Shiver, Aprilia più bella, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een route klaar voor de meeting. Dit is een route van ongeveer 100 km.

Start is in Lage Vuursche
 
Is trouwens niet duur als je in onderdelen denkt.
Een blok los betaal je ook tussen de 1100,- en 1300,- voor

Klopt, echter heb ik momenteel even niet de middelen beschikbaar. De laatste tijd nogal wat dure reparaties aan m'n auto gehad en ook nog de Shiver gekocht vorige maand. Dan gaat het hard met je buffer :P

Ik heb overigens vandaag contact met die man gehad. Hij wil het liefst de hele motor in één keer verkopen. Mocht er iemand zijn die alleen het blok wil overnemen, dan gaat hij overwegen de boel in onderdelen te verkopen. Als dat het geval is, dan neemt hij contact met me op voor het framedeel. Dan maar geen nieuw framedeel, geen behoefte om er nog vier maanden mee te wachten.

Overigens ook goed nieuws te horen gekregen vandaag: morgen komen de kleppen binnen bij m'n motorzaak. Begin volgende week kan ik het blok weer ophalen. Dus dan kan ik hopelijk eind volgende week weer rijden :)

Wordt wel lekker duur trouwens, een nieuwe klep kost €70. Er moeten twee nieuwe in en dan komt er nog wat spul bij. Al met al zo'n €250 aan onderdelen. Dan nog een paar uur werk en je komt op zo'n €400. Ik ga voorlopig maar even uit van €500, kan het alleen maar meevallen.

Als een volgende keer iets lek is bij een kleppendeksel ga ik meteen naar een motorzaak :+
 
Beste Shiver liefhebbers.
Na lang wikken en wegen heb ik toch besloten om m'n Shiver te verkopen.
Ik maak te weinig kilometers en vind t zonde om hem in de schuur te laten staan.
Misschien kennen jullie nog iemand die zo n motor ook kan waarderen.


El Gusto

Kopie van de advertentie

Aprilia Shiver
Prijs: € 5.750,-
Kilometerstand: 7.150 km
Bouwjaar: 2010
Locatie: Zuid Holland

Bij deze bied ik mijn schitterende Aprilia Shiver van 2010 aan.

Ik heb de motor in Juni 2010 nieuw gekocht bij motoport Rockanje. Waar ook het onderhoud heeft plaats gevonden.

Sindsdien heb ik er maar 7000 km mee gereden. Dit is dan ook de reden dat ik hem verkoop.

De ketting en tandwielen zijn in goede conditie.
De achterband is een Bridgestone BT 16 pro (dual compound) voor een beter contact.

De motor is voorzien van de volgende extra opties,
Mivv suono uitlaten voor de mooie roffels.(t.w.v €800)
Evotech kentekenplaat houder.(t.w.v €120)
Kleine spiegels op het stuur.

Van dit alles is het origineel uiteraard nog aanwezig.

Voor vragen of extra foto s kunt u altijd contact opnemen via de mail of telefoon.

Met vriendelijke groeten,

Nathan van den Bergh
Nathanvdbergh@gmail.com
Nul zes 55538234
 
Wouw…!!!! Hyperpro's zitten eronder, wat een verschil zeg… :D
Gelijk ook alles van de vering uitgelegd gekregen + keerringen vervangen door juiste exemplaren, hij kwam niet los van de vork.
Al met al zeer blij dat ik het heb laten doen… aanrader dus!!!
 
Wouw…!!!! Hyperpro's zitten eronder, wat een verschil zeg… :D
Gelijk ook alles van de vering uitgelegd gekregen + keerringen vervangen door juiste exemplaren, hij kwam niet los van de vork.
Al met al zeer blij dat ik het heb laten doen… aanrader dus!!!

Jij zit toch niet stiekem te motorrijden als wij allemaal hard aan het werk zijn zeker? :(
 
Dus niet vanuit de Witte Bergen?

Nee klopt.
Precies wat Stinkbrommer zegt. Vanaf Witte bergen moet je ook naar de een route rijden. Ik vond het wel lastig om vanaf die hoek een fraaie route te maken. Je hebt daar niet zo veel keuze in binnenwegen maar heb wel wat leuks in elkaar kunnen timmeren.

Lage Vuursche ligt overigens dichtbij de Witte bergen en relatief dicht aan de snelweg. De groep zal toch niet zo groot zijn, verwacht ik. Een grote parkeerplaats is dus geen must.

Ik denk dat ik een leuke startlocatie gevonden heb, zeker met mooi weer. De parkeerplaats heeft een grind bodem maar ik zal zorgen zorgen voor plaatjes voor onder de zijstandaard om de motor op te zetten. Heeft iedereen nog een aandenken aan de dag. :] :]
 
Net ook weer ff een stukkie wezen sturen met mijn zwager.
Rondje Schoorl, Koedijk en Alkmaar. En overvallen door onweer.....het water liep de laarzen in.
Maar wel gereden! :]
 
Nee klopt.
Precies wat Stinkbrommer zegt. Vanaf Witte bergen moet je ook naar de een route rijden. Ik vond het wel lastig om vanaf die hoek een fraaie route te maken. Je hebt daar niet zo veel keuze in binnenwegen maar heb wel wat leuks in elkaar kunnen timmeren.

Lage Vuursche ligt overigens dichtbij de Witte bergen en relatief dicht aan de snelweg. De groep zal toch niet zo groot zijn, verwacht ik. Een grote parkeerplaats is dus geen must.

Ik denk dat ik een leuke startlocatie gevonden heb, zeker met mooi weer. De parkeerplaats heeft een grind bodem maar ik zal zorgen zorgen voor plaatjes voor onder de zijstandaard om de motor op te zetten. Heeft iedereen nog een aandenken aan de dag. :] :]

Ik vind het allemaal prima ;) Als het voor iedereen maar duidelijk is.
Op de Shiver sectie van het ARA forum kwam ik namelijk ook al een topic tegen over onze "meeting" dus dat soort info moet wel ff aangepast worden!
 
Dat topic is niet van mij. De verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die het bericht geplaatst heeft.

Zoals het er nu uitziet:
- Zaterdag 31 Mei
- 12 uur verzamelen
- Effe babbelen en opscheppen over de meest fantastische motor die bestaat.
- Ritje rijden (100 km). Ongeveer halverwege nog een stop gepland.
- Start in Lage Vuursche. Parkeerplaats heeft grind. Voor plaatjes onder de standaard wordt gezorgd.
- Einde bij Pannenkoekhuis Bergzicht in Woudenberg.
- Einde meeting (incl pannenkoek) zal ongeveer 17:00 uur zijn. Dat is een gok maar denk niet dat het echt later zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
Juist een afspraak gemaakt bij de dealer (was opendeurdag) voor nieuwe sport/tour schoentjes, ik heb een sportieve rijstijl maar rij soms ook woon/werk en dan heb ik een rustige rijstijl, ik gebruik ook mijn hele oppervlak van achterband, maar toch is de midden het meeste op gereden.

Maar ik ben er van overtuigt volgens de internet test dat zolang je geen circuit bezoekjes doet dat sport/tour banden zeker voldoende zijn voor mijn rij stijl en de Shiver.

Hij zal de Dunlops Roadsmart II en de Pirelli Angel GT op stock liggen hebben, dus ik kan tegen dan (afspraak op 15 mei) nog even beslissen wat het word van sport/tourband.

enig advies van iemand?, ik geloof dat ze dicht bij elkaar liggen,
enkel zou de Angel GT op nr 1 staan op internet test.

kwa prijsverschil zou het voor de Dunlops voor+-140 euro en achter +-180euro zijn incl montage
en voor de Angel GT's voor +-160 en achter +-200euro incl montage.

Mijn eerste keuze is Pirelli, gewoonweg omdat ik nu de Dunlop's liggen heb, de Qualifier 1, en ik voel toch snel bij een iets vetigere baan dat achterwiel snel wat glijden..., met andere woorden, ik heb er niet veel vertrouwen in, zeker op de natte baan niet.

Oké, is geen goede vergelijking want de eerste Qualifiers zijn al zo'n (denk ik) 10 jaar oud kwa ontwikkeling...

Hopelijk kan ik met de nieuwe sport/tourbanden wat meer vertrouwen vinden in de binnenweggetjes, want dat is wat ik nu ook snel ondervind met de Qualifiers.
 
Laatst bewerkt:
@Dierick.

De Qualfiers zijn al oude banden en zeker in de regen zijn het, vergeleken met hedendaagse banden, gewoon zeer matige banden.

Wat jij omschrijft als jouw rijstijl, zou ik denk ik eerder voor de Roadsmarts gaan dan voor de Angel GT. De Dunlops sturen volgens mij net wat makkelijk dan de Angels. Makkelijk sturende banden is iets wat Shiver echt kan gebruiken.
Een alternatief zouden de Pilot Road 4 van Michelin kunnen. Heb nu Michelin banden op de Shiver zitten i.p.v Metzeler Roadtec Z8 (zusterbanden van de Angel GT). De Shiver stuurt hier een heel stuk makkelijk op en word daardoor een veel prettigere machine door. Ik moet zelf wel aan de Michelins wennen (neiging/gevoel tot omvallen in de bocht, is niet echt mijn ding maar gaat steeds beter)

Een alternatief zou een sportband voor en een toerband achter kunnen zijn. Dit komt het stuurkarakter alleen maar ten goede en t.o.v van de qualifiers win je dan nog steeds veel in de regen en kou.

Interessante combi's zijn dan:
Michelin Pilot Power 3 voor met Pilot Road 4 achter.
Dunlop Sportsmarts II voor met Roadsmarts II achter.

De Pilot Power 3 en Sportsmarts II zijn beide sportbanden die ook bij mindere weersomstandigheden (kou en regen) nog vrij snel opwarmen en veel vertrouwen geven.

Je kan eigenlijk zeggen. Het maakt niet uit welke keuze je maakt, iedere band uit de hedendaagse collectie is stukken beter dan je huidige Qualifiers. Verschil zit 'm vooral in rijkarakter.
 
Athome,

Is messchien de Metzeler dezelvde opbouw of de Angel GT? Omdat je zegt dat het een zuster merk is..

Kga in ieder geval de voor en achter band van het zelvde type nemen zodat ze samen even snel/traag opwarmen...
 
Beste Shiver-rijders,

Ik heb twee vraag en misschien kunnen jullie mij daar wel mee helpen.

Een maand terug heb ik voor mijn shiver een grote onderhoudsbeurt laten uitvoeren.
Alleen niet bij een aprilia dealer.

Gisteren ontdekte ik een "steek" sleutel in mijn dashboord.
Dit zal waarschijnlijk zijn om mij aan te geven dat ik weer een onderhoudsbeurt nodig heb.
Weten jullie misschien hoe ik dit weer kan resetten, of moet ik daarvoor weer terug naar de garage?

Tweede vraag is:
Ik ben opzoek naar een verkorte kentekenplaathouder, zodat het grote plastice houder vervalt.
Ik heb op internet gekeken, maar naar mijn inzien zijn ze nogal prijzig, heeft iemand hiervoor zelf iets gemaakt?

Alvast bedankt!

gr Jeff
 
Athome,

Is messchien de Metzeler dezelvde opbouw of de Angel GT? Omdat je zegt dat het een zuster merk is..

Kga in ieder geval de voor en achter band van het zelvde type nemen zodat ze samen even snel/traag opwarmen...

Metzeler banden en Pirelli banden komen uit dezelfde fabriek. De Angel GT is eigenlijk weer een doorontwikkeling op de Roadtec Z8 M/O. Geen grote verschillen maar de Angel GT zou net wat makkelijk moeten sturen.
 
hoi,

Welke maat achterband gebruiken jullie? 180 of 190?

Gr

De Shivers tot 2010 hebben 6" velg met een 190/50. Vanaf 2010 zit er een 5,5" velg met een 180/55 in.

De 180/55 is iets smaller en hoger en moet daardoor wat vlotter sturen. Een 180/55 op een 6" velg zal dit effect niet hebben omdat de bredere velg er voor zorgt dat de band weer vlakker wordt.

Vaak hebben de Shivers tot 2010 toch een 180/55 band omdat er vaak combinaties van 120/70 (voor) een 180/55 (achter) in de aanbieding zijn.
 
Oh goed om te weten, danku. Dan houd ik hem bij 190/50, vind het ook mooier als de band iets breder is :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan