Rug Protector nodig of niet?

nodig of niet?

  • ja

    Stemmen: 90 90,0%
  • nee

    Stemmen: 4 4,0%
  • weet het niet

    Stemmen: 6 6,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
Kan het me wel voorstellen. Als je echt al je geld eruit gooit om in één keer een goed pak te kopen, kan ik me best voorstellen dat je even niet zoveel zin hebt er meten een rugprotector bij te kopen.


Zou het alleen wel zo snel mogelijk doen....


(over de vraag of je 'm nodig hebt of niet, tja..je hebt als het goed is al die andere protectie ook nooit nodig gehad. Zelf ook noit autogordels nodig gehand. Kloterige is alleen dat je niet weet wanneer je het wel nodig hebt, en dan is het maar beter dat het in orde is. toch?)
 
ja ik wil hem idd zo snel mogelijk ook hebben. maar vind het wel zo lekker om tijdens het lessen lekker me eigen kleding aan te hebben. dus wil ik die voor me rijlessen eigenlijk al hebben. maar autogordels gebruk ik dagelijks hoor... bij de bochten houden ze me regelmatig op de plek :D zoals ik vaak bochten neem blijf je gewoon amper zitten ;)
 
Als je zeker bent dat je niet valt kun je
het geld voor andere zaken gebruiken.
zoals een tempeltje in je woonkamer waar je dan elke dag mag gaan bidden dat andere weggebruikers je niet van je sokken rijden? :?

tis nou niet dat mensen voor de lol onderuit gaan, maar het gebeurd nou eenmaal dus dan kan je je maar beter zo goed mogelijk beschermen. ik ga dus ook op de beurs in Utrecht kijken voor een backprotector!
 
zijn er nog bepaalde merken,heeft iemand een plaatje?

kan ik kijken op de beurs in utrecht(als ik ga) ,kombie van niergordel en rugprotector heeft iemand daar een plaatje van?
 
Spidi Airback:
z35_b.jpg


Dainese Wave:
Dainese%20Wave%20back%20protector.jpg
 
Ik heb de wave hierboven sinds kort omdat ik ga circuit rijden anders had ik er wss geen gekocht maar nu ik hem heb zal ik hem ook op de openbare weg gaan gebruiken.
 
Ik ga dus ook voor de Dainese Wave kijken op de beurs, lijkt mij toch de beste optie :)
 
trek m`n rugprotector alleen aan als ik t circuit opga. of als ik echt n hele dag ga rijden maar anders laat ik m lekker in de kast hangen.
 
De gemiddelde rugprotector kost rond de 50 euro.
De gemiddelde ruggegraat ongeveer een LEVEN.
Lijkt me niet zo moeilijk dan!

En waarom alleen op het circuit,terwijl je op de openbare weg veel kwetsbaarder bent :?
 
Buiten de veiligheid om, kan ik hem niet meer missen, omdat de protector je dwingt met een rechte rug op je fiets te zitten. Ik ben geen rugpatient ofzo, maar ik merk wel dat mijn rug lang niet zo snel vermoeid is. Ik heb trouwens een Dainese met niergordel. Ik heb hem aangeschaft voor het snowboarden.(volgens de gebruiksaanwijzing voor beide sporten gekeurd.) Bij het boarden kom je er pas achter hoeveel minder pijn de klappen op je rug doen, want je valt dan wat vaker op je rug.
 
rugprotector nodig of niet?

Als je hard valt heb je het nodig en anders niet,..logisch.
Koop maar gewoon zo`n ding en gelijk een goeie .Dus zoiets als in de foto`s ,die spidi heb ik ook en voel me er goed bij :)
 
Ik gebruik die standaard rugprotector in mijn spyke (T-shield) pak ... iig in het begin :)
 
Die dingen in je pak zijn vaak alleen van traagschuim.
Beschermt wel maar een stuk minder als een echte rugprotector.
Ik stap ook niet meer op zonder. :]

Maar ik heb dan ook op de harde manier gemerkt dat zo'n ding best wel handig is.
 
Ik had gelukkig een rugprotector om toen ik crashte.. 8-) Pas toen ik thuiskwam zag ik dat het ding gebroken was :o . Beter dan een gebroken rug.. :X In het pak dat ik nu heb, past er geen meer in (moet nodig wat aan m'n pens doen namelijk) Maar.. een rugprotector is een aanrader dus! Beschermende kleding is het laatste waar je op moet bezuinigen..
 
Welke is nou de beste? Je hebt van die korte rugprotectors, maar die lange zijn natuurlijk beter omdat die de hele S-vorm van je rug ondersteunen (als ik het goed begrijp) en dus je rug beter intact blijft bij een crash.

Zit er dan veel verschil in kwaliteit van de verschillende merken?
 
Die dingen in je pak zijn vaak alleen van traagschuim.
Beschermt wel maar een stuk minder als een echte rugprotector.
Ik stap ook niet meer op zonder. :]

Maar ik heb dan ook op de harde manier gemerkt dat zo'n ding best wel handig is.

Die in mijn (textiel) pak, van dainesse, is ook een harde protector, die moet je er dan wel los bij kopen. Mijn vriendin heeft hem uitvoerig getest (zelfde jas) :X (mijn fout overigens, zij zat achterop)
 
Welke is nou de beste? Je hebt van die korte rugprotectors, maar die lange zijn natuurlijk beter omdat die de hele S-vorm van je rug ondersteunen (als ik het goed begrijp) en dus je rug beter intact blijft bij een crash.

Zit er dan veel verschil in kwaliteit van de verschillende merken?
gewoon gaan testen, ik neem aan dat er niet echt "slechte" rugprotectors bestaan, dat zal ook wel aan een keuring moeten voldoen. Koop er een die lekker zit.
 
Heb die van Spidi. Gebruik hem alleen al een jaar niet meer. Zowel niet op circuit als op straat. Heb namelijk een pak met ingebouwde niergordel en inwendige/uitwendige rugprotector.
Waarom trouwens besparen op een protector? Voor die 200 euro die zo'n ding op z'n max kost (Alpinestar/Spidi) heb je geen nieuwe rug......
Je koopt toch ook het liefst een koekblik met ABS, gordels, airbag's e.d.
Kan niet zo veilig mogelijk.

full
 
zijn er ook nog merkloze die goed zijn,want mijn budget om geld uit te geven aan de motor is heel klein momenteel B|

is een Bodyprotector trouwens niet lekker,bv ook in de zomer,die beschermd je toch ook dan,midden in de zomer is het niet uit te houden in je pak,.
 
Laatst bewerkt:
Had ik die niet gehad ( crash Assen 19/07), dan zat ik nu in een rolstoel!
OVERTUIGT? :}
 
zijn er ook nog merkloze die goed zijn,want mijn budget om geld uit te geven aan de motor is heel klein momenteel B|

is een Bodyprotector trouwens niet lekker,bv ook in de zomer,die beschermd je toch ook dan,midden in de zomer is het niet uit te houden in je pak,.
Ik heb, destijds, 100 EUR betaald voor mijn Dainese mét niergordel. Een lange van nek tot stuitje. Een Bodyprotector past toch niet in je pak? (als dat tenmnste zo'n ding is wat crossers dragen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan