DRaad vanaf accu naar schakelaardraad relais is die goed!
Conclusie>zit hem in de startknop?
Dan heb je dus een 4 draden relais
Als je um los in de handen houdt zie je de twee dikke immers niet, maar die tellenw el mee.
Elk relais wat bestaat uit 4 draden pas er op
Bij de ES kunj e de startmotor er tussen wegvissen zonder de carb's te hoeven slopen, dat is goed te doen, net als bij een 1100 ES uit 84, ruimte zat
En dan losse accu ->> relais ->> startmotor, gewoon op de werkbank dus, wat doet ie dan? (wel goed wat hittebestending vet, bij voorkeur kopervet op de contacten van het strtrelais en aan de aansluoiting van je startmotor, dat is een garantie voor een goede geleiding van je stroom daar.
Hoe ik een startknop controleer?
Is twee draden aan het startrelais maken, met daaraan een strartknop van een willekeurig iets, in mijn geval een traktor.
Doet ie ut dan vlot, dan heb je in de draad van de origine een lek of breuk voorzien van groene oxidatie zitten, of de startknop zelf is niet goed (Maakt b.v. middels een speldeknop contact i.p.v. va 4 mm)
Nieuwe startknop kost ca 11 euro, en de twee draden kun je gewoon opnieuw trekken.
ZAl ik doen
ok rechtstreeks een plus is een mogelijkheid maar dan heb je de cdi wel altijd op spanning staan (lekstroom? accu leeg?)
Blijkt toch dat de start en kill knop niet helemaal lekker zijn en waarschijnlijk ergens in de bedrading een sluiting veroorzaken waardoor de cdi niet genoeg spanning krijgt.
Ik begrijp dat je er flauw van bent maar je zit dicht bij de waarheid.
ja dat mag dan ook na twee dagen zoeken....
als je weer de motivatie vind om dit nog op te lossen weet je in ieder geval waar het zit.
blijft een mistery die bedrading van oude fietsen