Schuurtje bouwen

Ik zou me serieus niet zo met de beveiliging bezighouden.. Het is heel simpel, als ze willen jatten ze hem toch wel :(... Dus stalen constructies voor de deur e.d. zou ik lekker laten zitten, grondanker is voldoende lijkt mij, de rest hindert jezelf alleen maar
 
Laatst bewerkt:
Je moet natuurlijk geen 5mm doorsnee hebben, wel 15 of meer. })
Da's te dik om te knippen, zagen duurt te lang en slijpen maakt te veel herrie. (lijkt mij)

Heb een timmerman (en dan echt geen kleerkast) een stuk FeB500 van rond 18 door zien knippen.

Dus als je betonstaal wilt gebruiken haal je een haarspeld van rond 30 (kan ook geen betonschaar omheen)


@TS: Denk aan verwarming, elektra, en ventilatie.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog hele mooi materialen liggen voor je schuurtje

Geisoleerde sandwich-panelen...een simpel frame is voldoende,met de platen ben je zeer goed geisoleerd en meteen afgewerkt aan de binnenzijde

mail bij interesse even naar henf.dakengevel@zonnet.nl
 
Heb hier nog hele mooi materialen liggen voor je schuurtje

Geisoleerde sandwich-panelen...een simpel frame is voldoende,met de platen ben je zeer goed geisoleerd en meteen afgewerkt aan de binnenzijde

mail bij interesse even naar henf.dakengevel@zonnet.nl
toevallig familie van Co Steenis van Coal montage?
 
Een grote woef kopen ;)

Dat is inderdaad wel een idee. :)

Maar ja, Bello moet ook water en eten hebben + uitgelaten worden en daar is deze jongen net te lui voor. Heb 3 konijnen die zichzelf redden, misschien kan ik die wel trainen tot killer instinct!
 
Bij Monty Python hadden ze de HOLY HANDGRENADE nodig om het monster te verslaan...
full
 
Ha fijn! een hoop suggesties in ieder geval. Sorry jongens, de baas wilde ook dat ik kwam dus ja.

Zal de situatie verduidelijken. Ik woon in een huurhuisje met een flinke lap grond. Mijn moto kan niet in de schuur, die is te krap. Dus gekeken op www hoe en wat. Zo'n prefab ding is me te duur of te groot dus zelf bouwen.
Dus heb ik de huurbazen gevraagd of ik zo'n ding mocht bouwen. Ik heb van hun op papier toestemming om een hoek van max 6m2 te bouwen op een bepaalde lokatie op mijn lap grond. (3 keer groter dan mijn huis......)
Helaas willen die sukkels dat ik mijn schuurtje pal naast een enorme boom maak. Ik had een andere voorkeur maar ok, je mag tenminste iets. Alleen die wortels....... :(
De schuur heeft geen permanente status dus hij moet af te bouwen zijn indien andere bewoners hem niet willen overnemen. Beton storten met funderingen enzo zit er dus niet in.
Mijn voorlopige plan was, voor ik jullie inschakelde:
Een hok van 2 bij 2.5 a 3 meter, +/- 2 meter hoog. Scheef dak met golfplaat.
Aan lengte zijde 2/3 balken per kant in de grond. Als 't lukt. Door de zijdes en achterkant een gat door de balk met een stalen pijp erdoor tegen diefstal.
Tegels op de grond, 1 met grondanker, zeil eronder tegen vocht + 2 ventilatiegaten. Golfplaat erop en klaar is kees.
Bewegingssensor voor licht erin. Deur met stalen balk/pijp en een flink slot.
Maar ja, doe ik planken, zo ja van welk hout of doe ik platen.
Mijn budget is +/- €100 a €150 euri.
Ben zelf handig genoeg, wil 't niet uitbesteden ivm budget.

Gaat me dit lukken?
Dennis
 
Er zijn toch van die kant en klare metalen tuinschuurtjes?

Ik begrijp uit de overige reacties dat bij jou het risico op diefstal extreem hoog is?

misschien een alarm die afgaat zodra de deur wordt opengemaakt?

Weet niet of je de wijk Beijum kent in Groningen??? We zitten nog aan de goede kant maar ja, trust nobody. Die metalen dingen heb ik ook bekeken. Te duur.... Of heb je iets gezien wat ik heb gemist?
 
Weet niet of je de wijk Beijum kent in Groningen??? We zitten nog aan de goede kant maar ja, trust nobody. Die metalen dingen heb ik ook bekeken. Te duur.... Of heb je iets gezien wat ik heb gemist?

stakker, wij zijn uit de wibenaheerd 4 jaar geleden weggevlucht.. in 4 weken 3 mensen voor de deur en bij de pinautomaat neergeschoten, ik moest mijn vriendin gewapend naar haar werk(vlak bij) halen en brengen..bedreigingen van div. aard etc..
De straat werd geregeerd door antillianen..
politie keek de andere kant op..
ik hoop dat het er nu beter is..
 
Ik hoop voor je dat dat gaat lukken maar dat budjet €100/150 is wel erg laag.
Heb er net zelf een gebouwd van rabardelen 3x3 meter maar bouwmateriaal is hartstikke duur ik was in ieder geval een veelvoud kwijt.
Ook heb ik het schuurtje zoals al eerder geschreven wat hoger gezet op een behoorlijke laag zand om de boel binnen lekker droog te houden heb er dubbele deuren in gemaakt dan kan ik de motor er makkelijk indraaien moet hier een haakse bocht maken en ook nog eens die 15 cm omhoog dus dan is een grote deur wel makkelijk.
 
Kun je dat anker niet meteen meestorten dan? met boren maakt de de constructie weer zwakker tegen diefstal.

ik ga ook schuurtje bouwen, palen maak ik van pvc buizen op de hoeken, volstorten met beton daar draadeinden in en dan heb ik meteen een verstelmogelijkheid bij eventuele verzakking( is hier nl. iets dat zeker gebeurd.)

Dan met balken en palen maak ik een geraamte, deze bekleed ik eerst met geisoleerde systeemwand( van die fabriekshallen platen met pur ertussen.) Meteen geisoleerd en daarna voor het aanzicht bekleden met houten rabatdelen. Als dak ben ik er nog niet helemaal uit. Of golfplaten met anti-drup binnenlaag of ook voor gevelplaten kiezen. Die keuze moet ik de komende dagen gaan maken.

1x geprobeerd de keilbouten van het grondanker mee te storten.
Op een of andere manier ging dat niet goed, en trok je uiteindelijk het grondanker
met de keilbouten en al uit het betonblok.
Dus ik boor wel keurig de 4 16mm gaten, en zet de bouten goed vast volgens gebruiksaanwijzing.
Misschien dat als je zelf langere bouten haalt dat het wel lukt.
 
Bouw gewoon eerst een houten frame voor je hokje. Ik heb dat gedaan met van die geimpregneerde tuinpalen. Vervolgens spijker je er planken tegenaan en een golfplaat erop en klaar ben je. Jaaa een deur natuurlijk maar da's ook maar een plank he.

Qua vloer zou ik geen betonnen vloer storten, maar gewoon een tegelvloer. Waarom? Stel dat je de boel weer moet weghalen, het is immers gehuurd, dan ben je niet blij met je beton.

Of je een grondanker nodig hebt dat hangt af van waar je woont denk ik. Ik heb het iig nooit gedaan. Wat je wel kunt doen is de boel beveiligen: hang er gewoon een bewegingssensor in, en die dan aan een zoemer die je binnen hebt. Natuurlijk een aan/uit knopje ergens want anders zoemt'ie ook als je er zelf bent.

100/150 euro gaat je niet lukken, tenzij je tweedehands hout koopt ergens.

Hmm dat gezegt hebbende keek ik 's op marktplaats.... (klik)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan