Schijfremslot voor of achterwiel

Omdat op een ducati je niet makkelijk een slot op je achterschijf kan monteren, en het achterwiel ervan sneller los is dan het voorwiel.

Gewoon je motor goed verzekeren.

Of goed op slot zetten.

full


En het liefst aan de wereld.

full



Zo'n schijfremslot vergeet je ooit een keer.
 
Zo'n schijfremslot vergeet je ooit een keer.
Vandaar de tip om het slot zo te plaatsen dat ie meteen bij verplaatsen tegen vork/remklauw komt. Dan is het risico op schade vrij klein.

Maar de reacties op de hoofdvraag "waarom voor en niet achter" samengevat: GEMAK.


je kunt er makkelijker bij
vaak grotere gaten wat plaatsen makkelijker maakt
reminder kabel makkelijker
schoner dan achter (zeker dan kettingwiel)

Maar als het om welke reden dan ook je voorkeur heeft om het slot achter te plaatsen is er geen doorslaggevende reden om het niet te doen. Uiteraard let je ook achter op de plek zodat bij vergeten het achterwiel niet al bijna een hele slag rond is voor er iets geraakt wordt.
 
In de eerste plaats omdat makkelijker was. Toen ben ik eens gaan nadenken en dacht dat een voorwiel er makkelijker uit gehaald kan worden als een achter wiel (ivm ketting). Dus wou ik het schrijfremslot op de achterste schijfrem doen. Naast dat het lastiger is blijkt het ook niet te passen!

En ja heb het ook al een aantal keren vergeten, geen schade gelukkig. Thuis zit er achter wel altijd nog een ketting aan de schijfrem, deze beugel is namelijk kleiner :+
 
Zorgen dat je motor goed verzekert is dat is het beste begin. dat slot wordt toch voor geschreven door de verzekering (ssterren art).

Verhuis karretje/skateboard onder de wielen plaatsen en weg is de motor. Dus beste oplossing ergens de motor aan vast hangen alarm erop.

Mijn menig zorg dat je het zo lastig mogelijk maakt voor het dieven gilde
alarm werkt het beste. dan kom je zelf ook niet meer weg :+
 
Ik doe hem dus wel achter.
Waarom? Gewoon het idee dat hij dan ook achter opgetild moet worden.
Als ik serieus op slot zet, gebruik ik bovendien een beugelslot om hem ergens aan vast te zetten met het voorwiel.
Ik vind het achter zeker niet lastiger dan voor. Uitlaat zit maar aan één kant.

Reminderkabel vind ik een onhandig ding; heb nog geprobeerd een koelkastmagneet op het contactslot te doen. Werkt niet echt.
Ik heb nu aan de sleutel van het schijfremslot een musketonnetje en een sleutelhanger:
1084_reg.jpg

Als ik de motor op slot heb, maak ik dit met de musketon vast aan mijn contactsleutel. Werkt perfect als reminder.
 
Laatst bewerkt:
Ik plaats mijn remschijfslot op het achterwiel.

De voorremschijf is vaak roodgloeiend na een leuk ritje.
Al te vaak mijn vingers verbrand.

:X
 
Mocht een schijfremslot zowel voor en achter passen? Maak je het dan niet onwijs veel moeilijker om zowel voor als achter een schijfremslot te plaatsen als je bijvoorbeeld naar de stad rijdt? Of maakt het geen moer uit?

Ketting is wat lomp om mee te nemen en zo wordt het tillen toch een stuk lastiger niet? (tenzij ze 2 skateboardjes hebben |( )
 
Heb een schijfremslot voor en een schijfremslot achter. Past gelukkig prima bij een Versys 1000. Bovendien, welke dief zou nou een Versys 1000 willen stelen ;)
 
Of goed op slot zetten.

[afbeelding]

En het liefst aan de wereld.

[afbeelding]


Zo'n schijfremslot vergeet je ooit een keer.

Daarom gewoon standaard de reminderkabel er aan vast. Tevens is de kans dat je het vergeet eraf te halen ook kleiner als je consequent altijd een slot op de motor zet als je hem wegzet. Het wordt dan gewoon een automatisme.

Mijn keuze voor voorwiel is:
Gemak
Goed in het zicht, dus schrikt gelegenheidsdieven wellicht beter af

Tevens als ze hem willen jatten lukt dat makkelijk, zelfs met dat mooie slot van dhr. Broos. :Y
 
Door het achterwiel past het niet want anders zou dat volgens mij wel beter zijn.

Door het voorwiel heeft weinig zin. Balkje onder de kroonplaat en met twee mensen til je het voorwiel zo op en rijd je de motor een busje in. Dat zou met een achterwiel dat je moet optillen toch lastiger zijn. Maar ook daar kan een skateboard onder...

Als ze hem willen nemen ze hem dus gewoon mee.
 
Gewoon geen schijfremslot. Iedereen vergeet hem een keer en da's weer een kromme schijf of erger. Doe dán een ketting... Of liever; een motor die domweg niet gewild is of niet achterin een busje past. Gewoon niet zo posen jongens... :P
 
Koop er één en ga die gebruiken.
Dan weet je binnen no time waarom iedereen die aan de voorkant doet.

Tis gemakkelijker.


Precies. Toen ik mijn motor net had gekocht, dacht ik exact hetzelfde; Achter is veiliger. Na drie keer prutsen was het duidelijk waarom iedereen hem voor doet.
 
Op mijn bandit pas hij zowel voor als achter niet door de schijf. Nu heb ik hem door het achtertandwiel zitten en dat gaat perfect. Ik redeneer heel simpel: nu 2 barrières (2 semi geblokkeerde wielen) inplaats van 1. Als ze hem willen hebben lukt het toch wel maar dit lijkt mij beter dan alleen voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan