Schuberth S2 kraken binnenpads

fx5800

Rookie
12 mei 2014
8
0
Menen
Hallo,

ik ben op zoek naar een "stille" helm en heb daarom eens een schuberth S2 gepast maar tijdens het passen voelde en hoorde ik een krakend geluid. Het voelt alsof de binnenste "schuimblokken" zich verzetten....
Graag had ik geweten of dit normaal was voor dit type helmen daar ik zoiets nog nooit gemerkt heb met mijn aria's en of je dat merkt als je rijdt?

Alvast bedankt.
 
Ik heb een S2 gehad, ik heb dat nooit gemerkt....

Ik heb zelf overigens slechte ervaringen met de S2. Het ontwerp van de nekrol die de helm moet afsluiten rond de nek is gewoon slecht! De donut vorm van de nekrol heeft de neiging om open te gaan staan, juist daardoor wordt de helm erg luidruchtig....! Als je een keer een goed warme dag hebt gehad en je doet de helm af, dan trek je de nekrol zo uit de helm. Ook niet echt handig. De SR1 en de C3 (pro) zijn aanzienlijk beter. Probeer ook de GT-air van Shoei eens!
 
De SR1 heeft een volledig andere pasvorm (heb arai-hoofd) waardoor deze niet in aanmerking komt.
Ik heb nu een rx7gp welke fantastisch zit maar hij is gewoon te luid...
Ik heb de S nu al meermaals gepast en telkes hoor je gelijk de binnenschaal zich bewegen en op zijn plaats zetten. Dit is de reden waarom ik hem niet durf kopen daar ik denk dat dit tijdens het rijden storend zal zijn...
 
Oke, Ik merk vrijwel geen verschil tussen de SR1 en de S2 qua pasvorm. De SR1 is misschien iets ronder....

Maar goed, zoals gezegd, ik herken je klacht niet. Mijn advies is niet kopen bij twijfel. Daarnaast kan je beter krijgen voor minder. Als ze de S2 nekrol opnieuw ontwerpen dan is het een ander verhaal.
 
Heb ook zo'n S2 en herken dat 'kraken' bij het opzetten wel een beetje. Dat is echter alleen daar als ik kracht erop zet (bijv de bandjes uiteen trekken om hem over mijn dikke hoofd te krijgen). Tijdens het rijden merk ik daar helemaal niks van en zit de helm perfect. Nekrol was ook bij mij niet zo stil als ik verwacht had (Lidl helm sloot beter af), maar sinds ik het SRCS systeem erop heb (bredere band) is het perfect. Andere nekbanden zijn niet los te verkrijgen, dus als je geen communicatie wil is die SRCS niet echt een optie voor dat probleem (~300eu).
 
Terug
Bovenaan Onderaan