motorrijders ook bijna niet.
Net voor donker ook terug, overigens met de fiets weggeweest..lekker rustig maar wel op de achtergrond flink wat motorgeluid nog gehoord. En toppunt was een quad die zich aso gedroeg in het bosrijke omgeving....
BBC73FE2-7A4F-40FE-8787-E76486915715.jpeg
 
Wij wonen zelf ook vlak aan een dijk en vandaag ook heel veel motoren gehoord. Vanmiddag uiteindelijk binnen gaan zitten, omdat je op een gegeven moment gewoon klaar ben met al die geluiden. Op doordeweekse dagen komt er ook genoeg verkeer overheen, maar motoren zijn qua geluid echt wel de overlast gevers. Snap wel dat sommige wegen dicht zijn voor motoren.
Hoepel toch ff op man.

Als je zelf motor rijd geniet je toch van dit soort muziek.

Buy the way,heb je geen oordopjes.
 
Vanmiddag ook met 4 maatjes op pad geweest. Zag zojuist op campingzender sbs van de oproep door de KNMV en ANWB ...............niks van meegekregen.
En wat betreft het ontlasten van de trauma teams etc; we hebben heerlijk in DL gereden. Daar is nog plaats genoeg op de IC's.
En FF bakkie gescoord bij de ARAL in Weeze, veel motorrijders daar en allemaal netjes op gepaste afstand van elkaar :t
De Polizei kwam nog ff langs maar reden door.
 
Ja, dat heb ik nu ook, als ik in de zomer in mijn tuin zit en hoor motorgeluid probeer ik te raden wat voor motor het is.

Momo .

Er is geen betere 🤗


Als je er op zit hoor je het intense inlaat geluid er ook nog bij 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
En ja, ook wij hebben een ritje van ongeveer 300 km gemaakt in zuid-Limburg. En omdat we al snel veel motoren tegen kwamen besloten we om ze voor de grap te tellen. Resultaat: de teller stopte pas bij 301 😏 🙂 En al die motoren reden gewoon normaal, geen asociaal gedrag gezien, en van niemand last gehad. 👍
Zo kan het dus ook.............
 
Ik heb vandaag 160km binnendoor door noord holland gereden en heeel veel motorrijders gezien maar het viel mij op dat voornamelijk choppers veel geluid maakte. Ik reed achter 3 choppers zonder dempers deed gewoon zeer aan mijn oren dus ik heb ze laten horen hoe een cb900 met 2 open acra,s klinkt.
 
Ik snap de geluidshinder kwestie wel. Een half jaar hebben mensen geen motor op de weg gezien en nu trekt iedereen dat ding van stal. Ik lag lekker uit te slapen maar werd wakker van een groepje motorrijders die met flink kabaal iets verderop tussen de weilanden de motoren flink opentrokken.

Vanmiddag ben ik zelf een stukkie wezen ploffen. Ik heb de meeste toeristische hotsspots geprobeerd te vermijden, maar wat was het druk op de weg zeg. Vond wel dat er erg weinig grote groepen motorrijders waren, dus wat dat betreft zeg ik keurig.
 
Ik heb vandaag 160km binnendoor door noord holland gereden en heeel veel motorrijders gezien maar het viel mij op dat voornamelijk choppers veel geluid maakte. Ik reed achter 3 choppers zonder dempers deed gewoon zeer aan mijn oren dus ik heb ze laten horen hoe een cb900 met 2 open acra,s klinkt.

En,waren ze onder de indruk 🤔 🤗
 
Laat maar weten waar die regio is .
Ik kom graag even langs brullen 🤗
Malden dusch (bij nijmegen?)
[/QUO

Yep, je bent altijd welkom om Momo te laten brullen, sterker nog, je mag altijd een keer aansluiten bij ons vage clubje oldtimers om een keer mee te sturen :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan