Show hier je tent naast de motor

2 dagen in Rothau, aan de rand van de Vogezen. Perfect weer en heel rustig op de wegen.
1C4C2073-E170-46FB-95D0-C02C93AE47B3.jpeg
 
Bekijk bijlage 1545106

Afgelopen nacht in Zweden. Wissel het wildkamperen een beetje af met campings. Af en toe douchen is ook wel lekker, maar voor gemiddeld zo rond de 20 euro per nacht loont het wel de moeite om regelmatig in het wild te blijven staan. Vaak nog mooier ook trouwens.
Dat was ook mijn ervaring in Noorwegen. Campings zijn erg duur en dan sta je ook nog op de minst mooie plekken tussen de sleurhutten. Eigenlijk betaal je alleen om gebruik te kunnen maken van de douche en het toilet en dan vind ik douchen voor 20 euro (+nog waterkosten van 1 euro per 5 minuten) best prijzig. Maarja nog geen manier gevonden om een (warme) douche mee achterop de motor te nemen :+.
 
Dat was ook mijn ervaring in Noorwegen. Campings zijn erg duur en dan sta je ook nog op de minst mooie plekken tussen de sleurhutten. Eigenlijk betaal je alleen om gebruik te kunnen maken van de douche en het toilet en dan vind ik douchen voor 20 euro (+nog waterkosten van 1 euro per 5 minuten) best prijzig. Maarja nog geen manier gevonden om een (warme) douche mee achterop de motor te nemen :+.

Ik vind het ook een beetje afzetterij inderdaad. Je betaalt hier meestal voor een plaats, en niet voor de samenstelling. Dus ik betaal net zo veel als opa en oma met een camper van 10 meter. En dan moet je soms inderdaad ook nog betalen voor de douche. Paar dagen terug werd ik voor 250 kroon (=bijna 25 euro) ook nog weggemoffeld op een klein stukje gras, want de plekken aan het water waren alleen voor campers. Daar vond ik wat van, want ik betaal hetzelfde tarief en ik gebruik niet eens stroom, leeg mijn vuilwatertank niet, en gooi er geen 200 liter drinkwater in bij vertrek. Ze vonden het maar vreemd dat ik daar over klaagde. Dus heb ik maar een uur onder de douche gestaan :+

Dacht dat het hier ook wel kampeerders waren, maar ze sturen je nog net niet weg als je met een tent komt.

Er is goed gewerkt met de Tenere..gezien de grijze modder. Mooie foto..mooie fiets

Ja, hij doet goed zijn best! En dan zijn de vorige lagen modder er in de tussentijd alweer af geregend. Eergisteren op de camping eerst de achterkant maar eens afgespoeld (bij het vulpunt voor de campers, want daar betaal ik tenslotte ook voor :+), want de verlichting en kenteken waren totaal onzichtbaar door de alle prut. Lekker die natte gravelwegen.
 
Mooi plaatje. Hoe bevalt de tent je? Wij hebben dezelfde gekocht van de zomer, helaas maar 3 nachten mogen testen omdat de cabrio kapot ging en we terug moesten.
 
Mooi om te zien.

Vier maanden geleden heb ik lang weekend geboekt. As weekend.

Kak weekend.

Dus dat worden verzopen foto's met chagrijnige mensen...
 
Voor mij is het uiteindelijk camping Kautenbach geworden omdat Luxemburg voor mij als Hollander het enige land in de buurt is waar ik nog welkom ben. Al vaak geweest, afwisseling was leuk geweest maar het verveelt hier nooit

Kun je volgende keer hier naar toe, ligt op een steenworp afstand, maar vond het personeel (hoe zal ik het zeggen) charmanter, en je mag er ook stoken.

 
Mooi plaatje. Hoe bevalt de tent je? Wij hebben dezelfde gekocht van de zomer, helaas maar 3 nachten mogen testen omdat de cabrio kapot ging en we terug moesten.
Die tent is heerlijk: lekker ruim en toch gemakkelijk mee te nemen. Goed waterdicht ook, al een ppaar hele pittige buien in gehad. Perfect is hij ook weer niet: het is onmogelijk om de voorste schuine wanden (naast de deur) goed strak te spannen waardoor de wind deze naar binnen kan duwen. Dat zorgt er dan weer voor dat de regen een pierebadje van je mooie kuipgrondzeil kan maken. Daar ga ik nog eeens een oplossing voor knutselen (iets met een knijper aan een haring die dat tentdoek naar buiten trekt of zo). En het lijkt een detail maar de overmaatse tentzak is echt heel fijn, ook als je geen zin hebt je tent netjes op te rollen krijg je hem in de zak.
 
Kun je volgende keer hier naar toe, vond het personeel charmanter, en je mag er ook stoken.
Of je daar nu altijd blij mee moet zijn??
Ik stond in Frankrijk op de camping, toen de buren ook ineens het idee kregen dat grill opgestookt moest worden.
Op zich niks mis mee, maar wel als de rook precies jouw tent in waait.

Gelukkig was het deze keer slechts 2 hamburgers, en niet een half varken wat moest worden opgewarmd.
Het is dat 't heel snel weer voorbij was, maar anders was ik er niet blij van geworden!
 
Voor mij is het uiteindelijk camping Kautenbach geworden omdat Luxemburg voor mij als Hollander het enige land in de buurt is waar ik nog welkom ben. Al vaak geweest, afwisseling was leuk geweest maar het verveelt hier nooit
Bekijk bijlage 1545508
Precies dezelfde plek als wij afgelopen voorjaar :+

Camping du Nord gaan we volgende week naartoe.

Wat ik jammer en lastig vind is dat je nog weinig kampeerplekken kunt vinden waar je een hangmat kan/mag ophangen.
 
Die tent is heerlijk: lekker ruim en toch gemakkelijk mee te nemen. Goed waterdicht ook, al een ppaar hele pittige buien in gehad. Perfect is hij ook weer niet: het is onmogelijk om de voorste schuine wanden (naast de deur) goed strak te spannen waardoor de wind deze naar binnen kan duwen. Dat zorgt er dan weer voor dat de regen een pierebadje van je mooie kuipgrondzeil kan maken. Daar ga ik nog eeens een oplossing voor knutselen (iets met een knijper aan een haring die dat tentdoek naar buiten trekt of zo). En het lijkt een detail maar de overmaatse tentzak is echt heel fijn, ook als je geen zin hebt je tent netjes op te rollen krijg je hem in de zak.
Die knijpers zijn te koop in goede tentzaken.
 
En het lijkt een detail maar de overmaatse tentzak is echt heel fijn, ook als je geen zin hebt je tent netjes op te rollen krijg je hem in de zak.
Dat is heel fijn bij Vango-tenten.
De zak is aan de ruime kant, maar er zitten naast het sluitkoord ook nog 2 spanbanden aan.
Daarmee kan je net als met een compressiezak van je slaapzak de tent flink aansnoeren om 'm toch tot klein pakketje te persen.
(goed over nagedacht!)
 
Ik vroeg mij net nog af...waar zou Frazer nu weer zijn tent opgezet hebben (zonder foto geloven we het niet *D) ? Volgens mij plaatst die die mooie fotos alleen om ons jaloers te maken..(is gelukt)
 
Ik vroeg mij net nog af...waar zou Frazer nu weer zijn tent opgezet hebben (zonder foto geloven we het niet *D) ? Volgens mij plaatst die die mooie fotos alleen om ons jaloers te maken..(is gelukt)

Op een plek waar het bereik dusdanig slecht is dat ik net 10 minuten heb geprobeerd een foto te uploaden, en ik kwam tot 6% Morgen in de bewoonde wereld opnieuw proberen
 
Nieuwe tent, nieuwe motor. Camping Mainwiese Miltenberg. Leuke uitval plek om het Odenwald en de Spessart te bezoeken. Beide zeer de moeite waard. Camping is beetje ouwe zooi maar verder netjes en koud bier en s' morgens verse koffie en broodjes service. Camping is in de stad Miltenberg, op loopafstand van het centrum (5 min.) supermarkten (10 min.) Miltenberg is prachtig oud stadje met gezellige boulevard langs de Main. Echt een aanrader voor wie nog eens die kant op gaat!

IMG_0230.jpg
 
Mooie foto..die lucht. Waar zit je eigenlijk in Zweden? Midden of noorden?

Dit was gisteren in de buurt van Arvidsjaur, ongeveer 100km onder de Poolcirkel. Vandaag gewoon een camping, iets minder charme, maar na de hele middag met 4 graden in de stromende regen was ik redelijk verkleumd. Tent bijna in het toiletgebouw neergezet, bak koffie gezet en daarna de sauna ingedoken. Beetje comfort op z'n tijd mag ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan