Rubber boven..

Lijkt me vreemd, dat een verzekering geen geld wil ontvangen van iemand maar het wel wil uitkeren, als die persoon schade berokkend. Het lijkt me eerder, dat de overheid er niet aanwilde, omdat je dan een megagetouwtrek krijgt over de schuldvraag. Vandaar dat de politiek standaard zegt: zwakke weggebruikers zijn (bijna) nooit aansprakelijk.
 
Ze ook wel geld hebben hoor...

Is al weer wat jaren terug, dus precies weet ik het niet meer.

Het komt er op neer dat schadeposten van fietsers en voetgangers verdisconteerd zijn in de premie van brommers en motorvoertuigen.

Dat was volgens verzekeraars goedkoper uit te voeren. Dacht ik...
 
Wat klote, heb je na al die tijd eindelijk een koper, gebeurt er dit.. Sterkte met je herstel en de schade-afhandeling!
 
Na 2 jaar vol plezier had ik em dan toch eindelijk verkocht! Woensdag gekeken en hij zou em dinsdag komen ophalen!

Muphy's law... donderdag krijg ik een ongeluk.... -O- -O-

Wat is er gebeurd...
Ik rij bij de Ruyschstraat in Amsterdam. Ik trek net op vanaf het stoplicht en als ik terhoogte van de tramhaltes in die straat kom zie ik opeens als in een soort van schim iemand oversteken. Ik probeer nog te remmen maar het is al te laat. Heb nog iets uit kunnen wijken en remmen maar toen ik de betreffende meneer raakte ben ik uit balans geraakt en gevallen. Ik heb hem zelf niet kunnen zien door de tramhalte die mij het zicht ontneemt, en heb daar ook niet harder gereden als 50.

De voetganger is er met een kapotte broek en schrammen vanaf gekomen... ikzelf ben tegen een fietsenrek aangeklapt en heb hierbij mijn rechter arm gebroken (zit nu een titanium plaatje in) en een hersenschudding. Materiele schade zijn uiteraard de kleren maar helaas ook een TL motor...

Nou vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met je recht halen bij voetgangers. De agente die ik gesproken heb zei dat ik niks mag verwachten. Natuurlijk is het lastig... maar is het nou echt zo dat zo'n dwaas gewoon alle regels aan zijn laars lapt, en faciliteiten (zebrapad) negeert, en ik alle schade mag ophoesten? :?


Alvast bedankt voor eventuele tips, trics, en steunbetuigingen![afbeelding]
a. zijn er getuigen of kan je het zeer aannemelijk maken dat de voetganger fout was. zo ja, dan maak je nog een kans op 50/50 schuld.
b. geen getuigen en/of je kan niet aannemelijk maken dat het zijn schuld is. geen kans, voetgangers zijn beschermt dus onschuldig volgen de wetgeving.

nb. hoe onschuldig jij ook bent, jij hebt zowieso 50% aansprakelijkheid. (hoe bedoel je; het recht is krom B| )

dus schakel maar de rechtsbijstand in. de tegenpartij aansprakelijk stellen en alles eruit slepen wat erin zit.
 
Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!
Heb de persoon inmiddels via een brief aansprakelijk gesteld, met daarin de kosten van de (materiele) schade.

Heb nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen ben nog wel samen met die gast op het politiebureau een schadeformulier ingevuld... maar van een goed gesprek was echt geen sprake... Enige wat die vent zei was dat ie niet wist wie schuldig was, omdat ie me nooit gezien heeft :?. En toen ik em vertelde over de gevolgen die dit voor me heeft naast de overduidelijke (zit namelijk in een tennisteam op een universiteit in amerika), was de het beste wat ie uit kon brengen... "owh, hm". Zal je zweren dat mijn bloed echt begon te koken!

Verder moet ik het maar gewoon allemaal van de rechtsbijstand af laten hangen en zorgen dat ik er met me neus bovenop zit. Hopen dat ik een soort van geluk krijg en de volle mep vergoed krijg, ipv die malafide regeling van 50%.
 
Terug
Bovenaan Onderaan