Schorsing

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
Ik koop wel eens een opknapper en laat die dan gelijk overschrijven en schorsen in de plaats van de verkoper. Ik vervoer het dan altijd met een open kar. Nu vraag ik mij wel eens af of ik een geschorste motor wel mag vervoeren. Als dat niet mag zou die dan dus voor 1 dag in de belasting en verzekering moeten.
 
Je rijdt niet op de openbare weg met die geschorste motor. Je vervoerd de geschorste motor of het nu op een aanhanger open of dicht is. Sommigen vervoeren de motor in busjes, maar das een ander verhaal.
 
:^

Anders zouden er ook genoeg circuitrijders een probleem hebben als ze hun circuitmotor achter op een aanhanger hebben staan ;)
 
Ik haal wel altijd de kentekenplaat eraf. Je weet nooit of ze een foto maken en dan vinden dat je op de openbare weg bent met je motor. Met weinig moeite scheelt dat mogelijke problemen
 
Of je plakt er wat tape op. Doen die dagjesmensen op het circuit ook.Hebben denk ik ook de motor geschorst O-)
 
Ik haal wel altijd de kentekenplaat eraf. Je weet nooit of ze een foto maken en dan vinden dat je op de openbare weg bent met je motor. Met weinig moeite scheelt dat mogelijke problemen

:^

Of stuk tape op 1 of 2 letters/cijfers.

Er staan een aantal ANPR camera's die anders het kenteken wel lezen en dan krijg je alsnog een accept giro, aangezien het kenteken 'op de weg' gezien is.

Dan moet je maar weer bewijzen dat hij niet 'op de weg reed' maar op een aanhanger stond enz enz. Veel meer moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan