marcel_str
Die hard MF'er
Eigenlijk meer een tipje en een vraag over wat de "problemen" van jonge motoren zouden kunnen zijn bij hoge km standen.
Aanleiding is eigenlijk deze schöne Yamaha FZ6 bj 2004 voor een louzie 3000 euro. Wel ruim 170.000 km op de teller.
Motor-technisch ben ik niet heel erg up-to-date, maar slijtageonderdelen begrijp ik uiteraard. Banden, ketting, roest, olie etc. kun je redelijk eenvoudig opsporen en oplossen. Maar what about zaken als slijtage van cilinders? Moet je daar rekening mee houden bij dit soort km-standen? Zijn er wellicht nog andere zaken die dan de kop op kunnen gaan steken?
Aanleiding is eigenlijk deze schöne Yamaha FZ6 bj 2004 voor een louzie 3000 euro. Wel ruim 170.000 km op de teller.
Motor-technisch ben ik niet heel erg up-to-date, maar slijtageonderdelen begrijp ik uiteraard. Banden, ketting, roest, olie etc. kun je redelijk eenvoudig opsporen en oplossen. Maar what about zaken als slijtage van cilinders? Moet je daar rekening mee houden bij dit soort km-standen? Zijn er wellicht nog andere zaken die dan de kop op kunnen gaan steken?