rijden met een span

(Voor het eerst) rijden met een bak? Deel je ervaring...

  • ik zit nog in het gips....

    Stemmen: 1 12,5%
  • nooit-nooit-nooit meer!

    Stemmen: 1 12,5%
  • mwah...

    Stemmen: 0 0,0%
  • proberen-proberen

    Stemmen: 3 37,5%
  • ab-so-luut no problemo!

    Stemmen: 2 25,0%
  • ik wil nooit meer anders :)

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8
prachtige motorfiets roadrocket :)


veel plezier met rijden
full


(en sleutelen)
 
Op donderdag 20 november 2003 10:20 schreef Ralfie het volgende:Vertel vertel! :) We helpen u graag O-) .


wat een enthousiasme! maar goed...euh...ff in 'het kort'...

ural gekocht, zou volgens vorige eigenaar goed moeten zijn, op de terugreis gingen de lampies steeds zwakker branden en de motor te haperen (nu weet ik waar dat rode lampie voor is....). Lichten uit en vriendin in auto erachter met groot licht aan (pikkedonker), en zo (niet gehinderd door enige kennis van zijspanrijden) met...euh....wat omwegen thuis gekomen.

nu is de vorige eigenaar niet de beroerste en hij heeft me geregeld gebeld en proberen het probleem op te lossen :} waarvoor dank.

dit lukte zo echter niet, en ik heb nu met zijn andere ural-span de dynamo en regelaar gewisseld (voor nop dus), alle contacten los gehaald, schoongemaakt en goed vastgezet.....proefgedraaid in garage op middenbok met wieltje in de lucht; lampje wil maar niet uit, maar ik meet wel 14+ voltjes op de accupolen bij gasgeven....mijn conclusie; laadlampje sluiting.... deze week de ural meegenomen naar het werk en op de terugweg gingen de kaarsjes toch weer uit... ;(

als ik ervan uit mag gaan (...) dat de dynamo en regelaar nu dus in ieder geval wel goed zijn moet ik het gaan zoeken in de bedrading....dat ga ik dit weekend even doormeten... (zekeringen zijn goed overigens...)

dus.....ik ben er nog niet helemaal uit....
 
Op donderdag 20 november 2003 10:32 schreef roadrocket_aan_het_w het volgende:......

als ik ervan uit mag gaan (...) dat de dynamo en regelaar nu dus in ieder geval wel goed zijn moet ik het gaan zoeken in de bedrading....dat ga ik dit weekend even doormeten... (zekeringen zijn goed overigens...)

dus.....ik ben er nog niet helemaal uit....

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat deze dynamo en regelaar goed zijn ('k heb ervaring met Ural B| ), eerst ff checken voor de zekerheid.
 
dynamo en regelaar checken....yep....nu nog uitzoeken hoe ik dat moet doen....

accu zou een nieuwe zijn....maar dat kan ik ook nog wel eens nakijken....iemand een hint hoe ik dat het snelst zou kunnen uitvogelen? (accu wisselen met een goede... :) )
 
dynamo en regelaar checken....yep....nu nog uitzoeken hoe ik dat moet doen....

accu zou een nieuwe zijn....maar dat kan ik ook nog wel eens nakijken....iemand een hint hoe ik dat het snelst zou kunnen uitvogelen? (accu wisselen met een goede... :) )
Met een zuur weeger..of een druppelaar eraan hangen.
Even ermee naar dichtsbij zijnde blikgarage of accuboer die hebben zuurweegers enz.
succes. :)
 
als he tlaadlampie brandt zit er inderdaad iets niet goed in het laadgebeuren. Wel vreemd dat je dan 14 volt meet op de accupolen :?

Eerst de accu maar eens checken inderdaad. Dan de bedrading; het lampie moet goed werken voor een goed werkend laadsysteem. Regelaar en dynamo lijken in ieder geval iets te doen (tenzij je een 14 V accu er in hebt zitten :+ ).

Succes verder en laat maar horen! :)
 
jaja...de ural is airborne en nu ook te bewonderen op de snelweg in de ochtend- en avondspits!!!!

Vond 80 minuten naar m'n werk binnendoor gereden toch net een TE groot verschil (m'n bedje is heilig in de ochtend.. :Z ) met normaal (20 minuten ZZR over snelweg) dus ik dacht; laten we eens de grote weg proberen; bedoel....weinig bochten, goed verlicht en met een gangetje van 80/90 op de rechterstrook is het goed te doen :]

wat blijkt....je haalt geen vrachtwagens in, maar staat ook verbazingwekkend weinig stil op die voor half nederland onbekende weghelft!! Resultaat is dus wel dat ik al 2 dagen een half uur te vroeg op m'n werk ben en nu voor een gesloten deur sta te wachten...

bijkomende voordeel voor de medeweggebruikers; hebben zij ook eens wat anders om naar te kijken als de astra die naast ze staat......

laadprobleempje helaas nog niet opgelost, daar hoop ik dit weekend tijd voor te maken, verder lijkt me de linkercarb te rijk te staan of er is met de onststeking iets niet helemaal jofel....het houdt je bezig... :+
 
jaja...de ural is airborne en nu ook te bewonderen op de snelweg in de ochtend- en avondspits!!!!

Vond 80 minuten naar m'n werk binnendoor gereden toch net een TE groot verschil (m'n bedje is heilig in de ochtend.. :Z ) met normaal (20 minuten ZZR over snelweg) dus ik dacht; laten we eens de grote weg proberen; bedoel....weinig bochten, goed verlicht en met een gangetje van 80/90 op de rechterstrook is het goed te doen :]

wat blijkt....je haalt geen vrachtwagens in, maar staat ook verbazingwekkend weinig stil op die voor half nederland onbekende weghelft!! Resultaat is dus wel dat ik al 2 dagen een half uur te vroeg op m'n werk ben en nu voor een gesloten deur sta te wachten...

bijkomende voordeel voor de medeweggebruikers; hebben zij ook eens wat anders om naar te kijken als de astra die naast ze staat......

laadprobleempje helaas nog niet opgelost, daar hoop ik dit weekend tijd voor te maken, verder lijkt me de linkercarb te rijk te staan of er is met de onststeking iets niet helemaal jofel....het houdt je bezig... :+

Lekker he dat zijspannen *D
en die bekijkcijfers is mooi meegenomen!
full
 
Hee Roadrocket,

Goed om te horen dat je er zoveel lol mee hebt. Ik zie nu al uit naar een weekje weg samen (of twee als één van onze barrels het begeeft).

Vraagje: heb je zaterdag 29 november nog wat te doen? Ik zou een vriend mee helpen verhuizen, maar aangezien onze Sam het niet doet, hebben we een andere pakezel nodig. Ik weet dat jouw Uraltje dat ook goed kan. Heb ik afgelopen vrijdag per slot van rekening zelf gezien/gemerkt. Waarvoor hartelijk dank :}
 
jaja....Ural Multi-Purpose-Vehicle!! verhuizen? moet er een bankstel vervoerd worden?

fototje van rus met laser-uitlaten volgt nog.... 8-)

had net als buurman een lek(je) aan het cardan-huis...het leven kan soms lekker simpel zijn.....alles even natrekken en....DROOG!! (net zoals het handig is de massa-schakelaar om te zetten voordat je gaat starten.... l( )
 
LOL *D

Jammer dat je eerst je accupolen gaat checken, vervolgens de zekeringen nakijkt en je koplamp openschroeft voordat je er achterkomt dat je die massaschakelaar vergeten bent.

Kleinigheidjes blijf je houden. Zo brandt er bij onze Sam ook wel eens een zekering door, slaat hij af, laadt hij niet bij, etcetc.
 
Voor de duidelijkheid...voor de mensen die mij niet kennen...Sam is niet mijn VTR. Die draait lekker!

Hoe ga jij je Rus noemen Roadrocket? Nikita, Anouschka, Petrouscka, Perestroika, Wodka...verzin eens iets.
 
tja, daar zit ik ook al even over na te denken.....Nikolajevitsj en Sergejevitsj is zo'n mond-vol....

nikita leek me wel aardig, alleen vindt ik het niet echt een nikita....als u begrijpt wat ik bedoel :9

Boris is ook wel een optie, Vlad (imir) lekker kort-en-krachtig, Moskwa een mooie verwijzing.....goed om een topic aan te wijden; hoe noem jij je barrel?
 
Lijkt me niet zo verstandig. Je moet lekker je eigen naampje verzinnen.

Je hebt wel gelijk...bij Nikita denk ik meteen aan die mooie ogen uit die clip van Elton John en om nauw te zeggen dat jou Rus zo'n mooie koplamp heeft.

Het zou ook eerder een mannenaam moeten zijn denk ik. Boris vind ik helemaal zo gek niet. Boris de Ural op vakantie met Sam de Laro. Niet gek toch...

Wat zullen die reisverslagen lachen zijn. :)

Hoe heet trouwens de vorige eigenaar met zijn voornaam? Dat is toch een Rus?
 
Boris is ook wel een optie, Vlad (imir) lekker kort-en-krachtig, Moskwa een mooie verwijzing.....goed om een topic aan te wijden; hoe noem jij je barrel?

FF een reactie mijnerzijds, Rusjes vindt ik toch echt vrouwelijk, karakter, buien totaal gedrag :) . Dus vallen manlijke namen af, wat de vrouwlijke namen betreft heb ik Anouschka en Natasja al geclaimd :) :} topic En mijn Brikkie,M72
 
rijden met een span....of niet dus....

kwam gisteren lekker thuis getuft uit mijn werk...geen klap verkeerd en een grote smile in m'n helm...

toen ik 'm afzette bleef hij nog even doorlopen :? waarna hij langzaam uitliep....toen ik het contact daarna weer aanzette was alle power weg :(

zekeringen heel, dikke 12volt op de accu en zo te zien geen contacten los...mh....ik begin te denken aan een defect contactslot of een kabelbreuk aangezien ik wel weer wat lampen kon laten branden nadat ik de bedrading achter het contact rechtstreeks 'sluiting' liet maken....

nah....heb ik weer wat te hobbyen zullen we maar zeggen (ik wil RIJDEN!!)
 
Sorry, maar ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken. Ik weet hoe het voelt. "En nu ga ik fijn een stukje sturen" Not dus.

Lijkt me handig dat we voor de vakantie een aanhangwagen meenemen die aan een Nato-trekhaak kan en waar de Ural op kan.

Als jij er nou voor zorgt dat je Ural ongeveer 1600 kg kan slepen, dan zorgen wij wel voor het sleeplint dat we dan nodig hebben. Kunnen we elkaar mooi uit de brand helpen.

Suc6 met je zoektocht.

P.S. Zo'n multimeter is erg handig hè?
 
Anouschka en Natasja

Siamese tweeling ?? Zijn idd ook aan elkaar vergroeid. Wie is wat???

zie topic: En mijn Brikkie, M72

Anouschka is een M72 met NL kenteken die uit elkaar gaat/is en motorisch gereviseerd wordt, door slechte Poolse dynamo/12V ombouw motorhuis naar de kl...... :( ! Door adapter voor Ural 12V dynamo waarschijnlijk nog te redden.

Natasja is een hoop onderdelen waar ik na het weekend hopelijk verheugende mededeling over kan doen O-) ;)

Beide zijn solo maar de bedoeling is dat aan Anouschka een bakkie komt! :}
Is zo aan uwes vraag/nieuwsgierigheid voldaan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan