RVS uitlaat heet?

Bijft koud. Ook als je de motor aan zet. Picaroon heeft er blijkbaar weinig verstand van.

(no offence) ;)
 
Laatst bewerkt:
maar wordt deze tijdens het rijden een stuk heter als bijvoorbeeld carbon? Anders kan ik beter een carbon pijp aanschaffen omdat anders de bijrijder hete voeten krijgt :P
 
rvs wordt heet en blijft ook lang heet, titanium koelt een stuk sneller af, maar wordt ook gloeiend heet (bij 600gr verkleurd titanium pas :+ )

edit: de uitlaat *O* haha ik heb het alweer over de buizen, geen idee eigenlijk, carbon wordt warm maar niet gloeiend heet dat weet ik wel:)
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt de uitlaat wel degelijk als er met de motor gereden wordt. Heb de vingerafdruk van het buurjongetje er nog opstaan..die wilde ook niet geloven dat een uitlaat heet werd en drukte zijn wijsvinger (ook na een paar waarschuwingen) zo tegen 1 van mijn uitlaten...
 
maar wordt deze tijdens het rijden een stuk heter als bijvoorbeeld carbon? Anders kan ik beter een carbon pijp aanschaffen omdat anders de bijrijder hete voeten krijgt :P

Wat dat betreft is carbon koeler.
Ligt er ook een beetje aan wat voor demper het is (reflectie of absobtie)
Zo heb ik m'n hand een gruwelijk verbrand aan een standaard demper terwijl een vervangdemper redelijk koel is :)
 
elke uitlaat word heet, duhhh er gaat heet uitlaatgas doorheen. Maar iemand die achterop zit zet neem ik aan de voeten op een steppie ipv de uitlaat. :+
 
dat zowieso maar stel vriendin zit achterop met dure schoenen en die branden aan de uitlaat. Kan zomaar gebeuren als iemand die achterop zit even niet oplet.
 
Carbon blijft eigenlijk koud.
Had een Carbon Akra onder me R1 en direct na het (lange) rijden kon ik nog mijn hand erop leggen zonder enige hitte te voelen.
 
Dat wordt de uitlaat wel degelijk als er met de motor gereden wordt. Heb de vingerafdruk van het buurjongetje er nog opstaan..die wilde ook niet geloven dat een uitlaat heet werd en drukte zijn wijsvinger (ook na een paar waarschuwingen) zo tegen 1 van mijn uitlaten...


Kan je wegpoetsen met Starglanz van de Blokker. ;)
 
Ik had vroeger een carbon absorbtiedemper op een Fazer 1000, daar kon je na een rit gewoon je hand op leggen.
Een rvs absorbtiedemper heb ik nooit gehad, wel rvs originele uitlaten op diverse motoren.
Op een Triumph tiger is die een kwartier na de rit nog gloeiend heet.
 
zal ook wel iets met de wanddikte te maken hebben denk ik.

Hoe dikker die is des te meer warmte die kan vasthouden des te meer au
 
Terug
Bovenaan Onderaan