Rijden met drie wielen, wat is nog motorrijden en wat niet?

Welke driewieler hoort thuis op MF?

  • alleen motor met zijspan

    Stemmen: 65 19,6%
  • alles op basis van een motorfiets

    Stemmen: 23 6,9%
  • alles waar A-rijbewijs voor nodig is

    Stemmen: 191 57,5%
  • alles waar een helm verplicht is

    Stemmen: 11 3,3%
  • doe niet zo flauw, iedereen welkom

    Stemmen: 42 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    332
Ik zie dat veel mensen een andere demper op hun motor-scooters zetten. Zo klinken ze wel meer als een motor. Steeds vaker zie ik vespa 205's, beverly's en mp3's met een andere demper. Het produceert vaak wel een heerlijk brommend geluid vind ik.

Ik zie het wel degelijk als motoren.
 
de naam zegt al wat het is.
Motorfiets.
Zijspan: motorfiets met aanbouw.
Trike: is een trike dus geen motorfiets.
Scooter: is een scooter dus geen motorfiets.
Benodigd rijbewijs zegt niks, voor een circuit of crossmotor is immers ook geen rijbewijs nodig.


onder welk catogerie mag een CAN-AM vallen dan ?
toerfiets,cruiser.....of ... ik weet het niet
 
can am is een sneeuwmobiel met wielen....
B|
dom ding, te breed om door de file te kunnen, te groot en lomp om ergens neer te zetten....
als de zijwieltjes eraf mogen kan je je motorrijbewijs halen....



:^

Ding slaat nergens op inderdaad.
 
Heeft er iemand ervaring met het importeren van een Can Am Spyder vanuit Belgie?

Zou relaxt zijn als iemand me hier een handje mee kan helpen ;)
 
Heeft er iemand ervaring met het importeren van een Can Am Spyder vanuit Belgie?

Zou relaxt zijn als iemand me hier een handje mee kan helpen ;)
Dat is niet anders als een auto of motor importeren. Waarom uit Belgie? Die apparaten rijden hier in Nederland toch ook?
 
Het is overigens wel te merken. Toen ik voorheen op een normale motor reed werd ik door jan en alleman gegroet op de motor. Sinds een kleine 2 weken rij ik een MP3 (yourban) en meer dan 3/4 die negeert je :p. Wel grappig om te zien. Ik groet altijd iedereen; Motorscooter, mp3, trike, normale motor. We zitten allemaal in de open lucht en genieten van het weer (of niet). Zelfs als het regent geniet ik van motorrijden. Ik ben wel zoet maar niet zo zoet dat ik zal smelten als een ijsklontje . :] :]
 
Het is overigens wel te merken. Toen ik voorheen op een normale motor reed werd ik door jan en alleman gegroet op de motor. Sinds een kleine 2 weken rij ik een MP3 (yourban) en meer dan 3/4 die negeert je :p. Wel grappig om te zien. Ik groet altijd iedereen; Motorscooter, mp3, trike, normale motor. We zitten allemaal in de open lucht en genieten van het weer (of niet). Zelfs als het regent geniet ik van motorrijden. Ik ben wel zoet maar niet zo zoet dat ik zal smelten als een ijsklontje . :] :]
Welkom op MF
 
Het is overigens wel te merken. Toen ik voorheen op een normale motor reed werd ik door jan en alleman gegroet op de motor. Sinds een kleine 2 weken rij ik een MP3 (yourban) en meer dan 3/4 die negeert je :p. Wel grappig om te zien. Ik groet altijd iedereen; Motorscooter, mp3, trike, normale motor. We zitten allemaal in de open lucht en genieten van het weer (of niet). Zelfs als het regent geniet ik van motorrijden. Ik ben wel zoet maar niet zo zoet dat ik zal smelten als een ijsklontje . :] :]
Welkom! Waarom een MP3? Ik vind scooters al nix, maar met een MP3 heb je gelijk het stempel van wannabee motorrijder/ gemankeerde automobilist die geen A rijbewijs kan halen.
Het kan niet door het lage gewicht, snelle stuureigenschappen of het vermogen komen.
Ik heb wel een vooroordeel tegen MP3 rijders, maar ik begrijp het ook echt niet.
 
Welkom! Waarom een MP3? Ik vind scooters al nix, maar met een MP3 heb je gelijk het stempel van wannabee motorrijder/ gemankeerde automobilist die geen A rijbewijs kan halen.
Het kan niet door het lage gewicht, snelle stuureigenschappen of het vermogen komen.
Ik heb wel een vooroordeel tegen MP3 rijders, maar ik begrijp het ook echt niet.

En dan kan ik er wel eens wat van _O-
 
Ik rijd wel eens een enkele keer op de Burgman-scooter van een kennis.
Blijkbaar word je niet als serieuze motor-rijder gezien. Op de scooter weinig zwaaiers! :W
 
Over de vooroordelen van het overgrote deel MP3 bestuurders: laat ik zeggen dat ik werkzaam ben in een sector waar ik veel met zulke mensen werk, de vooroordelen zijn waar :Y
 
Ik zag vorige week nog een mp3 met beenwarmers... Het was zeker 15c+ buiten :') Wel met stoer hard geluid natuurlijk.

Conclusie, nee dat is zeker geen motorrijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan