Schotland op de motor [Centrale informatie]

De reisorganisatie (bij de ANVR aangesloten) heeft onze reis naar Andalusië ook geannuleerd.
Geld zien we niet terug, maar hopelijk krijgen we (is ons telefonisch toegezegd, maar nog niet via mail) wel een voucher die 1 jaar geldig is.

De reis in juni naar GB heb ik ook een zwaar hoofd in.
Die gaat via een merkenclub. Hoe dat eventueel opgelost gaat worden, zal ook nog een verrassing worden.

Eerst maar zien of we dit virus onder controle kunnen krijgen en daarna moet de economie weer op gang komen.
Die krijgt straks een grote klapper.
Uiteindelijk is bij ons alles netjes geregeld. (ik realiseer me dat niet iedereen dat geluk heeft gehad)
We kregen van de bij de ANVR aangesloten reisorganisatie een voucher, waarbij we na een half jaar deze mochten inwisselen voor ons geld.
En de reis via de merkenclub heeft de club zelf maatregelen genomen door tijdig te cancelen.
 
Weet Iemand een leuk motor-vriendelijk adresje midden Schotland? Ik verblijf meestal in pensions. Gastvrijheid vind ik belangrijk, niet opzoek naar overdreven luxe. Ook wel handig dat motor ergens afgesloten kan staan.
 
Ik zou op de heen reis ook de boot bij duinkerken nemen.
maar ik heb dan ook gezworen, om nooit meer op de boot IJmuiden/ Newcastle te stappen.
En laat de boot HvH naar Hull ook maar zitten. Ook DFDS! P&O (foutje'()
Paar jaar geleden met Promotor voor 2 dgn naar Engeland geweest. Toen de route Peak District gereden.

Op de boot slapen was verschrikkelijk. Ik kwam als 1e in de hut. Oke, dan pak ik het onderste bed.
Maar niet te geloven zoals dat bed was doorgezakt. Natuurlijk het meest gebruikt. Snap ik wel.
Half in de nacht werd ik wakker van vreselijk pijn in de rug. Wat ik normaal nooit heb. Ik lag als een hoepel in het bed.
Ik had de kuil mss kunnen opvullen, maar in zo'n kleine hut waar iedereen slaapt ga je ook niet midden in de nacht met spullen slepen.
Trouwens hoe zou dat nu moeten met 6P in een kleine hut met corona.......................??

De regio Peak District was op zich wel aardig. Ik keek op een goed moment vanaf een heuvelrand op Manchester.
Vwb de Promotor-organisatie kan worden gemeld dat de beoogde route wel heel erg weinig tijd was toebedeeld.
Voordat wij als motoren van de boot af waren, was al bijna 1 uur na aanmeren. Ik heb de hele dag best doorgereden.
Van alle deelnemende motoren heb ik de 1e uren 'op kop' gereden. Onderweg maar 1x een stop genomen om iets te drinken. Tegen het einde kwam ik weer enkele deelnemers tegen. Kan (bijna) niet anders dat zij stukken hebben overgeslagen. De 2e gewenste stop heb ik maar niet meer gedaan om weer op tijd te zijn voor de terugvaart.

Ik wil nog best wel eens daar gaan rijden, maar of ik dan met DFDS-Promotor = P&O zal gaan? Denk 't niet!

O ja, een andere keer ben ik vanaf Duinkerken naar Dover gevaren.
Dat was overdag een paar uurtjes, dus geen malheur met slecht bed!

Edit: DFDS was overtocht met P&O
 
Laatst bewerkt:
Meestal vertelt men bij aankomst in welke rij je moet staan (alle motoren bij elkaar in een aparte rij, gezellig *O*) en zodra alle voertuigen naar binnen mogen, gaan de motoren als eerste. Begeleiders wijzen dan aan waar ze moeten komen te staan.

Zelf neem ik altijd twee van deze mee:
rvs-spanband-2-6-meter.jpg


Ik heb op Corsica wel eens meegemaakt dat ze door de spanbanden heen waren en stukjes touw aan het uitdelen waren :+
Ik was op de ferry van Palermo naar Genua (24h) waar de motoren helemaal niet werden vastgezet.
Bij aankomst in Genua stonden alle motoren nog netjes overeind op de jiffy. Oke, de zee was als een biljartlaken!
 
Heb geen slechte ervaringen met de overtocht, maar moet zeggen dat mijn man en ik twee persoons bed en kamer nemen.
Komende mei ook weer ietsje duurder maar daardoor waarschijnlijk ook beter.
En om iemand anders zijn route te moeten rijden mij ook niet gezien ☺
Maak al mijn routes zelf en rustig met bezienswaardigheden onderweg,alles is tenslotte vakantie van thuis tot terug en geen race......
Tuurlijk rijden wij niet heel sloom,maar heerlijk bij goed weer picknicken ergens op grasveld of berg....heerlijk in UK is dat wel minder dat picknicken.
Maar alles en iedereen is heel erg motorvriendelijk....
Heerlijk land hopelijk mei 2022 eindelijk naar Wales en peak district
 
En laat de boot HvH naar Hull ook maar zitten. Ook DFDS! P&O (foutje'()
Paar jaar geleden met Promotor voor 2 dgn naar Engeland geweest. Toen de route Peak District gereden.

Op de boot slapen was verschrikkelijk. Ik kwam als 1e in de hut. Oke, dan pak ik het onderste bed.
Maar niet te geloven zoals dat bed was doorgezakt. Natuurlijk het meest gebruikt. Snap ik wel.
Half in de nacht werd ik wakker van vreselijk pijn in de rug. Wat ik normaal nooit heb. Ik lag als een hoepel in het bed.
Ik had de kuil mss kunnen opvullen, maar in zo'n kleine hut waar iedereen slaapt ga je ook niet midden in de nacht met spullen slepen.
Trouwens hoe zou dat nu moeten met 6P in een kleine hut met corona.......................??

De regio Peak District was op zich wel aardig. Ik keek op een goed moment vanaf een heuvelrand op Manchester.
Vwb de Promotor-organisatie kan worden gemeld dat de beoogde route wel heel erg weinig tijd was toebedeeld.
Voordat wij als motoren van de boot af waren, was al bijna 1 uur na aanmeren. Ik heb de hele dag best doorgereden.
Van alle deelnemende motoren heb ik de 1e uren 'op kop' gereden. Onderweg maar 1x een stop genomen om iets te drinken. Tegen het einde kwam ik weer enkele deelnemers tegen. Kan (bijna) niet anders dat zij stukken hebben overgeslagen. De 2e gewenste stop heb ik maar niet meer gedaan om weer op tijd te zijn voor de terugvaart.

Ik wil nog best wel eens daar gaan rijden, maar of ik dan met DFDS-Promotor = P&O zal gaan? Denk 't niet!

O ja, een andere keer ben ik vanaf Duinkerken naar Dover gevaren.
Dat was overdag een paar uurtjes, dus geen malheur met slecht bed!

Edit: DFDS was overtocht met P&O
Dit ligt dan meer aan de organisatie/promotor dan aan DFDS lijkt mij. Gewoon lekker zelf overtocht boeken, dan heb je gewoon in je 1tje een 2 persoons hut (1x zelfs de luxe gehad van een 4 persoons met m'n vrouw, omdat er een foutje gemaakt was en de 2-persoons volgeboekt waren.)
Je wordt niet zomaar met een ander op een hut ingedeeld, dat ligt echt aan die groepsreis. Al diverse keren met DFDs en ook met Stena gevaren met de nachtboot en nog nooit slechte bedden gehad.
Route ook lekker zelf plannen, het is verdorie vakantie.
 
Dit ligt dan meer aan de organisatie/promotor dan aan DFDS lijkt mij. Gewoon lekker zelf overtocht boeken, dan heb je gewoon in je 1tje een 2 persoons hut (1x zelfs de luxe gehad van een 4 persoons met m'n vrouw, omdat er een foutje gemaakt was en de 2-persoons volgeboekt waren.)
Je wordt niet zomaar met een ander op een hut ingedeeld, dat ligt echt aan die groepsreis. Al diverse keren met DFDs en ook met Stena gevaren met de nachtboot en nog nooit slechte bedden gehad.
Route ook lekker zelf plannen, het is verdorie vakantie.
Pffff, juist DAT doe ik ook altijd ZELF!!!
Ik zag een weekend-aanbod voor rijden in Engeland in september in het blad Promotor.
Niet heel veel geld, dus dat leek wel wat voor een keertje. Maar mijn conclusie is hetzelfde als wat jij mij nu verwijt.
Ik regelde altijd alles ZELF en deze ervaring heeft mij bevestigd om dat in toekomst nooit meer door anderen te laten doen.

Ik had al eerder een verbetering gemaakt dat het P&O betreft. In de Quote kan je zien dat is doorgestreept!
Deze speciale weekendreis betrof vrijdag-avond inschepen, 2x de nachtboot, zaterdag rijden, zondag weer thuis.
Nee, het was geen vakantie. Het was beetje een toegift nog een extra weekendje weg ergens eind september.

Heb jij 't toch nog krap gehad, met 2p in een 4p-hut.
Mijn overvaart (jazeker: ZELF geregeld) van Palermo (Sicilië) naar Genua had ik een 6P-hut helemaal voor mezelf.
Ja, dat was heel LUUX !!!
 
nee hoor, dat zie je goed.
Dit was precies onze gedachte jaaaaaaren geleden toen we nog met papieren kaart reisden.
Als je daar bent, wordt vanzelf duidelijk dat de kaart klopt, en ook waarom.
(hint, ze doen niet aan tunnels dwars door bergen heen)
wij zijn gewend om tijdens de picknick een hotel of hostel te gaan reserveren voor de komende nacht.
werkt dat ook zo makkelijk in schotland?...of moet je echt je trip gaan plannen en hotels/B&B's gaan reserveren?
 
Ligt aan de periode dat je gaat, in het hoogseizoen is reserveren denk ik wel aan te raden tegenwoordig, iig langs de "northcoast 500" route.
Wij gingen eigenlijk ook altijd op de bonnefooi en in de middag ergens een hotel of b&b uitzoeken, maar merkten in de laatste jaren bc (before Corona) dat dat buiten het seizoen in de weekenden ook al wat meer moeite kostte. Of je moest bereid zijn dik te betalen.
 
Ik boek voortaan al onze motorvakanties voortaan bij booking.com, kun je gratis anuleren en geen stress als er niks vrij is, want inderdaad voor corona merkte we op dat het veel drukker is voort..en nu maak ik ook mooi de routes van hotel of B&B naar hotel...
Makkelijk toch,je kan uitzoeken naar iets met bar,of bar in de straat,vind mijn man bv altijd belangrijk.
Maar ieder zijn ding...🌞
 
Ja vind ik ook ideaal en zo doe ik het ook voor mijn trip naar Schotland dit jaar.
De 'day-2 test' mits gevaccineerd is onlangs voor het Engeland geschrapt, dus geen verplicht verblijf in quarantainehotel bij positieve uitslag. De reis ernaartoe kan eigenlijk niet mis gaan tenzij je niet in staat bent te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan