S1000RR Deel 7

O bij een maat van mij zijn 2012 na bij madracing geweest te zijn alleen maar storingen en niet meer kunnen rijden, nu al vanaf juni vorig jaar bezig om hem weer rijdend te krijgen, nu staat hij bij het bedrijf waar madracing de ecu’s laat ombouwen en hij heeft zelf al de draadboom en een paar sensors vervangen niets hielp.
Dus €s lichter en nog steeds niets.

Ja, dat was bij hem ook, na de tuning gingen verschillende sensoren in de stress en zijn deze meerdere keren vervangen.
Quickshifter die ineens niet meer werkte, uitvallen van de motor en dan wil ik het nog niet eens over de communicatie hebben tussen klant en bedrijf.
Ze gaven alles en iedereen de schuld behalve zich zelf.

Voor een BMW specialist zo als hij zich noemt kon hij vrij weinig doen om het probleem op te lossen.
De originele software terugzetten haalde ook niets meer uit;(
 
Ja, dat was bij hem ook, na de tuning gingen verschillende sensoren in de stress en zijn deze meerdere keren vervangen.
Quickshifter die ineens niet meer werkte, uitvallen van de motor en dan wil ik het nog niet eens over de communicatie hebben tussen klant en bedrijf.
Ze gaven alles en iedereen de schuld behalve zich zelf.

Voor een BMW specialist zo als hij zich noemt kon hij vrij weinig doen om het probleem op te lossen.
De originele software terugzetten haalde ook niets meer uit;(
Maar hoe is het nu opgelost dan, nieuwe ecu of zo
 
O bij een maat van mij zijn 2012 na bij madracing geweest te zijn alleen maar storingen en niet meer kunnen rijden, nu al vanaf juni vorig jaar bezig om hem weer rijdend te krijgen, nu staat hij bij het bedrijf waar madracing de ecu’s laat ombouwen en hij heeft zelf al de draadboom en een paar sensors vervangen niets hielp.
Dus €s lichter en nog steeds niets.
Nou, dan zullen ze ondertussen ervaring genoeg hebben hoe het niet moet. _O- :X ;)
 
Maar hoe is het nu opgelost dan, nieuwe ecu of zo
Ze kwamen met een of onder lul verhaal dat er geen originele ecu in de motor zou zitten terwijl de fiets gekocht was als volledig standaard.
Vervolgens is mijn maatje terug gegaan naar het bedrijf waar hij de motor gekocht had.
Na het plaatsen van de nieuwe ecu liep de motor nog steeds beroerd en was die het zat en heeft de motor teruggebracht naar de dealer, ze geld terug gekregen en wat anders gekocht.
 
Ze kwamen met een of onder lul verhaal dat er geen originele ecu in de motor zou zitten terwijl de fiets gekocht was als volledig standaard.
Vervolgens is mijn maatje terug gegaan naar het bedrijf waar hij de motor gekocht had.
Na het plaatsen van de nieuwe ecu liep de motor nog steeds beroerd en was die het zat en heeft de motor teruggebracht naar de dealer, ze geld terug gekregen en wat anders gekocht.

Dus de dealer is degene die de lul is omdat de klant er iemand aan heeft laten werken die er klaarblijkelijk geen verstand van had?
 
Dus de dealer is degene die de lul is omdat de klant er iemand aan heeft laten werken die er klaarblijkelijk geen verstand van had?
Madracing noemt zich De Bmw specialist:) kraakt bijna elke andere tuner af omdat ze volgens zijn zeggen Old Fasion werken.🤷‍♂️

De korte versie van een lang verhaal (want de motor heeft bijna 7 mnd bij Madracing gestaan).
Motor is verkocht als standaard, na afstellen Madracing begonnen de problemen, Madracing kon het niet oplossen omdat volgens hun er geen originele ecu inzat, de dealer een nieuwe ecu opgestuurd, maar Madracing kon hem steeds niet goed krijgen dus hij de motor weggehaald bij madracing en overeengekomen de motor in te ruilen. Hoe de dealer en Madracing het verder hebben opgelost geen idee. Hij had de motor 9 maand in bezit waarvan hij 7 maanden niet heeft kunnen rijden omdat die motor bij madracing stond. Financieel ga je er altijd op achteruit maar hij was de ellende zat

Het is een heel getrouw trek geweest, gelukkig goed voor hem afgelopen.
 
Nou dan hoop ik voor mijn maatje dat het nog goed komt.
Maar een niet originele ecu lijkt me niet, zij passen hem namelijk aan of laten hem aanpassen om er in te kunnen komen.
Als die niet origineel zou zijn had echt wel iemand daar een opmerking over gemaakt lijkt me en niet achteraf als het niet goed gaat.

Dan had ik achteraf nog wel van de dealer willen weten of zij hem goed hebben gekregen en hoe.
 
Nou dan hoop ik voor mijn maatje dat het nog goed komt.
Maar een niet originele ecu lijkt me niet, zij passen hem namelijk aan of laten hem aanpassen om er in te kunnen komen.
Als die niet origineel zou zijn had echt wel iemand daar een opmerking over gemaakt lijkt me en niet achteraf als het niet goed gaat.

Dan had ik achteraf nog wel van de dealer willen weten of zij hem goed hebben gekregen en hoe.
Hij had ze geld gekregen en Madracing en die dealer gingen dat verder samen uitvechten wat wat gaat betalen of verantwoordelijk is.
Volgensmij stond die een tijdje geleden weer te koop dus denk dat ze hem wel goed hebben gekregen of niet maar dan heeft iemand een kat in de zak gekocht.
 
Ik lees stikum ook vaak mee hier..
Kan het volgende zeggen...
Niets dan lof over tovami, ze hebben bij mijn hp4 de ecu overgeschreven en de race calibration kit 2 erop gezet hij gaat als de brandweer zeker in het middengebied is de dip eruit 👍
 
O bij een maat van mij zijn 2012 na bij madracing geweest te zijn alleen maar storingen en niet meer kunnen rijden, nu al vanaf juni vorig jaar bezig om hem weer rijdend te krijgen, nu staat hij bij het bedrijf waar madracing de ecu’s laat ombouwen en hij heeft zelf al de draadboom en een paar sensors vervangen niets hielp.
Dus €s lichter en nog steeds niets.

Klinkt alsof er een nieuw BMSK in mag 🤭
 
over tandwielen gesproken, zijn er hier ook mensen met een redelijk speling op de tandwiel drager als deze gemonteerd is? bij mijn ene achterwiel zit alles perfect vast maar bij mn andere zat er flink speling op. ook na het vervangen van de dempings rubbers is die speling, wel een stuk minder, nog steeds daar.

ik las al op een amerikaans forum dat er bepaalde wielen zijn met fabricage fout waardoor de lager niet vergenoeg in het wiel zit oid. mensen ervaring daarmee?

Hoi Gents,

Eerder gaf Raw, zoals te lezen in quote, aan problemen te hebben met speling op het achtertandwiel. Is hier bij jullie iets meer over bekend ? Ik heb deze speling op de 2012 S1000RR dus ook. De speling is axiaal enigzinds aanwezig (met draairichting van wiel mee, kan dus enige slijtage zijn op de transmissiedempers) maar ook radiaal zit er nogal wat speling op (dwars op het wiel). Dit is toch wel opmerkelijk. Ik heb het Amerikaanse stuk ook gelezen, daar word gesproken over een verkeerde spacerbus welke in de tandwiel carrier valt....

Wie weet wat meer ?? Thanks !!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gents,

Eerder gaf Raw, zoals te lezen in quote, aan problemen te hebben met speling op het achtertandwiel. Is hier bij jullie iets meer over bekend ? Ik heb deze speling op de 2012 S1000RR dus ook. De speling is axiaal enigzinds aanwezig (met draairichting van wiel mee, kan dus enige slijtage zijn op de transmissiedempers) maar ook radiaal zit er nogal wat speling op (dwars op het wiel). Dit is toch wel opmerkelijk. Ik heb het Amerikaanse stuk ook gelezen, daar word gesproken over een verkeerde spacerbus welke in de tandwiel carrier valt....

Wie weet wat meer ?? Thanks !!
Volgens mij snap je niet helemaal wat axiaal en radiaal betekent :+
 
1582918692210.png


Je beschrijft axiaal als in de draairichting van het wiel...
 
In mijn ervaring zitten de kettingwieldragers bij alle S1000 motoren (de k67 modellen even negerende) gewoon erg los. Nieuwe rubbers scheelt heel iets, maar het kan prima voorkomen dat de drager nog steeds uit het wiel valt.
 
Deze krachtaanduidingen zijn veelal van toepassing in de lagertechniek. Echter probeerde ik d.m.v. deze term duidelijk te maken wat mijn probleem was, zoals gezegd wellicht niet de juiste keuze.

Bedank voor je reactie, enig dubio dus wat hiermee te doen...
 
Hoi Gents,

Eerder gaf Raw, zoals te lezen in quote, aan problemen te hebben met speling op het achtertandwiel. Is hier bij jullie iets meer over bekend ? Ik heb deze speling op de 2012 S1000RR dus ook. De speling is axiaal enigzinds aanwezig (met draairichting van wiel mee, kan dus enige slijtage zijn op de transmissiedempers) maar ook radiaal zit er nogal wat speling op (dwars op het wiel). Dit is toch wel opmerkelijk. Ik heb het Amerikaanse stuk ook gelezen, daar word gesproken over een verkeerde spacerbus welke in de tandwiel carrier valt....

Wie weet wat meer ?? Thanks !!

Dit is bij de meeste originele wielen het geval, de 3 wielen die ik heb iig. Ik gebruik tegenwoordig stukjes fietsbinnenband rond de tandwieldragernokken zodat de speling eruit is. Het verschild ook per tandwieldrager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan