Scrambler/Tracker-achtige GR650 Temper

Bedankt voor de reacties! Top!

Geluid is ook wel wat ik zocht, misschien nog iets aan de luide kant, maar dat is makkelijk op te lossen met zo'n Supertrapp ;)

@Hoefijzer, ik wil je een PB sturen over die 2K blanke lak, maar ik krijg de melding dat dit niet kan...
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend voorlopig de laatste hand aan de motor gelegd. Daarna rijden!
Ben het dekseltje van me zekeringkastje kwijt geraakt tijdens het rijden vandaag... Als iemand deze nog heeft hoor ik het graag!

Viel me vandaag op dat als ik gas geef de motor eerst even stottert en dan er vandoor 'schiet'.
Naarmate de motor warmer werd werd het stotteren minder... Stotteren was voornamelijk bij half gas. Zou de naald hoger moeten?

14tx93r.jpg

9bivs6.jpg

1z5n6o6.jpg
 
Het dekseltje terug gevonden. *D Zag op de foto dat die er nog op zat dus dat verkleinde het zoekgebied een stuk. :')

Denk inderdaad te arm in midden gebied. Dus proberen met de naald hoger.
 
De naald heb ik vandaag hoger gezet. Motor loopt goed, lekker veel vermogen over het hele toerenbereik.

Had één keer het idee dat bij vol gas geven in de 5de versnelling de koppeling iets slipte... Hoe kan ik dit het makkelijkst testen?
 
De naald heb ik vandaag hoger gezet. Motor loopt goed, lekker veel vermogen over het hele toerenbereik.

Had één keer het idee dat bij vol gas geven in de 5de versnelling de koppeling iets slipte... Hoe kan ik dit het makkelijkst testen?

Heb je er wel goede motorfiets-olie in gedaan? Daar kan de boel ook van gaan slippen. (Of je veertjes vervangen na al die jaren, kost geen drol.)
 
Zeer mooi resultaat zeg! Ik ben nog opzoek naar een mooie uitlaat voor mijn verbouwde GS450. Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een 2 in 1 uitlaat me supertrapp demper. Mag ik vragen waar je dit systeem gevonden hebt?

Mvg, Abel
 
Ja zit goede motorfiets olie in, geschikt voor natte koppeling. (Dus geen auto-motorolie of iets dergelijks)
Heb de koppelingskabel iets slapper gezet nu, dan komt die ook nog steeds wel helemaal vrij, bij koppelingshendel in... Even kijken wat dit helpt.

@AJP94, dit systeem heb ik gevonden naast mijn lasapparaat en slijptol ;) Demper is voor een Buell officieel, maar is ook universeel te gebruiken.
 
Mij is altijd verteld dat je ongeveer de dikte van een rijksdaalder speling moet hebben op de buitenkabel.
Je zou als probeersel even ringetjes tussen de koppelingveren kunnen doen. Zo geef je ze extra druk, en kun je kijken of het hier aan ligt. Maar als ze nog nooit vervangen zijn kan het hier goed aan liggen..
 
Lang niets aan de GR650 gedaan, gewoon kilometers gemaakt! :]

Hierdoor bleek dat de kettingkast en ketting elkaar raakte, dus een nieuw steuntje aan de kettingkast gemaakt. Tevens weer een achterspatbord geplaatst, nadat de oude was gesneuveld van sjaak55 een nieuwe gekregen.

Ook had ik cross-voetsteunen gekocht, die voorste zijn al geplaatst. Voor die van een eventuele passagier moet ik nog bedenken hoe ik deze ga monteren.

Tijdens een ritje...
1z73imb.jpg

10s518i.jpg


Bevestiging van voetsteunen aangepast, want er zijn geen cross-voetsteunen voor een GR650 te koop (goh wat gek :+ ).
xc3zv6.jpg


En gespoten en geplaatst.
10dcktf.jpg


Volgende zal de cross-voetsteunen voor de passagier wel worden :)

Ik wil trouwens ook gele gloeilampen plaatsen, als iemand tips heeft/waar deze te bestellen hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond ook de achter voetsteunen vervangen.
Ze blijven rechtop staan door middel van een veertje en een kogeltje die in de steun aan het frame valt. Was een hoop werk om het uit te meten/maken. Zo is het wel netjes in ieder geval.

Kleine gat is voor het veertje met de kogel.
1z31g7l.jpg


Rechtop staand.
opyiq.jpg


Liggend.
2hrnad2.jpg


Een geel kapje over de lamp gemonteerd. Bedankt Dutchy voor de tip!
ig9qtv.jpg
 
Niets voor de gemaakt voor de motor, wel iets voor in de werkplaats.

Had een paddockstand gekregen voor de voorvork, maar de voorvork van de GR650 is daar te hoog voor en de binnendiameter van de balhoofdpen is te groot.
Dus voor deze paddockstand een verhoogbus gemaakt welke de bestaande pennen met 5 cm hoger zet en een pen welke een bredere diameter heeft voor in de balhoofdpen.

15n6434.jpg


Tadaa! Wel zo makkelijk tijdens het sleutelen.
2cni6aw.jpg
 
Voorrem van de GR650 vandaag aangepakt. Remblokken vervangen, remleiding vervangen door RVS en natuurlijk de vloeistof vervangen.

Binnenkort de achterrem ook doen en daarna de koppeling vervangen.

Voor:
vq3y0w.jpg

296neh3.jpg


Alles schoongemaakt:
2lvblhf.jpg


Na:
2zi2drm.jpg


KwaSuz nogmaals bedankt voor het opzoeken van de maat van de banjobouten!

Ook vorige week een NX650 gekocht, dus als iemand nog tips heeft waar een beetje mooi te rijden is. Dan hoor ik het graag :+ .

34rdul0.jpg

68woys.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan