Shortway to the Blacksea - het reisverslag (september 2010)

De gehaktballen smaakte goed, waren houdbare die je op kunt warmen.

De censuur afdeling kennen we hier niet in Tilburg ;)

Heb nog veel meer filmpjes (iets van 7 Gb) maar plaatsen van die vier heeft gisteren al een paar uur geduurd met uploaden naar YouTube. Zit te denken om ze eenvoudig om te zetten naar een DVD, zodat jullie ze kunnen bekijken. Ga er geen uitgebreid knip / plak werk van maken want daar heb ik de tijd niet echt voor.

Zal komende dagen alvast een paar leuke uploaden.
 
Shortway Blacksea: Roemenie - doel zwarte zee bereikt


Shortway Blacksea: Griekenland - inhalen tussen auto's
 
Beetje druk met van alles en nog wat. Net de motor flink onderhanden genomen, zat echt goed onder de troep. Weet niet wat het allemaal was, maar is er nu af. Ook geen optische schade kunnen vinden behalve een paar krassen. Speling, velgen, banden, remmen, slangen, etc. zien er nog goed uit. Toch wel degelijk zo'n Yamaha adventure.

Met welk programma kan ik de GPS logger het beste uitlezen?
 
Beetje druk met van alles en nog wat. Net de motor flink onderhanden genomen, zat echt goed onder de troep. Weet niet wat het allemaal was, maar is er nu af. Ook geen optische schade kunnen vinden behalve een paar krassen. Speling, velgen, banden, remmen, slangen, etc. zien er nog goed uit. Toch wel degelijk zo'n Yamaha adventure.

Met welk programma kan ik de GPS logger het beste uitlezen?

Met het programma op de cd die er bij geleverd is ;) aan Ger
 
Met welk programma kan ik de GPS logger het beste uitlezen?
Met het programma op de cd die er bij geleverd is ;) aan Ger

Dat is geïnstalleerd op de laptop van Tom.
Zover als Ger is meegereden is ook al op de laptop gezet
Dus Mark, een keer een afspraak maken met Tom om de rest er ook bij te zetten.
Of ik wil de gps logger ook wel een keer op je werk ophalen en dat ik een keer met Tom afspreek ofzo????
 
Laatst bewerkt:
Deze IT-er is een uurtje bezig geweest en heb de GPS logger uitgelezen :P De software van i-gotU is nog niet echt 100% maar zitten daartegen ook wel weer leuke features in.

Wat specs over de route:
-de logger had nog 70% geheugen vrij, dus volgende keer moeten we verder rijden......

-zijn een paar keer vergeten de logger aan te zetten, o.a. bij Brno, denk bij Stuttgart het routeboek per ongeluk op mijn tanktas / op de knop gelegd waardoor ie uit is gegaan

-terugweg naar Brasov had Ger iets van 124 km/u, toen sloeg ik aan het inhalen (provinciale weg)

-heb nog wat bochtjes in de Eifel / Ardennen erbij gezet

-totaal 7050 km, moeten we denk ik nog wel een paar honderd bij optellen voor de niet gelogde stukken

Heb per track (dag) de route een andere kleur gegeven, de software maakte alles roze in de laatste weken.


DE ROUTE IS HIER TE VINDEN: http://www.a-trip.com/tracks/view/61659

Bij klikken wordt de Trip/i-gotU website gestart en kun je kiezen voor het icoon "kaartweergave". Wordt dan in Google maps weergegeven en hier kun je slepen, tot huis detail inzoomen, etc.
 
Ook nog even de route in een plaatje, zal hem ook in de openingspost zetten:

full
 
Deze IT-er is een uurtje bezig geweest en heb de GPS logger uitgelezen :P De software van i-gotU is nog niet echt 100% maar zitten daartegen ook wel weer leuke features in.

Wat specs over de route:
-de logger had nog 70% geheugen vrij, dus volgende keer moeten we verder rijden......

-zijn een paar keer vergeten de logger aan te zetten, o.a. bij Brno, denk bij Stuttgart het routeboek per ongeluk op mijn tanktas / op de knop gelegd waardoor ie uit is gegaan

-terugweg naar Brasov had Ger iets van 124 km/u, toen sloeg ik aan het inhalen (provinciale weg)

-heb nog wat bochtjes in de Eifel / Ardennen erbij gezet

-totaal 7050 km, moeten we denk ik nog wel een paar honderd bij optellen voor de niet gelogde stukken

Heb per track (dag) de route een andere kleur gegeven, de software maakte alles roze in de laatste weken.


DE ROUTE IS HIER TE VINDEN: http://www.a-trip.com/tracks/view/61659

Bij klikken wordt de Trip/i-gotU website gestart en kun je kiezen voor het icoon "kaartweergave". Wordt dan in Google maps weergegeven en hier kun je slepen, tot huis detail inzoomen, etc.


Hoi Breezer (en de rest),
Geweldige rit ! Ik heb genoten van de verhalen en foto's.

Een vraagje , welke GPS-Logger heb je gebruikt?
Ik heb er eentje waarbij de voeding van een penlite baterij komt. Is lastig en wordt wel eens vergeten. Batterij leeg en geen data :X

Lex
 
We hebben de gps-logger last minute kunnen lenen van een MF'er (geloof Dirk130). Toch geinig om achteraf de route en details terug te kunnen zien. De Garmin Zumo kan ook beperkt loggen. Wij hebben deze I-gotU GT-120 gebruikt:

http://www.i-gotu.com/

Hardware specifications:
■Dimension: 44.5 x 28.5 x 13 mm
■Weight: 20g
■SiRF StarIII 65nm GPS low power chipset
■Built-in GPS patch antenna
■16M flash memory to store 65,000 way points
■Built-in 230mAh Lithium-ion battery
■2 LEDs for on/off/charge/logging status status indication
■Average acquisition time: Cold start: < 35 seconds,
■USB 1.1cable for charging and PC connect
■Operation temperature: -10 to + 50 degrees centigrade


Zit een accu in die je via USB kunt opladen, gaat iets van 100 u mee heb ik van Ger vernomen. Heb hem in de laatst 1,5 week voor de zekerheid 1 keer opgeladen. Je kunt natuurlijk een mini stopcontact op je motor maken voor navigatie, etc. en met een USB lader deze regelmatig opladen. Geef even een kick als je meer wil weten.


_____________________________________________________________

Ben er nog niet over uit wat en hoe de volgende trip gaat plaatsvinden. Met of zonder motor, welke motor, vliegtuig, boot, waarheen, etc. Gaat volgend jaar wel weer iets gebeuren aangezien het kriebelt. Heb wat motorboeken (long way round, Lois onderweg, etc.) gescoord dus eerst maar eens wat lezen / rondsurfen en weer iets bedenken. Zie het niet zo zitten om veel papierwerk te doen voor visa, verzekeringen, carnett, etc.

Eerst maar eens deze trip laten bezinken, zit nog steeds met een grijs op mijn gezicht (ook na de eerste dag werken vandaag) :)
 
Laatst bewerkt:
We hebben de gps-logger last minute kunnen lenen van een MF'er (geloof Dirk130). Toch geinig om achteraf de route en details terug te kunnen zien. De Garmin Zumo kan ook beperkt loggen. Wij hebben deze I-gotU GT-120 gebruikt:

http://www.i-gotu.com/

Hardware specifications:
■Dimension: 44.5 x 28.5 x 13 mm
■Weight: 20g
■SiRF StarIII 65nm GPS low power chipset
■Built-in GPS patch antenna
■16M flash memory to store 65,000 way points
■Built-in 230mAh Lithium-ion battery
■2 LEDs for on/off/charge/logging status status indication
■Average acquisition time: Cold start: < 35 seconds,
■USB 1.1cable for charging and PC connect
■Operation temperature: -10 to + 50 degrees centigrade


Zit een accu in die je via USB kunt opladen, gaat iets van 100 u mee heb ik van Ger vernomen. Heb hem in de laatst 1,5 week voor de zekerheid 1 keer opgeladen. Je kunt natuurlijk een mini stopcontact op je motor maken voor navigatie, etc. en met een USB lader deze regelmatig opladen. Geef even een kick als je meer wil weten.


_____________________________________________________________

Ben er nog niet over uit wat en hoe de volgende trip gaat plaatsvinden. Met of zonder motor, welke motor, vliegtuig, boot, waarheen, etc. Gaat volgend jaar wel weer iets gebeuren aangezien het kriebelt. Heb wat motorboeken (long way round, Lois onderweg, etc.) gescoord dus eerst maar eens wat lezen / rondsurfen en weer iets bedenken. Zie het niet zo zitten om veel papierwerk te doen voor visa, verzekeringen, carnett, etc.

Eerst maar eens deze trip laten bezinken, zit nog steeds met een grijs op mijn gezicht (ook na de eerste dag werken vandaag) :)


Dank je wel voor je uitgebreide antwoord.
Hier kan ik zeker iets mee.

Ik heb zelf Lois onderweg ook gelezen, is erg leuk. En van Long way round en Down heb ik de tv serie. Altijd leuk om weer op te zetten.
 
Hoi,

Mark, erg leuk die filmpjes en hartelijk dank dat je de GPS logger zo mooi hebt bijgehouden en nu hebt gepubliceerd. Gaaf om de hele route nu op kaart te zien. Jammer dat ik hem niet helemaal heb kunnen meerijden.

Ik denk dat ik ook zo'n GPS logger ga kopen. Is toch leuk om al je trips vast te leggen en te kunnen combineren met je foto's.

Ik heb gisteren trouwens een schadeopgave gehad voor mijn motor die afgelopen dinsdag eindelijk bij de dealer aankwam. €2652 schade aan de motor en €900 aan mijn kleding en helm. Pfff... Gelukkig ben ik verzekerd.

Fysiek gaat het wel weer goed. Mijn voet is genezen, maar in mijn schouderspier zit een klein scheurtje dat nog veel pijn doet. Moet over een paar weken wel over zijn.

Wat ik volgend jaar doe weet ik nog niet. Zijn er al nieuwe plannen Tom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan