S1000RR Deel 7

Eeh.. heb jij die grijze S1000RR? :)

Ik keek alleen na de laatste bocht op de teller, bij een goede flow rond de 120 km/u, maar vaker verprutste ik die nog. :+

De BMW is met 1-2 weken klaar.
Dit valt daar natuurlijk ook net in een drukke periode.
Maar voorlopig kan ik mijn hand nog niet gebruiken.
Mijn vriendin denkt pas na 4-6 weken, maar ik ga hier ook nog even langs het ziekenhuis naar de trauma chirurg.
Net bij de huisarts vandaan.

Verder nog een kneuzing in de kin, beide polsen en onderbeen.
En wat vlekjes op beide armen.

Vooral dik onder de ellebogen. ;)
Bekijk bijlage 1986152
De "Y I" calligrafie komt van mijn brace.
Is een beetje scherp ding.
Heb mij ook in het gezicht gesneden. :')
En hoe ben je er zelf onder? Kun je niet wachten om weer op te stappen of moet je er nog even niet aan denken?

Sterkte in ieder geval 💪💪💪
 
Eeh.. heb jij die grijze S1000RR? :)

Ik keek alleen na de laatste bocht op de teller, bij een goede flow rond de 120 km/u, maar vaker verprutste ik die nog. :+

De BMW is met 1-2 weken klaar.
Dit valt daar natuurlijk ook net in een drukke periode.
Maar voorlopig kan ik mijn hand nog niet gebruiken.
Mijn vriendin denkt pas na 4-6 weken, maar ik ga hier ook nog even langs het ziekenhuis naar de trauma chirurg.
Net bij de huisarts vandaan.

Verder nog een kneuzing in de kin, beide polsen en onderbeen.
En wat vlekjes op beide armen.

Vooral dik onder de ellebogen. ;)
Bekijk bijlage 1986152
De "Y I" calligrafie komt van mijn brace.
Is een beetje scherp ding.
Heb mij ook in het gezicht gesneden. :')
Een beetje off-topic, maar rijd je met een airbag of is dit een normaal 1 of 2 delig leren pak?
Want met zo'n schuiver, lees al wat langer hier mee, ziet het er nog "relatief" gezien goed uit qua schade aan jezelf.
 
Yesss, dat is ook zo. Blijf je nog in Alcarras? Of alweer op de terugweg?
Helaas had ik erg uitgekeken naar de vier dagen tussen de weekenden en dan na komend weekend met mooie tijden naar huis te gaan.

Ik heb de vlucht al in het ziekenhuis geboekt.
Tijdens het wachten bij de Röntgen afdeling.
In de ambulance hobbelde het teveel om de betaling uit te voeren. :+

Zo kon ik dinsdagochtend ook al de motor bij Ahnendorp zetten nu de drukke zomer op de deur klopt. ;)
 
En hoe ben je er zelf onder? Kun je niet wachten om weer op te stappen of moet je er nog even niet aan denken?

Sterkte in ieder geval 💪💪💪
Ik wil natuurlijk (toch?) direct weer rijden maar met twee gekneusde schouders, ellebogen en polsen, een aantal vingers en een luxatie in de middelvinger kan ik die niet buigen.
Anders had ik thuis ook wel een ritje gemaakt op de R3.
Of was ik gewoon in Spanje gebleven met een andere motor.

Deze unieke week en aankomend weekend is allemaal erg zonde.

Vrijdag naar de trauma chirurg.
Maar is meer voor de vorm en het thuisfront geruststellen.
Het gaat top en heeft gewoon rust nodig. :t
 
Laatst bewerkt:
Komt nooit meer goed met Worldbeater :+8-)
Dat zei mijn vriendin ook al. :+
PSX_20240320_215805.jpg

Maar ze draaide wel bij.
PSX_20240320_215900.jpg
 
Een beetje off-topic, maar rijd je met een airbag of is dit een normaal 1 of 2 delig leren pak?
Want met zo'n schuiver, lees al wat langer hier mee, ziet het er nog "relatief" gezien goed uit qua schade aan jezelf.
Gewoon een 1 delig pak van IXS met een hele goede losse rugbeschermer.
Mijn eigen airbags hebben wel geholpen. :+

Ik heb dit jaar een opvolger van een ander merk gekocht in de BMW kleuren en ook meegenomen naar Spanje maar nog niet gedragen.
De mannen die vrijdag mijn motor en spullen hebben ingepakt zeiden dat mijn nieuwe pak bizar licht is.
Dus ik ga snel weer een nieuwe IXS bestellen.
De bescherming is daar vast beter.

Bocht zes op Alcarras is inderdaad een bizarre plek om te vallen.
Het duurde lang en hard; lang en snel over het asfalt, omhoog over de curbstones, ver en diep de grindbak in. Bij elk onderdeel om de as gerold.
Niet meer letsel is een wonder.
 
Laatst bewerkt:
Een beetje off-topic, maar rijd je met een airbag of is dit een normaal 1 of 2 delig leren pak?
Want met zo'n schuiver, lees al wat langer hier mee, ziet het er nog "relatief" gezien goed uit qua schade aan jezelf.
Een airbag pak beschermt hier ook niet denk ik?
PSX_20240320_234455.jpg

Beide ellebogen zijn geraakt.
 
Een airbag pak beschermt hier ook niet denk ik?
Bekijk bijlage 1986632
Beide ellebogen zijn geraakt.
Ligt eraan denk welk merk en soort airbag. En het geld dat je er uiteraard voor over zou hebben.

Alpinestars heeft de tech air 10, Alpinestars Tech-Air 10 Race airbagsysteem | Tenkateshop.com

En die gaat als beschermende laag in ieder geval compleet over de armen.

Maar tegen rollen/klappen op de ellebogen kan je inderdaad niet veel beschermen.

Beterschap in ieder geval
 
Ligt eraan denk welk merk en soort airbag. En het geld dat je er uiteraard voor over zou hebben.

Alpinestars heeft de tech air 10, Alpinestars Tech-Air 10 Race airbagsysteem | Tenkateshop.com

En die gaat als beschermende laag in ieder geval compleet over de armen.

Maar tegen rollen/klappen op de ellebogen kan je inderdaad niet veel beschermen.

Beterschap in ieder geval
Nou ... er gaat een stofje over je armen. Maar geen ballonnetje als je valt. Of heb jij andere info (serieuze vraag).
[edit] Spuit 11 opmerking. Zag na plaatsing pas dat @MTFDarkEagle dit ook al had opgemerkt.
 

Bijlagen

  • 1711013818278.png
    1711013818278.png
    158,7 KB · Weergaven: 0
Een beetje off-topic, maar rijd je met een airbag of is dit een normaal 1 of 2 delig leren pak?
Want met zo'n schuiver, lees al wat langer hier mee, ziet het er nog "relatief" gezien goed uit qua schade aan jezelf.
Ik heb sinds kort een tech air 10 en die heb ik vooral gekocht voor een eventuele highsider of wanneer ik ergens tegenaan zou knallen.

Het vervelende aan de bocht waar WF is neergegaan is dat er hoge kerbs liggen die je lanceren. Als die er niet lagen schuif je zo in de grindbak en valt het wel mee. Een andere man met een R1 ging met nog hogere snelheid in diezelfde bocht eraf en zijn motor tolde meerdere keren. Die was ook echt van voor tot achter kapot.
 
Ik dacht dat airbagpakken tegenwoordig wel de standaard waren... Ik heb voor dit seizoen ook maar een Dainese D-air Misano aangeschaft. Hoop het niet nodig te hebben maar als er dan een keer een nare crash komt met letsel dan heb ik in elk geval niet bespaard op het materiaal 😅
 
Het airbag gedeelte wat op de armen zit van een techair10 gaat tot een stukkie onder de schouders, niet de hele arm.
Dat is 'gewoon' een onderpak.
Kijk, die informatie kon ik niet even snel vinden.
Onderpak beschermt uiteraard ook al iets, maar is geen volledig leren pak wat je erover draagt.

Desalniettemin zal het tegen botsingen dan niet helpen als er geen airbag gedeelte zit.
 
Ik heb sinds kort een tech air 10 en die heb ik vooral gekocht voor een eventuele highsider of wanneer ik ergens tegenaan zou knallen.

Het vervelende aan de bocht waar WF is neergegaan is dat er hoge kerbs liggen die je lanceren. Als die er niet lagen schuif je zo in de grindbak en valt het wel mee. Een andere man met een R1 ging met nog hogere snelheid in diezelfde bocht eraf en zijn motor tolde meerdere keren. Die was ook echt van voor tot achter kapot.
Ik wil de datalogger dan wel zien wie het record heeft. :+

Hij was wel iets van twee dagen eerder??
(En dat deed hij vaker op de eerste dag hoorde ik uit betrouwbare bron)
 
Ik sta gewoon ingedeeld in groep vier op Alcarras zie ik nu in de groepsapp. :')
 
Maar jij bent ook gewoon loeisnel jongûh :+
Nou die 3A was vervelend, dat haalde de flow er wel uit.
Ik wilde voor een volgende keer al gaan reclameren. _O-
Inhalen op een nieuw circuit met hobbels naast de ideale lijn lag me nog niet zo
Dat had morgen ineens heel anders kunnen zijn. ;)

Maar ja.. wat als..
We hebben het niet gehaald.
 
Nou die 3A was vervelend, dat haalde de flow er wel uit.
Ik wilde voor een volgende keer al gaan reclameren. _O-
Inhalen op een nieuw circuit met hobbels naast de ideale lijn lag me nog niet zo
Dat had morgen ineens heel anders kunnen zijn. ;)

Maar ja.. wat als..
We hebben het niet gehaald.

Maar je weet wat ze zeggen hè. Je moet wel de finish behalen om punten te scoren ;-)

Je staat wel uitgebreid op de foto:
Bestel Foto's: Groep 3A 17-03-2024
 
Maar je weet wat ze zeggen hè. Je moet wel de finish behalen om punten te scoren ;-)
Zeker.
Ik had het idee opbouwend te rijden met de aankomende (huidige) drie dagen in het achterhoofd.
Hou het heel. ;)
Dan de nieuwe banden en de remblokken van Baldbiker / Gerard er in.
Voor bocht drie had ik enorme last van fading.
Heb er wel nog een gedeeltelijke sessie mee gereden op de derde dag wat veel beter voelde maar die eerste sessie voortijdig afgebroken omdat de concentratie verminderde.
De tweede sessie daarna dus al de eerste ronde onderuit. :o

Maar misschien is drie dagen toch te veel met mijn NAH/cognitieve beperkingen.
Was zaterdag al niet uit eten gegaan met iedereen uit de pitbox om prikkels te vermijden.
(En wat klaagden ze de volgende dag ook over het restaurant _O- ;) )

De volgende keer misschien standaard de derde dag wat sessies skippen voor meer concentratie.
Dat had ik in Cartagena ook al gedaan.
De open pitlane van een uur reed ik steeds maar vier, vijf rondjes.
Daarna de eigen sessie twintig minuten.

Op de eerste dag stoppen met mijn medicatie was ook niet handig. :+
Eigen schuld.
Je staat wel uitgebreid op de foto:
Bestel Foto's: Groep 3A 17-03-2024
Owww ik ga later kijken.
Wist al niet waar ze stonden. :t

Hoe was Val de Vienne? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan