Schotland op de motor [Centrale informatie]

Net terug van een geweldige week NC500. De hoeveelheid geluk dat we hebben gehad met het weer is niet te beschrijven.
op 7 dagen misschien 15 minuten regen gehad en dan was het minimale miezer regen.
Leuk toertje gedaan. Helemaal verkocht aan Schotland!
Schotland.PNG
 
Hoe druk was het op de NC500 nu? Toen ik er in mei-juni toerde was het zo druk dat ik het snel voor bekeken hield. Gelukkig zijn er nog 100-den andere mooie plekken in Schotland.
 
Hoe druk was het op de NC500 nu? Toen ik er in mei-juni toerde was het zo druk dat ik het snel voor bekeken hield. Gelukkig zijn er nog 100-den andere mooie plekken in Schotland.
Ik kan me herinneren dat je dat eerder hebt gezegd. Ik was daar midden-eind Juni en heb nergens last van gehad. De enkele auto die er wel reed had je zo ingehaald.
 
Eind augustus de NC 500 gereden en was prima te doen.
We hebben alleen het gedeelte vanaf Helmsdale gereden.
En omdat het zo saai was, na Thurso weer ff zuidelijk uitstapje gemaakt.
 
En o ja: de NC500 : als t zo doorgaat en het wordt nog iets drukker in de zomer, gaat alles stapvoets gaan. Man, zoveel volk, nu al.

Ik kan me herinneren dat je dat eerder hebt gezegd. Ik was daar midden-eind Juni en heb nergens last van gehad. De enkele auto die er wel reed had je zo ingehaald.
Ik was 8 juni by John o'Groats, en heb bovenstaande een dag of twee later hier gepost. In mijn logboekje van de reis staat dat ik een aantal groepen bikers tegenkwam en dat ik daarom van de NC 500 afgegaan ben. Het was wel de week met het Pinksterweekend, allicht dat het daar mee te maken had.

Ik toerde toen al twee maanden in mijn eentje rond in wat, motorgewijs, waarschijnlijk de rustigste periode van het jaar is (april-mei). Allicht zijn 3 motoren en een trekpaard dan al een overrompeling. 8-)

Soit, allemaal niet denderend belangrijk, maar wou toch even checken of mijn geheugen niet te veel last had van een zeker Schots amberkleurig vocht. :+:+:+
 
2021 met mijn dochter in Zwitserland rondgetoerd, dit jaar samen in Noorwegen. Idee is om in 2023 naar Schotland te gaan.
Bijgaand 1e opzet van route die ik ongeveer in gedachte heb.
Wat moet ik zeker niet vergeten in de route op te nemen, must sees ?. Tips voor overnachtingsadressen ?
 

Bijlagen

  • schotland route.jpg
    schotland route.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 81
Welke periode zou je gaan? Hoeveel dagen?
wij gaan van 12 mei tot 20 mei ( met de club)
 
Het stuk tussen de 65 en 68 zou ik vervangen door de A93 via Balmoral (even zwaaien naar de koning).
Geen tweebaansweg maar een praktisch lege weg. Wel via routepunt 65 rijden, want ten noorden van dat punt is het niet echt de moeite waard (mocht je nog op mijn website kijken ter inspiratie).

En ik zou het loopje van 63 skippen (rechtstreeks van 62 naar 64). Ik vond de A82 één van de vervelendste wegen in Schotland. Erg druk en na een paar km is het allemaal hetzelfde (gaat immers rechtdoor). Als je Fort Augustus nog zou willen meepakken kan je die ook tussen routepunt 29 en 30 kunnen plakken.

Op mijn website staan ook nog wat leuke hotels waar we geslapen hebben. Raad je aan om tijdig te reserveren, Met meer dan 4 man wordt het al snel lastig om wat te vinden als je lang wacht...

Ben zelf net Wales aan het uitstippelen voor volgend jaar juni, maar daar zal ik jullie in een ander forum mee lastig vallen!
 
Het stuk tussen de 65 en 68 zou ik vervangen door de A93 via Balmoral (even zwaaien naar de koning).
Geen tweebaansweg maar een praktisch lege weg. Wel via routepunt 65 rijden, want ten noorden van dat punt is het niet echt de moeite waard (mocht je nog op mijn website kijken ter inspiratie).

En ik zou het loopje van 63 skippen (rechtstreeks van 62 naar 64). Ik vond de A82 één van de vervelendste wegen in Schotland. Erg druk en na een paar km is het allemaal hetzelfde (gaat immers rechtdoor). Als je Fort Augustus nog zou willen meepakken kan je die ook tussen routepunt 29 en 30 kunnen plakken.

Op mijn website staan ook nog wat leuke hotels waar we geslapen hebben. Raad je aan om tijdig te reserveren, Met meer dan 4 man wordt het al snel lastig om wat te vinden als je lang wacht...

Ben zelf net Wales aan het uitstippelen voor volgend jaar juni, maar daar zal ik jullie in een ander forum mee lastig vallen!
Bedankt, ga hiermee aan de slag
 
2021 met mijn dochter in Zwitserland rondgetoerd, dit jaar samen in Noorwegen. Idee is om in 2023 naar Schotland te gaan.
Bijgaand 1e opzet van route die ik ongeveer in gedachte heb.
Wat moet ik zeker niet vergeten in de route op te nemen, must sees ?. Tips voor overnachtingsadressen ?
Ik kan niet goed zien wat je route op Skye is. Maar dit weggetje is zeker mooi, met één van de mooiste uitzichtpunten van het eiland !
1669896496033.png
 
Eens! Is een smalle weg, maar prima geasfalteerd.

Voor de rest was ik trouwens niet zo onder de indruk van Skye. Vond het er druk en de weg terug naar het zuiden aan de oostkust (vanaf Brogaig) zelfs een beetje saai. Volgende keer sla ik het over...

schotland.png
 
2021 met mijn dochter in Zwitserland rondgetoerd, dit jaar samen in Noorwegen. Idee is om in 2023 naar Schotland te gaan.
Bijgaand 1e opzet van route die ik ongeveer in gedachte heb.
Wat moet ik zeker niet vergeten in de route op te nemen, must sees ?. Tips voor overnachtingsadressen ?
Tips voor overnachtingen, is natuurlijk afhankelijk van je reisplan. Dit waren onze overnachtingen van afgelopen augustus.
Enige andere keuze zou de Bank Street Lodge in Fort William zijn. De rest was prima. Afwisselend twee kamers, of 1 kamer voor 3 personen.
3 personen
1/ 2 kamers
pppd
NewcastlePerth48St Kilda Guesthouse
PerthHelmsdale40Hotel The Bridge
HelmsdaleUllapool64Arch Inn
UllapoolPortree80The Rosedale
PortreeFort William53Bank Street Lodge
Fort WilliamNewton Stewart38The Crown Hotel
Newton StewartWhitehaven60The Chase
 
Dit draadje werkt echt inspirerend, heb zin om eens een weekje door Schotland te rijden begin Mei (2023) met mijn Africa Twin. Zou leuk zijn om dat met meerdere te gaan doen. Zijn er die dit idee ook hebben na lezen van dit draadje? Met de boot naar New Castle en vandaar uit een paar van de genoemde routes te gaan rijden. Ga trouwens wel voor de herberg / hotel variant en geen kamperen.
 
Dit draadje werkt echt inspirerend, heb zin om eens een weekje door Schotland te rijden begin Mei (2023) met mijn Africa Twin. Zou leuk zijn om dat met meerdere te gaan doen. Zijn er die dit idee ook hebben na lezen van dit draadje? Met de boot naar New Castle en vandaar uit een paar van de genoemde routes te gaan rijden. Ga trouwens wel voor de herberg / hotel variant en geen kamperen.
 
Rondje tegen de klok in gedaan. in 12 dagen eerst de westkust supermooi weer gehad. tot aan de noordkust, toen werd het wat minder, soms wat regen maar goed te doen.. Snelweg langs de oostkust niet nemen maar ga lekker binnendoor zeer fraaie wegen en gebieden. Ook de scottish Borders is erg mooi maar je moet wel een beetje plannen voor de mooie wegen.

full
heb je deze route toevallig nog? zo ja zou je deze kunnen sturen?
 
Bij routepunt 66-67 zou rijd je links van de Cairngorms (hoofdweg)
Ik zou de route erdoorheen kiezen, die weg is super!
Veel plezier met de voorpret :)
Sinds gisteren terug van een week Schotland.
Door bovenstaande tip de route doorheen de Cairngorms gereden.
Bedankt voor de tip, want het is er prachtig en heel rustig.
 
Sinds gisteren terug van een week Schotland.
Door bovenstaande tip de route doorheen de Cairngorms gereden.
Bedankt voor de tip, want het is er prachtig en heel rustig.

Via die tip is het toch 11 dagen? geen week toch?

Ik ga in september een week. heb al mooie routes, ben benieuwd of het nog mooier kan.

Hoe deed je het met verblijf? Airbnb of B&B?
 
Terug
Bovenaan Onderaan