S1000RR Deel 7

Iemand nog tips voor een setje hendels ? Koppeling/ rem

advies korte of lange versie , en welk merk ?
Ik heb korte handles gehad en heb ze snel weer vervangen door grotere exemplaren.
3D Rhombus vind ik mooi. Wel het deeltje die de schakelaar vd quickshifter indrukt overzetten van het originele handle. Zit met een kleine Torxschroef vast. :)
 
Die knipperlichten had ik persoonlijk mooi laten zitten, goed zichtbaar en eigenlijk voor fabrieksexemplaren niet groot.
Precies dit. Ik had ze op mijn 600RR destijds vervangen voor exemplaren die niet eens een steeltje hadden, maar als een soort knopje in de kuip zaten zegmaar. Nu waren de standaard knippers (+ houders) die daar op zaten ook wel achterlijk groot uitgevoerd, maar zo achteraf bekijkend had ik er beter toch ietwat zichtbaardere knippers voor in de plaats kunnen zetten. Het gaat uiteindelijk toch om je zichtbaarheid en dus veiligheid. Zal ook meespelen dat ik ondertussen 10 jaar ouder ben :P Maar de standaardknippers op de BMW zijn al mooi klein uitgevoerd, daar hoef ik persoonlijk niks aan te veranderen.
 
Goedendag ,

ik wil de spullen bestellen om een beurtje te geven aan de motor . nu las ik ergens dat als je een volledige akrapovic uitlaat heb dat je ook een kleinere / minder hoge olie filter nodig heb .

iemand daar ervaring mee ?

tevens is dit mijn lijstje tot nu toe , iemand toevoegingen of tips ?

motorolie en oliefilter
Castrol Power 1 Racing SAE 5W-40 OLIE 4L
KN-013 filter / mahle filter

bougies
LMAR9D-J NGK

Luchtfilter schoonmaken of vervangen
KN-006 luchtfilter

Koelvloeistof controleren of vervangen ( bijvullen )
Putoline coolant NF

Rem/koppelingvloeistof vervangen
DOT 4 hoeveel ml totaal ?

Voor Remblokken vervangen
Brembo SC

toevoeging aan de benzine welke het brandstofsysteem reinigt en veroudering van de benzine vertraagt;
Putoline Fuel Inject & Valve Cleaner
 
Goedendag ,

ik wil de spullen bestellen om een beurtje te geven aan de motor . nu las ik ergens dat als je een volledige akrapovic uitlaat heb dat je ook een kleinere / minder hoge olie filter nodig heb .

iemand daar ervaring mee ?

tevens is dit mijn lijstje tot nu toe , iemand toevoegingen of tips ?

motorolie en oliefilter
Castrol Power 1 Racing SAE 5W-40 OLIE 4L
KN-013 filter / mahle filter

bougies
LMAR9D-J NGK

Luchtfilter schoonmaken of vervangen
KN-006 luchtfilter

Koelvloeistof controleren of vervangen ( bijvullen )
Putoline coolant NF

Rem/koppelingvloeistof vervangen
DOT 4 hoeveel ml totaal ?

Voor Remblokken vervangen
Brembo SC

toevoeging aan de benzine welke het brandstofsysteem reinigt en veroudering van de benzine vertraagt;
Putoline Fuel Inject & Valve Cleaner

Ik zou geen K&N oliefilter monteren. De originele (mahle) filters filteren vaak beter en lekker minder snel. Luchtfilter zou ik ook de originele voor gebruiken, daar lopen de S1000's het beste mee......

Zelf ben ik geen fan van Castrol olie, de motorblokken die daarmee gesmeerd worden zijn vaak toch minder schoon inwendig dan wanneer je bijvoorbeeld Motul of Motorex gebruikt.....
 
Ik zou geen K&N oliefilter monteren. De originele (mahle) filters filteren vaak beter en lekker minder snel. Luchtfilter zou ik ook de originele voor gebruiken, daar lopen de S1000's het beste mee......

Zelf ben ik geen fan van Castrol olie, de motorblokken die daarmee gesmeerd worden zijn vaak toch minder schoon inwendig dan wanneer je bijvoorbeeld Motul of Motorex gebruikt.....

thanks ,
welke olie raad je dan precies aan ?
en waar kan ik de originele luchtfilter eventueel bestellen ?
 
thanks ,
welke olie raad je dan precies aan ?
en waar kan ik de originele luchtfilter eventueel bestellen ?

Ik smeer dit soort motoren met Motul 7100. Een origineel luchtfilter kun je bij de dealer of een motorzaak bestellen.

Je kan de motor ook smeren met Motul 300V, alleen is het dan raadzaam om de olie vaker te verversen. Daar zitten namelijk minder reinigende dopes in omdat het eigenlijk een race olie is.
 
Ik heb de castrol power rs racing er in.
5w 40

en qua oliefilter gewoon origineel en heb een full akra

luchtfilter ook origineel

remblokken idd de brembo rc
 
Valvoline 5W40 met alle keuren zoals JASO MA2 was vorige week voor €2,39 per liter in de aanbieding bij de Action. :+
Normaal is deze €3,99.

Vorig jaar drie keer ververst, mijn motor staat nogal veel stil en rij af en toe een avondje op Zandvoort. Dus hoog in toeren.
De motor in oktober 2018 gekocht, ververst in april 2019 - minder dan 500 kilometer na aankoop, in mei 250 kilometer (had niet geteld, maar het voelde tijd _O- ), weer na 250 kilometer en 400 kilometer later wegens een verhuizing en voorlopig geen tijd - maar wel een circuitdagen op komst in september. Het filter maar 1 keer vervangen, wel steeds uit laten druppelen.
Dus aan aandacht was er geen gebrek.
(Heb na een verkeerongeluk begin 2018 nog maar matig tijdsbesef) :+

Op www.motoroel100.de staat voor weinig ook de originele 5W40 olie van BMW (=Shell).
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_2020-02-21-10-05-32.png
 
Shell olie zou ik al helemaal niet gebruiken. Liever olie van een firma die zich echt toe legt op het produceren van motorfietsolie en geen aangepaste auto olie levert. (zoals Shell, BP/Castrol.....)
 
Shell olie zou ik al helemaal niet gebruiken. Liever olie van een firma die zich echt toe legt op het produceren van motorfietsolie en geen aangepaste auto olie levert. (zoals Shell, BP/Castrol.....)
Fuchs 10W60 zat in mijn Appie. :9
Ik heb de Valvoline 5W40 zelfs in mijn HP2, maar dat was enkel om met een dunne olie te spoelen na aankoop.
Alleen is die nu het meest gebruikt in de winter en heb ik er bij 3..8°C wel een goed gevoel bij.
In maart gaat de Motül 10W50 er in, die gebruik ik altijd al bij de GS..
 
60 km op dit moment 😂 het winter project is afgerond denk ik. Nu nog wachten tot het voorjaar.
Dan wil ik hem nog een keer op een testbank laten afstellen met de nieuwe ivm het full akra systeem.
 
60 km op dit moment 😂 het winter project is afgerond denk ik. Nu nog wachten tot het voorjaar.
Dan wil ik hem nog een keer op een testbank laten afstellen met de nieuwe ivm het full akra systeem.
Koop je ook elk jaar een andere? :+

Je hebt er al veel aan gedaan, en ook wat pech gehad. Maar een hobby mag wat kosten. ;)
 
Heb al wel heel wat motoren gehad: kawa zx7r, Yamaha r6 , fireblade , sp1 , Ducati 999s , yanaha R1, bmw r1200gs adventure , ktm superduke 990 , en nog een 6 tal enduro’s. Maar hoop dat ik hier nog een paar seizoenen mee doe
 
Heb al wel heel wat motoren gehad: kawa zx7r, Yamaha r6 , fireblade , sp1 , Ducati 999s , yanaha R1, bmw r1200gs adventure , ktm superduke 990 , en nog een 6 tal enduro’s. Maar hoop dat ik hier nog een paar seizoenen mee doe
Ik ga ook wel over de veertig verschillende :Y _O- (RSV4, S1000R, ZX-10R, ZX-10R, TL1000R(5x)..)

En ik zal je ook wel helpen om meer geld uit te geven. :+ ;)

Knipsel11.jpg

Thema.. koplampen!!!
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    222,1 KB · Weergaven: 8
  • Knipsel2.jpg
    Knipsel2.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 6
  • Knipsel3.JPG
    Knipsel3.JPG
    101,3 KB · Weergaven: 6
  • Knipsel4.jpg
    Knipsel4.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 6
  • Knipsel5.jpg
    Knipsel5.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 7
  • Knipsel6.jpg
    Knipsel6.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 8
  • Knipsel8.jpg
    Knipsel8.jpg
    177,6 KB · Weergaven: 7
  • Knipsel7.jpg
    Knipsel7.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 6
  • Knipsel9.jpg
    Knipsel9.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 5
  • Knipsel10.jpg
    Knipsel10.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 4
  • Knipsel12.jpg
    Knipsel12.jpg
    130,5 KB · Weergaven: 5
  • Knipsel13.jpg
    Knipsel13.jpg
    59,7 KB · Weergaven: 5
  • Knipsel14.jpg
    Knipsel14.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 6
Dat is toch niet zomaar te doen met de originele ecu daar heb je of hele dure zooi van bmw voor nodig of je moet de ecu laten aanpassen met een vrij programmeerbare chip of een powercommander er in zetten maar ik kan het fout hebben hoor.
Ik weet dat ze in de vs de ecu’s van de 2020 aanpassen zodat ze ze kunnen flashen Omdat ze daar een verschrikkelijke flatspot in het vermogen hebben ivm de emissie eisen daar dus het gaat niet zomaar.
 
toevallig iemand met een GS - 911 die de service interval zou kunnen resetten ?? omgeving rotterdam
en is er eventueel een alternatief voor de GS 911 ?

of beter gewoon bij de dealer laten resetten .

verneem graag van jullie :)
 
Dat is toch niet zomaar te doen met de originele ecu daar heb je of hele dure zooi van bmw voor nodig of je moet de ecu laten aanpassen met een vrij programmeerbare chip of een powercommander er in zetten maar ik kan het fout hebben hoor.
Ik weet dat ze in de vs de ecu’s van de 2020 aanpassen zodat ze ze kunnen flashen Omdat ze daar een verschrikkelijke flatspot in het vermogen hebben ivm de emissie eisen daar dus het gaat niet zomaar.
Wat is niet zomaar te doen?
toevallig iemand met een GS - 911 die de service interval zou kunnen resetten ?? omgeving rotterdam
en is er eventueel een alternatief voor de GS 911 ?

of beter gewoon bij de dealer laten resetten .

verneem graag van jullie :)
Mijn dealer in Barendrecht wilde hem alleen resetten als ze ook de beurt deden.
Ik had zelf de olie ververst... nou ja.. andere keer dan maar.

In het BMW 310 topic zag ik vorig jaar wel iemand met een apparaatje om zelf te resetten.
Moet ik even zoeken. :?
 
De ecu aanpassen op een ander uitlaatsysteem, hij is niet zomaar te flashen
Dus moet je of een powercommander monteren of de chip in de ecu laten vervangen of heel veel geld uitgeven om het met het bmw systeem te kunnen doen
 
Wat is niet zomaar te doen?
Mijn dealer in Barendrecht wilde hem alleen resetten als ze ook de beurt deden.
Ik had zelf de olie ververst... nou ja.. andere keer dan maar.

In het BMW 310 topic zag ik vorig jaar wel iemand met een apparaatje om zelf te resetten.
Moet ik even zoeken. :?

als je wilt graag :P

klopt die heb ik ook gebeld en ook houtrust .

overigens om je bougies te vervangen heb je dan een aparte sleutel / trekding ? nodig voor je bobine's ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan