S1000RR Deel 7

Vandaag rondje Zandvoort gedaan. ;)
Bekijk bijlage 1763939
Twee droge sessies die ook lekker gingen.
De derde nat met een achterwiel glippertje die waarschuwde het rustig aan te doen met remmen, vierde droog en weer even wennen.
De laatste werd hem helaas niet meer.
Regen en zwaardere buien op komst.
Toch weer genoten. :P
Heerlijk! Maarre, je ziet weinig door dat kuipruitje, niet? :P

Wij (Vriendin en ik) zijn afgelopen weekend op Raceway Venray geweest om daar wat te sturen. Mooi aan de techniek kunnen werken, enorm goed bevallen weer.
 

20 juni Brno, twijfels, twijfels, denk wel dat ik ga. Toevallig nog iemand die gaat?
 

20 juni Brno, twijfels, twijfels, denk wel dat ik ga. Toevallig nog iemand die gaat?
Dan zijn we op vakantie, ziet er overigens wel goed uit! Mooi circuit ook, al eens eerder geweest?

Alleen 3 Juni nog staan op Zolder, wel van plan nog ergens een dag bij te boeken, maar denk dat dit ook Zolder gaat worden i.v.m. afstand en gemak.
 
Heerlijk! Maarre, je ziet weinig door dat kuipruitje, niet? :P

Wij (Vriendin en ik) zijn afgelopen weekend op Raceway Venray geweest om daar wat te sturen. Mooi aan de techniek kunnen werken, enorm goed bevallen weer.
Wist niet dat daar ook met motoren gereden werd.
 
Wist niet dat daar ook met motoren gereden werd.
Het is niet knallen zoals op een normaal circuit, maar voor een beginner(?) echt ruim voldoende om te werken aan het trailbraken en je zithouding. Door het korte circuit en de doordraaiers heb je enorm veel tijd om bij te schaven. Je rijd op zo'n ochtend al gauw +40 rondjes daar.

Ohja, de banking is ook wel écht lekker! Blijkbaar de steilste toegankelijk voor circuitdagen in NL. hier, picdump van afgelopen Zaterdag. :+

Dit is overigens wel met instructeur, die reed ook op een RR en kon goed sturen. Weer een hoop geleerd, waren wel de snelste groep daar. Ga er vast nog eens terug, lekker in de buurt ook.
IMG_20220524_230247.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater jij hebt vaak die bandentests gepost toch? Toevallig ook gegevens over de Rosso IV corsa, welke bandenspanning koud word aangeraden op het circuit? Dacht dat Pirelli zo'n PDF had met hun assorti en bandenspanningen, maar die krijg ik dus niet meer gevonden.. :')

Edit; prachtig bandje wel, groeven ook een stuk dieper dan de SPV3.
IMG_20220530_092720_edit_2780950894510553.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Worldbeater jij hebt vaak die bandentests gepost toch? Toevallig ook gegevens over de Rosso IV corsa, welke bandenspanning koud word aangeraden op het circuit? Dacht dat Pirelli zo'n PDF had met hun assorti en bandenspanningen, maar die krijg ik dus niet meer gevonden.. :')

Edit; prachtig bandje wel, groeven ook een stuk dieper dan de SPV3.Bekijk bijlage 1766447
Je 'moet' internationaal naar bandenspanningen zoeken.
Op de laptop heb ik e.a. staan, maar daar ben ik nu niet.
Ik had alles in de cloud, maar die is van gratis na ruim vijftien jaar betaald geworden.
Floepers. Meer dan 60k aan foto's staan.
Even kijken wat ik nu kan vinden. ;)
 
Je 'moet' internationaal naar bandenspanningen zoeken.
Op de laptop heb ik e.a. staan, maar daar ben ik nu niet.
Ik had alles in de cloud, maar die is van gratis na ruim vijftien jaar betaald geworden.
Floepers. Meer dan 60k aan foto's staan.
Even kijken wat ik nu kan vinden. ;)
Ah geen probleem, goede tip. Kom net iets tegen van MCN, 2.4 warm voor én achter. Dan ga ik eens beginnen op 2.0-2.1 koud achter, kijken wat dat warm doet. SPV3 voorband eigenlijk nooit klagen met 2.1 koud.
 
Ah geen probleem, goede tip. Kom net iets tegen van MCN, 2.4 warm voor én achter. Dan ga ik eens beginnen op 2.0-2.1 koud achter, kijken wat dat warm doet. SPV3 voorband eigenlijk nooit klagen met 2.1 koud.
Ik weet je tempo niet.
De eerste sessie in de ochtend kan fris zijn.
Dan startte ik met de Rosso II nog wel eens op 2.5/2.5.
Bij warme dagen heb ik nog wel eens gemeten na de sessie en kwam ik op 3.1 achter uit. :o
Koud zou ik 2.3/2.3 doen, net als het advies bij de Rosso II/M9RR.
Bij heet asfalt en felle zon kan dat nog wat lager.
Er is nog geen mooie en lange vergelijkingstest volgens mij.
Maar je zit wel behoorlijk op het goede spoor.
Hier onder een stukje uit de Motoplus die ik van een vriend digitaal kreeg.
PSX_20220530_104739.jpg
 
Ik weet je tempo niet.
De eerste sessie in de ochtend kan fris zijn.
Dan startte ik met de Rosso II nog wel eens op 2.5/2.5.
Bij warme dagen heb ik nog wel eens gemeten na de sessie en kwam ik op 3.1 achter uit. :o
Koud zou ik 2.3/2.3 doen, net als het advies bij de Rosso II/M9RR.
Bij heet asfalt en felle zon kan dat nog wat lager.
Er is nog geen mooie en lange vergelijkingstest volgens mij.
Maar je zit wel behoorlijk op het goede spoor.
Hier onder een stukje uit de Motoplus die ik van een vriend digitaal kreeg.
Bekijk bijlage 1766456
Super, dat is waardevolle info, daar kan ik wel wat mee!
 
Super, dat is waardevolle info, daar kan ik wel wat mee!
Klein feestje om dat enthousiaste 'eerste test' verhaal te lezen. _O- ;)

Misschien vanmiddag M9RR banden op de motor zetten.
De extra wielen die ik voor slicks kocht hebben dit Metzeler rubber er op.
Die toch maar gebruiken met de huidige bandenprijzen. 8)7
Morgenmiddag twee korte sessies Zandvoort.
 
Klein feestje om dat enthousiaste 'eerste test' verhaal te lezen. _O- ;)

Misschien vanmiddag M9RR banden op de motor zetten.
De extra wielen die ik voor slicks kocht hebben dit Metzeler rubber er op.
Die toch maar gebruiken met de huidige bandenprijzen. 8)7
Morgenmiddag twee korte sessies Zandvoort.
Écht wel, kan niet wachten tot Vrijdag.
Hopelijk houd deze het langer uit dan de SPV3, die is wel erg duur als ik er 2 dagen mee doe.. :+

Een vriend van me rijd ook met de M9RR bandjes, is ook prima rubber en valt volgens mij in dezelfde categorie als de R4C.
Volgens mij sturen de Metzelers iets neutraler in.
 
Écht wel, kan niet wachten tot Vrijdag.
Hopelijk houd deze het langer uit dan de SPV3, die is wel erg duur als ik er 2 dagen mee doe.. :+

Een vriend van me rijd ook met de M9RR bandjes, is ook prima rubber en valt volgens mij in dezelfde categorie als de R4C.
Volgens mij sturen de Metzelers iets neutraler in.
Met vochtig weer zijn de Metzelers een fractie beter.
Maar dan vind ik toch niets te halen op het circuit.
Of het zou een race om positie moeten zijn.
Maar dat doe ik nog niet. O-)

Hopelijk morgen gelijk een goed gevoel op ander rubber dan de Rosso II.
Twee korte sessies is net niks om te wennen. :)
 
Geen idee wat ik aan het doen ben, maar drie setjes rimstriping voor zes velgen.
PSX_20220530_161048.jpg

Maar waar ga ik die apart en niet gebogen S1000RR logo's doen. :?
PSX_20220530_161128.jpg

Ik kan ze tussen de spaken doen. :?
De rimstriping overlapt zelf niet.
Dat is wel jammer.
 
Geen idee wat ik aan het doen ben, maar drie setjes rimstriping voor zes velgen.
Bekijk bijlage 1766557
Maar waar ga ik die apart en niet gebogen S1000RR logo's doen. :?
Bekijk bijlage 1766559
Ik kan ze tussen de spaken doen. :?
De rimstriping overlapt zelf niet.
Dat is wel jammer.
Normaal plak je die rechte op het bed, maar daar heb je al enorm grote stickers :P

Zou ze mooi in de kast gooien hehe.
 
Normaal plak je die rechte op het bed, maar daar heb je al enorm grote stickers :P

Zou ze mooi in de kast gooien hehe.
Dit zijn mijn andere velgen.
Die gaan nu door voor slicks denk ik.
Ik heb ook nog een set regenbanden. :)

Nu een setje M9RR met de nieuwe rimstriping. O-)
PSX_20220530_232132.jpg

Misschien plak ik die kleine stickers morgen nog op het velgbed of tussen de spaken. :Y

Wel lang bezig geweest vanavond.
De vorige keer fietste ik het wiel er zo in. 8)7
 
Laatst bewerkt:
Nou.. misschien de ABS sensor geraakt gisteren met klunzen want het lampje op het dashboard brand. O-)
En dan ook geen tractiecontrole denk ik. :?

Vanavond één sessie op Zandvoort kunnen rijden op een vochtige baan.
Het ging eigenlijk wel lekker.
Ik reed al snel uit een groepje alleen vooruit, en veel inhalen van andere rijders.
En dat met banden waar het siliconenlaagje nog aan de zijkanten zat.

Maar in één ronde gingen drie man op verschillende plekken onderuit. 8)7
Ambulance op de baan, dus rijtijd voorbij.
Maar ik hoop dat de schade bij ieder meevalt. :Y
 
Nou.. misschien de ABS sensor geraakt gisteren met klunzen want het lampje op het dashboard brand. O-)
En dan ook geen tractiecontrole denk ik. :?

Vanavond één sessie op Zandvoort kunnen rijden op een vochtige baan.
Het ging eigenlijk wel lekker.
Ik reed al snel uit een groepje alleen vooruit, en veel inhalen van andere rijders.
En dat met banden waar het siliconenlaagje nog aan de zijkanten zat.

Maar in één ronde gingen drie man op verschillende plekken onderuit. 8)7
Ambulance op de baan, dus rijtijd voorbij.
Maar ik hoop dat de schade bij ieder meevalt. :Y
Er was inderdaad weinig aan, na het verkennings/opwarmrondje en nog 1 rondje glibberen en glijden ben ik de pits ingedoken. Ik hou liever alles heel, het was echt glad en met een nieuw Race Attack achterbandje was het alleen maar beroerder...
 
Er was inderdaad weinig aan, na het verkennings/opwarmrondje en nog 1 rondje glibberen en glijden ben ik de pits ingedoken. Ik hou liever alles heel, het was echt glad en met een nieuw Race Attack achterbandje was het alleen maar beroerder...
Ik was me er niet bewust van dat jij nog kwam.
Meende je sinds 2016 niet meer gezien te hebben. 8)7
Op de enige RSV4 die er was???

Zonde van de rijtijd inderdaad.
Schaamranden van drie centimeter heb ik er nog wel afgereden die natte sessie. :)
PSX_20220531_214137.jpg

De ook nieuwe carbon blokken waren wel erg glad i.c.m. de gebruikte OEM remschijven.
20 km/u langzamer (245 km/u) rechtuit i.v.m. rustig wennen en dan nog moeten remmen tot in de Tarzan.
Pas elf juli weer rijden. :X O-) / luxe probleem.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan