S1000RR Deel 7

Hi, Nee. Ik bouw hem zelf helemaal op omdat ik wil weten hoe het een en ander in elkaar gesleuteld is....altijd handig als je dat op het circuit zelf moet doen. hahahaha. Ik heb geen groot team bij me helaas.
heb je hem helemaal nieuw gehaald of een jonge gebruikte uit duitsland?
 
Gefeliciteerd!!! (niet voor de M1000RR gegaan :+?)

Begin november is best al snel; ik 'moet' nog tot midden november wachten ;(

:W
De M was me wat te duur en om de xk km reviseren zie ik ook niet zitten.hahaha
O jee, dan zal dat voor ons ook wel gelden, neem ik aan....Dan wordt het nog allemaal krap.....
Nou ja.. als t moet kun je inrijden en ombouwen in een paar dagen als t moet (maar liever niet hahahah)
 
Het 2021 model is technisch ook gelijk helaas.. met uitzondering van de M versie natuurlijk..

Over een jaar maar eens kijken wat de update voor 2022 gaat worden.
Beetje de Fireblade en RSV4 qua vermogen naar de kroon steken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Twijfel zelf om een 2e hands 2020 uit duitsland te halen, bespaart toch een hoop geld.

Weet iemand of het mogelijk is om wielen van 2012 model passend te maken op 2019-2020. Hoorde iemand zeggen dat dit kan met andere bussen, maar nog geen bevestiging gevonden op het internets.
 
Twijfel zelf om een 2e hands 2020 uit duitsland te halen, bespaart toch een hoop geld.

Weet iemand of het mogelijk is om wielen van 2012 model passend te maken op 2019-2020. Hoorde iemand zeggen dat dit kan met andere bussen, maar nog geen bevestiging gevonden op het internets.
Gaat jammer genoeg niet lukken weet ik uit ervaring, ik heb een andere set moeten kopen.
 
Het 2021 model is technisch ook gelijk helaas.. met uitzondering van de M versie natuurlijk..

Over een jaar maar eens kijken wat de update voor 2022 gaat worden.
Beetje de Fireblade en RSV4 qua vermogen naar de kroon steken. O-)
Volgens mij is de huidige S1000RR al sterker dan de Blade en met de RSV4 is het afhankelijk van welke S1000/RSV4 je hebt gezien de kleine verschillen:
1602828593583.png

Rood - Blade, blauw - R1, groen - RSV4, geel - Beemer; bron:
 

Bijlagen

  • 1602828064066.png
    1602828064066.png
    225 KB · Weergaven: 10
Volgens mij is de huidige S1000RR al sterker dan de Blade en met de RSV4 is het afhankelijk van welke S1000/RSV4 je hebt gezien de kleine verschillen:
Bekijk bijlage 1553936
Rood - Blade, blauw - R1, groen - RSV4, geel - Beemer; bron:
Er is een verschil tussen theorie en praktijk :Y , maar op papier is het de minst sterke van dit rijtje fabrieksopgaven. ;)

PSX_20201016_125640.jpg
 
Alsof alles boven de 150 pk er er nog toe doet, voor Jan Kloothommel.
Wel leuk voor de kick, maar alles eruit met deze fietsen?
Rij je nooit op het circuit?
Ik rij om de haverklap in de begrenzer. Nu al. :?
Maar het is gewoon 'leuk' om na drie jaar een nieuwe fiets te kopen die dan ook weer een beetje meer is.. zoiets? ;)
 
Rij je nooit op het circuit?
Ik rij om de haverklap in de begrenzer. Nu al. :?
Maar het is gewoon 'leuk' om na drie jaar een nieuwe fiets te kopen die dan ook weer een beetje meer is.. zoiets? ;)

Moet je schakelen, pik 😅.
Rij al jaren op dezelfde street 675r. Topspeelfiets, alleen inderdaad halverwege rechte stuk oud zandvoort is de koek volledig op. Maar da's wel de helft in pk 🙂.
En uiteraard volledig prima en leuk om vaak wat nieues te kopen wat net effe meer kan dan je vorige fiets.
 
Spikkiesplinter nieuw in het zwart met racepakket (duh...) en DDC met voorveersensor voor de extra instelopties.
En daarnaast een paar sets OZ's, alles Brembo, Beetje Aplha en PP tuning, CRC kuip, GB racing etcetc
Mooi spul met leuke opties:) ben benieuwd als die af is:t Succes met inrijden en opbouwen
 
Spikkiesplinter nieuw in het zwart met racepakket (duh...) en DDC met voorveersensor voor de extra instelopties.
En daarnaast een paar sets OZ's, alles Brembo, Beetje Aplha en PP tuning, CRC kuip, GB racing etcetc
Ben heel benieuwd, klinkt dik!

is DDC iets wat je wil hebben op het circuit? In principe bepaalt je motor dan steeds dynamisch jouw demping toch? Dit lijkt mij niet wenselijk op het circuit, of zie ik dit verkeerd? Doe je verder nog iets aan de vering, zwaardere veren ofzo? Of laat je die standaard?
 
Laatst bewerkt:
Ben heel benieuwd, klinkt dik!

is DDC iets wat je wil hebben op het circuit? In principe bepaalt je motor dan steeds dynamisch jouw demping toch? Dit lijkt mij niet wenselijk op het circuit, of zie ik dit verkeerd? Doe je verder nog iets aan de vering, zwaardere veren ofzo? Of laat je die standaard?
De DDC is al zo goed dat je er standaard al snel mee rond kunt gaan. Zwaardere voorveer is wel nodig, maar DDC zelf is prima. Ook voor op het circuit voor de Niet- MvdM's tussen ons.....
 
De DDC is al zo goed dat je er standaard al snel mee rond kunt gaan. Zwaardere voorveer is wel nodig, maar DDC zelf is prima. Ook voor op het circuit voor de Niet- MvdM's tussen ons.....
ik ben absoluut geen MvdM. Sterker nog, ik heb bewijs dat ik niet MvdM ben:+

Wat ik me afvroeg was; als je met je nieuwe s1000rr het op circuit op gaat, schakel je dan DDC dan beter uit of laat je het aanstaan? en waarom
 
DDC kan je niet uitschakelen, tenzij je er een andere voorvork in parkeert.

of bedoel je soms DTC? Dynamic traction control?
 
kan je hem niet op een dempingstand vastzetten?

Als dat het geval is, is mijn vraag: Zou je voor circuit liever een s1000rr met DDC of zonder DDC hebben?
 
Met de aftermarket hoogtesensor kan dat bij een 2017-18-19 en nieuwer wel volgens mij, dan kan je in je dashboard de demping instellen waar je vork op dempt, achter ben ik even niet zeker van. Als je een eigenaarshandboek googlet kan je het misschien daar in vinden..
 
Dat DDC is inderdaad geweldig.
Op de S1000R was de vering top zonder after market spullen.
Ingeruild op een RR in 2018, maar niet gecheckt, en die had het niet. 8)7
Vonden ze bij Hyperpro wel fijn.
Lekker ouderwets afstellen...
 
ik ben absoluut geen MvdM. Sterker nog, ik heb bewijs dat ik niet MvdM ben:+

Wat ik me afvroeg was; als je met je nieuwe s1000rr het op circuit op gaat, schakel je dan DDC dan beter uit of laat je het aanstaan? en waarom
Mooi he hoe strak en makkelijk dat er uit ziet 👌🏻
 
Gents. Morgen ga ik kijken naar deze fiets.


Kunnen jullie me helpen, ding is bekleed met andere kuipenset enz. En wat valt jullie, de kenner, op? Alvast bedankt voor de effort..!!
 
Gents. Morgen ga ik kijken naar deze fiets.


Kunnen jullie me helpen, ding is bekleed met andere kuipenset enz. En wat valt jullie, de kenner, op? Alvast bedankt voor de effort..!!

Import motor, weinig BPM betaald, valdelen niet origineel...alle alarmbellen gaan af. Niet doen.
 
Het hoeft niet perse een slechte motor te zijn, maar het is wel een motor waarbij ik een Erik van Lent of een andere specialist in zou schakelen als je zeker van je zaak wilt zijn. De kans is bij zo'n opknapper groter dat er wat lijken uit de kast komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan