S1000RR Deel 7

Carbon patronen zijn zo 2015. :+

Zelf een motor gehad met alles carbon, ook het subframe.
Alle kuipdelen af fabriek wit gespoten.
Wat ik eerst niet begreep (bouwjaar 2009).

@hans zx 10 zijn Kawa.
Met een streepje carbon tussen het kleurenschema wel. ;)
 
Carbon patronen zijn zo 2015. :+

Zelf een motor gehad met alles carbon, ook het subframe.
Alle kuipdelen af fabriek wit gespoten.
Wat ik eerst niet begreep (bouwjaar 2009).

@hans zx 10 zijn Kawa.
Met een streepje carbon tussen het kleurenschema wel. ;)
IMG_2153.jpeg
IMG_2154.jpeg
 
Hey, weet iemand of er een shark sticker set bestaat voor een 2010 model? Zoiets dus…
Is dat een sticker set eigenlijk of volledige onderdelen? Iemand?
 

Bijlagen

  • IMG_1994.png
    IMG_1994.png
    510,1 KB · Weergaven: 0
Hey, weet iemand of er een shark sticker set bestaat voor een 2010 model? Zoiets dus…
Is dat een sticker set eigenlijk of volledige onderdelen? Iemand?
Op Ali verkopen ze kuipensets met deze print. Misschien zijn er ook wel stickersets.

Voila (1minuut googelen ;))

IMG_0858.png
 
Bijkomend, ik heb een 2010 S1000RR op het oog met 22000 km. Ziet er op foto fantastisch uit en ik ga zondag ek hem in werkelijkheid zien. Is er iets speciaal waar ik moet op letten? Slijtage onderdelen die gevoeliger zijn bv? Iets anders? Bedankt alvast!
Vraagprijs is 8000 euro. Realistische prijs? (Woon in België)
 
De huidige tweedehands prijzen. -O-

2008 ZX-10R in 2014 verkocht voor €6.000,00.
2009 RSV4 in 2016 verkocht in 2015 voor €6.500,00.
Beiden schadevrij en gekocht voor €8.500,00.
De Kawa drie jaar gehad.

Mijn S1000RR'14 was 11.500 in 2018.
Verkocht voor €6.000 in 2022.
Wel een keertje in de grindbak gelegen maar weer hersteld met niet originele kuipen.
 
Bijkomend, ik heb een 2010 S1000RR op het oog met 22000 km. Ziet er op foto fantastisch uit en ik ga zondag ek hem in werkelijkheid zien. Is er iets speciaal waar ik moet op letten? Slijtage onderdelen die gevoeliger zijn bv? Iets anders? Bedankt alvast!
Vraagprijs is 8000 euro. Realistische prijs? (Woon in België)
€7.500 klinkt al beter :+ en moet binnen bereik liggen?
Natuurlijk dealer onderhoud met afgestempelde boekjes of andere bewijzen.
Het oermodel mag in ieder geval een goede check krijgen, even de kop open en de nokkenassen en kleppen checken (ca. 650,00).
 
Damn! Ok bedankt voor de tip ivm extra kosten. Bereik is geen probleem maar wil mijn geld nu ook niet wegsmijten… Het is in elk geval geen circuit machine, dus heeft nog niet zoveel afgezien… 7500 zou leuk zijn. Ga inzetten op 7000 op daar te geraken…
Is wel de eerste s1000rr ooit, toch kwa bouwjaar. Dus veel zakken gaat die toch niet meer doen?
 
Van het weekend de nieuwe bandjes gemonteerd en meteen de remblokjes meegenomen. Zo, die waren echt aan vervanging toe.

Nu klaar voor het seizoen. 8-)
IMG_2792.jpegIMG_2791.jpeg
 
Damn! Ok bedankt voor de tip ivm extra kosten. Bereik is geen probleem maar wil mijn geld nu ook niet wegsmijten… Het is in elk geval geen circuit machine, dus heeft nog niet zoveel afgezien… 7500 zou leuk zijn. Ga inzetten op 7000 op daar te geraken…
Is wel de eerste s1000rr ooit, toch kwa bouwjaar. Dus veel zakken gaat die toch niet meer doen?
De afschrijving is inderdaad wel op een laag pitje komen te staan. :Y
 
Wat is dat voor een grof en diep profiel?
En welke blokken? Just curious. ;)
Dat zijn de S23’s, ze lijken echt een serieus diep profiel te hebben. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen. Als ik de verhalen mag geloven moeten ze meer dan prima zijn. Ze lijken wel echt hoog als ik de rand vd band zo bekijk. Heb er nog niet mee kunnen rijden.

En heb altijd de brembo RC’s, bestel ze via Omnia, ben er tevreden over:t.
 
Dat zijn de S23’s, ze lijken echt een serieus diep profiel te hebben. Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen. Als ik de verhalen mag geloven moeten ze meer dan prima zijn. Ze lijken wel echt hoog als ik de rand vd band zo bekijk. Heb er nog niet mee kunnen rijden.

En heb altijd de brembo RC’s, bestel ze via Omnia, ben er tevreden over:t.
Ik dacht al in die hoek van de banden. :Y
De S22 is goed getest, deze moeten weer beter zijn.
Rij je veel openbare weg kilometers?

Ik denk dat die kwaliteit blokken af fabriek in mijn Stylema zaten.
 
Ik heb er sinds zondag een ZX-6R bij voor op de openbare weg.
Maar 13 mei Zandvoort is een restrictie dat er geen PR onder de 2.00 mee doen.
Er is alleen groep 1-3.
IMG-20231231-WA0018(4).jpg

Dus dan gaat die een keer het circuit zien
Staat op redelijk nieuwe S22 banden.
Voor nog een siliconenrand van twee centimeter.

En een beetje voorzichtig aan.
Het potentieel zit er natuurlijk wel in.
Maar 30 mei op vakantie naar The Isle Of Man.
Heel houden. ;)

(En 25 april naar het RDW om in te voeren :X )
 
Laatst bewerkt:
@Barttt
Wanneer ga je er het circuit mee op?
Ik heb ook een setje s23 onder mijn BMW gedraaid.
Ik heb zitten twijfelen, weer de m9rr die er standaard op zat of de s23 en toch weer voor de metzeler gekozen.
Die zit er nu al bijna 9000km op waarvan een paar x voorrijden en een paar vrije sessies op Zandvoort met de club waar we op profiel banden moeten rijden en ze zijn nog niet op en heb geen moment een slippertje gehad.
 
Ik dacht al in die hoek van de banden. :Y
De S22 is goed getest, deze moeten weer beter zijn.
Rij je veel openbare weg kilometers?

Ik denk dat die kwaliteit blokken af fabriek in mijn Stylema zaten.
Afgelopen jaar bijna niets, maar de vrouw heeft een nieuwe tourmotor gekocht, dus ik reken op wat meer ritten dit seizoen. De medium compounds met profiel tijdens kouder weer bevielen me persoonlijk niet zo op straat. Je merkt dat ze niet op temperatuur komen.

Volgens mij zijn die S22’s ook al erg goed. Veruit de meeste raden ze aan in het hypersport segment.

Ik ben toen over gestapt van straatblokken naar deze toen ik enorm last had van fade tijdens de allereerste sessies op deze motor. Ook de vloeistof meteen meegepakt naar die LCF600, geen problemen meer gehad en ben eigenlijk wel content met de huidige remkracht. Ook wel consistent totdat ze richting de 2mm gaan.

@Barttt
Wanneer ga je er het circuit mee op?
Ik heb ook een setje s23 onder mijn BMW gedraaid.
En super! De eerst volgende staat nu pas eind Mei. Heb afgelopen week een onverwachte dag op Zolder gehad, maar dit was nog met de conti’s. Wanneer heb jij je eerste dag ermee staan? Ben benieuwd naar jouw ervaring.

Ik heb zitten twijfelen, weer de m9rr die er standaard op zat of de s23 en toch weer voor de metzeler gekozen.
Die zit er nu al bijna 9000km op waarvan een paar x voorrijden en een paar vrije sessies op Zandvoort met de club waar we op profiel banden moeten rijden en ze zijn nog niet op en heb geen moment een slippertje gehad.
Volgens mij zitten alle A merken dicht bij elkaar mbt grip etc. Op de tests van motorrad kwamen de m9rr en de s22 ook vrijwel gelijk uit de tests. En 9000dkm is wel serieus lekker, denk dat ik dit seizoen wel doorkom met de voorband, achterbandje zal midden van het seizoen nog eens vervangen moeten worden gok ik. Heb nu eens bridgestones gemonteerd omdat deze mij aangeraden werden. Inmiddels al een hoop merken en type gehad, dus ben erg benieuwd hoe ze mij gaan bevallen. Tevens ook de overstap gemaakt naar een 200/55 band, zoals laatst hier al eens geïnformeerd :t .

We hebben nog 4 dagen staan dit jaar, waarvan ergens Juli naar Hockenheim. Iemand daar eens geweest? IDM layout.
 
Ik had met de M9RR wel een achterwiel wat sneller uitbrak op het gas onder hellingshoek dan met de Corsa Rosso II of IV.
Dat verweet ik het profiel maar dat blijft gissen.
De Pirelli's hebben wat meer slick achtige zijkanten (SC3).

De balans van mijn '14 toen was gewoon top en beter dan de '19 daarna.
De voorkant geeft weinig vertrouwen.
Misschien is die eind van de week klaar.
Nu met Öhlins cartridges en schokbreker. O-)

De conventionele vering van de oude leek mij beter dan de electronische.
Dus weer over op analoog.
Vooruitgang. :+
 
Het is al een wat ouder model en misschien een tussenpaus. :)

De vier opties die ik nieuw wilde kopen zijn nog niet op de markt.
(Een minder sportieve Triumph Daytona 660, Honda CBR650, Moto Morini 750 sport of de wel sportieve high-tech CF Moto 500 viercilinder)

De eerste komt misschien eind april, de tweede mei/juni als het CBR de e-clutch goed keurt en nummer drie en vier pas in 2025. O-)

Maar ik ben met deze zeer zeker in mijn nopjes.
Voel 'verbaast' echt een band. :+
Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!
 
Laatst bewerkt:
Het is al een wat ouder model en misschien een tussenpaus. :)

De vier opties die ik nieuw wilde kopen zijn nog niet op de markt.
(Een minder sportieve Triumph Daytona 660, Honda CBR650, Moto Morini 750 sport of de wel sportieve high-tech CF Moto 500 viercilinder)

De eerste komt misschien eind april, de tweede mei/juni als het CBR de e-clutch goed keurt en nummer drie en vier pas in 2025. O-)

Maar ik ben met deze zeer zeker in mijn nopjes.
Voel 'verbaast' echt een band. :+
Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!
Is de R3 er uit, of is de ZX6R erbij?
 
Is de R3 er uit, of is de ZX6R erbij?
Ja, de R3 is donderdag opgehaald.
Er kwam een liefhebber vragen die ik het gunde.
Bomvol goodies zouden sommige verkopers zeggen. Behoorlijk aangepast. ;)
De zes is nog iets goedkoper incl. RDW keuring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan