Saluki project

fgmtech1

Die hard MF'er
1 mei 2013
923
258
valkenswaard
even een nieuw topic voor het Saluki project. heb nu alles uitelkaar en twijfel steeds meer of het wel van origine uit Engeland komt. ik ben geen een (bouten, kokers, pijp remmen etc) inch maat tegengekomen. gelet op het gegevendat alles nog met elctroden gelast is moet het een oud ding zijn (schat jaren 70). opmerkelijk was dat er niet een bout te vinden die geroest was. wel gemakkelijk bij demontage.
full
 
Saluki is een afghaanse windhond :?

En een trein in the states united of Amerika...
 
als je het je lukt om de bak een halve meter te laten zakken, dan kan zo'n saluki er volgens mij echt wel appetijtelijk uit gaan zien
 
En een beetje achterover.
Op de 2e foto ziet hij er , zonder dak/ruit, eigenlijk ook al een stuk beter uit.

(waarom moet ik altijd aan 'Battleship Galactica' denken als ik een Saluki zie :? )
 
Laatst bewerkt:
Onderstel een 0,5 m laten zakken zou wel leuk zijn maar dan wordt het een mol. ik hoop z.n 15 cm te halen. de voorkant moet zeker niet omhoog. moet een beetje gestroomlijnt blijven. wat het chassis betreft denk ik dat het toch net zo oud is als de bak. zit nog veel oude techniek in en was geheel in de wachs gezet. ben vandaag de eerste inch maten tegengekomen, de wielas , maar de aansluitingen daarop allemaal metrisch. de bak op de weegschal zetten gaat moeilijk. misschien een keer aan een unster. brandstoftank moet nog gemaakt worden.
vandaag wat berekeningen gemaakt voor de wijziging aan de asophanging. het veerelement komt nu achter de passagiersplaats te zitten.
 
veerpunt van de as verzet en frame opnieuw in elkaar gelast. morgen eerst passen of de veersteunen plaats hebben. ben bang dat ze toch door de poly gaan, dus weer wijzigen. :( *D
full
 
Bij de Saluki zat orgineel de wielophanging vast aan wat ingepolyesterde ophangpunten, scheurde snel,dus werden er vaak nieuwe frames onder de bak geconstrueerd.

Blijft een leuke bak, succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan