De tering !!!!!
De Mille 2000 (bouwjaar 2001) blijkt dus een top te hebben van 288!!!!
(more to come)
Hoeveelheid PK's verbaast mee en beetje. Nu weet ik dat een RSV het overduidelijk van zijn koppel moet hebben (waar niets mis mee is), maar ik had eerlijk gezegd wel wat meer verwacht.
Is bij jou de eerste onderhoudsbeurt al uitgevoerd (mag ik aannemen als het gaat om een model 2001)? M.a.w. is de electronische begrenzer er al afgehaald?
Opgegeven vermogen is 130pk. Is ruim 112pk aan het achterwiel dan zo weinig?
Enne...een electronische begrenzer op een Mille? De mijne moet de 18e weg voor zijn 1000-beurt, maar het enige dat ik weet is dat er de restricties afgaan, maar dat heeft niets te maken met een "electronische begrenzer (demper => trechtertje weghalen, luchtfilter => inlaatschotje verwijderen en de electronische unit => draadje doorknippen zodat map 2 van de injectie geactiveerd wordt). Door deze aanpassingen gaat het vermogen van 118 naar 130 pk en wordt hij vooral in het middengebied soepeler (zeggen ze)
Weet jij iets dat ik niet weet?
Ik weet niet wat er al wel en wat er nog niet aan de fiets is veranderd, de vorige eigenaar heeft me nog niet gebeld. (hopelijk doettie dat snel een keer) Ik weet dat er nog al een paar "dingetjes" inzitten die enigzins begrenzen. Ik heb ook nog niks kunnen vinden waar dat soort dingen beschreven staan voor de Mille....want dan zou ik het eens kunnen checken!!
Dus als iemand iets weet, waar ik dit kan vinden, heel graag. (Internet of boeken ofzo)
Die dip bij 6.000rpm is normaal bij een standaard fiets...dat is de 'milieu-dip'.
Die haal je er makkelijk uit met de standaard zaken (zoals het groen-witte draadje doorknippen en de airbox-aanpassing).
het vermogen is niet slecht ,een 118 pk aan het wiel is inderdaad ruim 130 pk aan het krukas
mijn ducje heeft MAAR 123 pk aan het wiel en is dermate snel dat div dikke 4 cilinders er niet aan te pas komen (en er zijn mede forumers die dat kunnen bevestigen ) maar een 130 pk aan het wiel voor rsv ,dan moet er nog veel gebeuren (sorry jongens) ik ben nu bezig met de laatste fase van tuning aan mijn ducje ,en deze zal na dit hopelijk 135 pk aan het wiel hebben , maar kijk dan niet wat het gekost heeft om dit te bereiken .zeker als je dan kijkt dat er niets meer origineel in het blok zit .
dus 120 pk voor een rsv aan het wiel is bet
18 PK verlies aan de ketting is m.i. echt teveel.
Mag hooguit 10 pk zijn. Lijkt er net op alsof de electronica de boel ophoudt. De vermogenscurve komt erg laat en er zitten flinke dipjes in. Even naar de specialist zou ik zeggen (bv Misano in Schagen, Hilltech/van de Heuvel in Kaatsheuvel, Frederiks in Goes, Spierings in Heesch etc.). Waarschijnlijk kan al door een kleine ingreep je probleem verholpen worden.
Wat zei het bedrijf dat de meting heeft gedaan hiervan?
Als naast een TL1000 uitdraai er ook nog een Duc99X en VTR1000SP-x gepost worden, dan kunnen we mooi vergelijken. Heeft iemand met meerdere van deze motoren ervaring? Ik wil graag horen wat de + en - punten zijn van het motor-gedrag.
U is kenner neem ik aan? Enne, ik heb 130 KRUKAS pk's, zoals elke Mille. Dus dat verlies van 18 pk's klopt niet! Of heb je het ergens anders over? Want dit zijn HEEL normale waarden hoor!!
Is afhankelijk van de motor en het standaard vermogen. De mijne (ZX-6R) verliest ook ongeveer 12% (11pk) tussen krukas en achterwiel...18 PK verlies aan de ketting is m.i. echt teveel.
Mag hooguit 10 pk zijn.
Volgens een groepje rijders die op de powerday waren, is een Fuchsbank beter, vanwege de betere simulatie van weg-omstandigheden. Zo krijg een een exactere meting en kan je ook beter het koppel meten...ik zal die van mij cbr ook is op zoekken
zit er btw nog verschil in dyno of fucs bank?
Is afhankelijk van de motor en het standaard vermogen. De mijne (ZX-6R) verliest ook ongeveer 12% (11pk) tussen krukas en achterwiel...
Als je het verliespercentage uitrekent voor Unstable, kom je op 14,nogwat%... En da's nog redelijk normaal...
En er zit meer tussen krukas en achterwiel dan alleen een ketting... Wat dacht je van de tandwielengroep die versnellingsbak heet, of de koppeling? Plus dat fabrikanten liever een hoger vermogen dan een lager vermogen aanhouden bij het opgeven van het maximaal vermogen...
Ziet er dus netjes uit...
Voor de Mille geven ze helemaal vrij 128 pk krukas op. 128 x 0,88 = 112,64 pk aan het achterwiel als je 12% verlies rekent.
Nou als dat niet mooi klopt???
De Mille 2000 (bouwjaar 2001) blijkt dus een top te hebben van 288!!!! echte kilometers, maar dat haal je natuurlijk nooit. Er zijn echter wel manieren om van die vreselijk hoge top meer gebruik te maken.