S1000RR Deel 7

Veel plezier!
De eerste sessie rustig onder de 2:00, de tweede ging nog beter, maar weer geen benzine. 8)7
Ik had al vooraf twee liter extra getankt.
Dus motorstoring en er af de laatste twee, drie rondjes.
Vier liter maar opgehoogd naar zeven en weer testen. :+

Wel de hele dag frisjes en zo goed als elke sessie code rood.
De Rosso IV glibberen ook wel aardig de eerste ronde
Zowel insturen als op het gas achter.

Maar voor mijzelf was het gevoel de eerste twee sessies top na die eerste ronde. :9
 
:^
PSX_20230530_121802.jpg
 
Derde sessie er al snel af wegens teveel geluid.
De volgende keer is direct naar huis.
Ik zat achter een deelnemer die vrij langzaam de laatste bocht in ging en ik ben geen super sportieve inhaler.
Net even geen lekkere plek qua momentum.
Iets eerder of later was veiliger.
Dus er even achter (snelheid viel nog meer tegen op dat moment) een versnelling terug en bocht uit bwoooaaap!!
Niet meer doen dus. O-)
 
Vanmiddag is rustig verlopen zonder storingen.
Op naar Assen volgende week.
Dan hopelijk met ook droog weer en slicks.
Al gaf de Pirelli Rosso Corsa IV ook geen krimp, maar wil het ook proberen en een tandje bij geven.

Thuis gelijk al even de olie ververst.
PSX_20230530_194446.jpg

Morgen de remvloeistof vervangen en blokken checken. 8-)
 
Gisteren op Assen geweest, eerste sessie 1,5 rondje en toen een rode vlag.
Rest van de sessies alleen nog een paar gele vlaggen dus wat dat betreft goed.
Zithouding en de bochten nemen op de goede manier ging niet lekker pas de laatste sessie ging het beter en toen ook een 1.54,4 gereden maar nog niet de 1.53 die ik heb staan verbeterd, ik rij gewoon te weinig vrij en op Assen.
 
Gisteren op Assen geweest, eerste sessie 1,5 rondje en toen een rode vlag.
Rest van de sessies alleen nog een paar gele vlaggen dus wat dat betreft goed.
Zithouding en de bochten nemen op de goede manier ging niet lekker pas de laatste sessie ging het beter en toen ook een 1.54,4 gereden maar nog niet de 1.53 die ik heb staan verbeterd, ik rij gewoon te weinig vrij en op Assen.
1.54 teken ik voor volgende week. :9
Alles daar boven is minder geslaagd. :+
Op slicks gereden of op de M9RR?
 
Gisteren twee sessies Zandvoort met de laatste iets ingekort. :)
De motor begon ook in te houden tussen 8-12 k de laatste ronde.
Dus de rode vlag kwam nu wel uit want vijftig meter van de pomp viel de motor helemaal uit. :+
Dus misschien te weinig benzine.
Was al op reserve gestart de tweede sessie. O-)
(Verbruik hoger dan ooit :? )

Hier van de Vodafone naar de Audi-S.
Bekijk bijlage 1884106
Weer wat sneller dan de vorige keer na de valpartij, maar een seconde langzamer dan de allereerste keer dit jaar.
En dat met nu een goed werkende quickshifter en blipper. :P :]

Dinsdag weer wat echt ritme pakken schat ik.
Bekijk bijlage 1884105
Sfeerplaatje onderweg. :)

Vraagje Worldbeater, heb jij onder aan de voorzijde die kunststof afdekplaat (of hoe je dat ding ook maar noemt verwijderd om zo de voorste spanbanden om de onderste kroonplaat te krijgen?
 
1.54 teken ik voor volgende week. :9
Alles daar boven is minder geslaagd. :+
Op slicks gereden of op de M9RR?
Op Bridgestone slicks
Had in het begin trouwens ook best wat beweging bij hard remmen maar toen bleek dat mijn drukmeter tov een geijkte 0,2 te weinig aan gaf dus iets lucht er bij en toen ging het beter.
Banden zagen er top uit trouwens.
 
Vraagje Worldbeater, heb jij onder aan de voorzijde die kunststof afdekplaat (of hoe je dat ding ook maar noemt verwijderd om zo de voorste spanbanden om de onderste kroonplaat te krijgen?
Hier lukt het ook maar net, maar ze kunnen er tussendoor inderdaad wat Balkbiker zegt.
Ik heb wel iets spanning met vastzetten, maar er buigt niets.
En voor het definitief aantrekken de spanband van de onderste kroonplaat-torx kop afhalen uiteraard.
Korte routing pakken / binnenbocht. :)
Vorig jaar had ik ook ruzie met de stuurdemper, maar verkeerde routing van de spanband en andere aanhanger.
(Met een inrijklem waren de spanbanden daar ook maar extra , er zat geen voorziening voor spanbanden)
Nu zitten bij de For-One zitten de ogen bijna perfect.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet ik nog eens goed kijken want in mijn beleving is er helemaal geen ruimte? Niet dat ik hem op mijn trailer daar ook vast moet zetten maar toch.
Achterzijde vork/kroonplaat er van onderaf omhoog steken en dan bovenlangs rechtsom de vork, voorzijde vork door de gleuf naar beneden. :)
En even op de bouten letten dat hij er niet op blijft liggen met aantrekken.
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat Henk en ik erg dicht bij je in de buurt zijn geweest afgelopen zondag op de weg terug vanuit de Eifel. Onze terugweg komt op stukken aardig overeen met die van jou. Wel behoorlijk wat snelweg gedaan zo te zien?
Breda - Aken via de snelweg, en toen binnendoor m’n rondje gereden, en terug bij Aken weer de snelweg op naar huis. Ik had geen zin meer om helemaal binnendoor naar huis te rijden. In totaal zo’n 340 km snelweg en 300 km binnendoor, dus dat is mooi in evenwicht.
 
Breda - Aken via de snelweg, en toen binnendoor m’n rondje gereden, en terug bij Aken weer de snelweg op naar huis. Ik had geen zin meer om helemaal binnendoor naar huis te rijden. In totaal zo’n 340 km snelweg en 300 km binnendoor, dus dat is mooi in evenwicht.
2 jaar geleden terug uit het zwarte woud, 700 km waarvan 120km snelweg (Maastricht - Uden), dat vind ik in evenwicht. :+

Maar inderdaad snelweg is killing, lang in dezelfde houding. Je hebt nu weer een M zadel? Daar klaagt iedereen toch over dat die hard zijn?
 
Het gaat nergens over, maar ik werd even blij van schoonmaken. 8)7
PSX_20230601_134159.jpg

Nu kan je weer zien dat het carbon velgen zijn. :P
Sinds april heel wat regen en de grindbak gehad.

Bandjes op spanning (1.9 bar achter was niet goed :+ ) en vanmiddag wat openbare weg kilometers maken.
Mijn neefje @60 km verderop wil graag achterop naar een herdenking @50 km.
Neefje is 22.

Ik heb al gezegd dat het wat spartaans zitten gaat worden achterop. O-) O-)
 
2 jaar geleden terug uit het zwarte woud, 700 km waarvan 120km snelweg (Maastricht - Uden), dat vind ik in evenwicht. :+

Maar inderdaad snelweg is killing, lang in dezelfde houding. Je hebt nu weer een M zadel? Daar klaagt iedereen toch over dat die hard zijn?
Zadel is redelijk hard, maar dat is niet zozeer het probleem: had meer last van m’n hamstrings, maar de heenreis en het rondje Eifel gingen probleemloos. Het waren echt de laatste loodjes.
 
Ik had mijn slick achterband verwacht vandaag.
Maar de notificatie met tracking code die ik gisterochtend kreeg is nog steeds niet verwerkt door de vervoerder.
Het zal er om spannen morgen.
(Bestel dan op tijd.. ja.. dit loopt al sinds 13 september 2022 :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan